Ysitonnisen hinta laskee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja J.N »

kari 2 kirjoitti:Aina kun myyn saabin on se käyty läpi ja kunnossa.
Ihmisillä on vähän erilaisia käsityksiä "läpikäydystä" ja "kunnossa olevasta" autosta. Toisille "kunnossa oleva" auto on esim. vuoden sisällä leimattu omin voimin liikkuva lavetti, jonka hinta voi olla vaikka juuri 3K€. Toisille kunnossa oleva läpi käyty auto tarkoittaa jotain aivan muuta juurikin sanojen varsinaisissa merkityksissä. Tällaiset vehkeet eivät yleensä olekkaan myynnissä nettiautossa tai jobbariliikkeen takapihalla, eivätkä ole mitään kolmen tonnin kinnereitä. Erot muodostuvat mm. siitä, että joku korjaa vikaantuneen osan vaihtamalla sen uuteen vastaavaan alkuperäiseen, ja joku toinen taas korjaa sen teipillä, rautalangalla, sinitarralla ja purkalla. Jobbarit usein tekevät noita jälkimmäisiä.


[Edit.] Kiitos ja anteeksi, mutta kyllä on taas tyhmä ja turha topicci (huom. mielipide).
#3418
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

No kun mulla on saab esim n 1kk omassa käytössä mä tiijän mikä siinä on kunnossa ja mikä ei.

No jotkut saattaa myyvä autoja mistä ne ei tiijä mitään.
Onko pakko ostaa semmonen.

Jos on yli 20v kokemus saabeista ja niiden myynnistä niin kyllä tietää mitä myy.
Mutta eihän näihin voi mitään takuuta antaa vaikka olis kuinka kunnossa kun myy.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Älä ny vedä hernettä nenääsi, mutta epäilen että olet korkeitaan sen ikäinen mitä väität myyneesi ja korjaneesi autoja :?
kari 2 kirjoitti:No kun mulla on saab esim n 1kk omassa käytössä mä tiijän mikä siinä on kunnossa ja mikä ei.

No jotkut saattaa myyvä autoja mistä ne ei tiijä mitään.
Onko pakko ostaa semmonen.

Jos on yli 20v kokemus saabeista ja niiden myynnistä niin kyllä tietää mitä myy.
Mutta eihän näihin voi mitään takuuta antaa vaikka olis kuinka kunnossa kun myy.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Käytetyn saabin osto on kuin tyttöystävän hankinta. Kummatkin paklattuna ja maalattuna hyvän näköisiä.
Seuraavana aamuna, koeajon jälkeen , ei taida lähteä tuo edes käyntiin. ( ilman ryyppyä :lol: )

Monta käytettyä Saabia ostaneena totean, että hiljaisessa vedessä ne isot kalat on. Kehumatta paras.
Ollaan ostettu Jaapen kanssa todellisia helmiä, myyjältä joka sanoo vain myyvänsä sen, koska on joutilas talossa.

Toinen kehuu "laittoa" ja auto onkin sitten aivan paska.
Kuinka joku myyjä voi sanoa "käyneensä läpi" koko pirssin. Harvempi noista kehujista on purkanut esim. laturin, vesipumpun tai kannen, todetakseen niiden kunnon.

Mulla on ollut onni kahden tonnarini kohdalla, niissä on ollut huoltolista mukana ja seuraavien huoltojen varaosat ja kilometrimäärään mennessä tehtävä suositus huoltotoimenpiteestä.

"Firgesissä" oli huoltolistat tehdyistä huolloista ja takakontissa työkalut ja varaosta seuraavaan huoltoon.
Ikoselle kiitos. ( myynti-ilmossa oli, ei lisäheebeleitä mutta kulkee)

"Timantissa" oli seuraavan huollon osia, pari sytkäkasettia,
huoltolista tehdyistä huolloista ja korjauksista. ( exel )
Lista jokaisesta tankkauksesta , uudesta lähtien. ( exel )

Paksu mappi, jossa on kaikki vakuutus yms tositteet, kuitit ja katsastuspaperit.

Kaikkien asennettujen lisälaitteiden takuukortit ja käyttöohjeet.

Koni-Sport säädettävät iskarit, Webasto, virisatsi Steg-3 ja vakioboksi varalle ja takakontillinen varaosia.
Kiitos Tapsalle.

Noissa pirsseissä ei tarvita myyjän vakuutusta "läpikäynneistä", kaikki näkyy mustaa valkoisella.


Nuorempana poikana saimme kuulla automyyjältä suosituksina: vain asvaltilla ajettu. Ajettu vain pyhäisin. Vanhan naisen ,vähän ajettu peli.

Nykyisin naurattaa kommentti: "pientä laittoa"
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Firges9000 kirjoitti: Nuorempana poikana saimme kuulla automyyjältä suosituksina:...Vanhan naisen ,vähän ajettu peli...
Hiukan offtopicia, mutta tuo yleisesti käytetty lause "naisen käytöstä" myynti-ilmoituksissa ei ainakaan itselleni lisää ostohalukkuutta. Naisen käytössä autolla vain ajetaan. Jos syttyy joku merkkivalo, niin odotetaan että jos se vaikka sammuisi. Autoa ei huolleta tarpeeksi. Autoa ei turhemmin siivota. Autoa ei kertaakaan polkaista kunnolla.
Anteeksi vaan nais-saabisteille, mutta tähän lopputulokseen olen tullut tuttavapiirin naisautoilijoista ;)

Laitan mahdollisesti muutaman viikon aikana tuon kaasarisatkun myyntiin ja koska olen rehellinen myyjä, niin ilmoitukseen pistän myös tuon "suoraan vaimon käytöstä." 8)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

Varmasti on tämä Käytetyn auton ostajan sanasto ollut foorumilla, mutta antaa nyt mennä kerta vielä. :lol:

http://koti.mbnet.fi/svc/sanasto.html
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kiva jos ysitonnisia saa kohta halvalla, itse vain ennätin ostamaan tuon turbo-satkun, vaikka ei pitänyt. Sen ainoa mainoslause oli "1. omistajalta", mikä oli täysin totta mutta missä se sitten näkyy? No, siinä, että ensimmäinen omistaja oli eläkeläinen joka ei enää kyennyt ajamaan autoa (käsi leikattu), josta tietenkin seuraa että auto oli seissyt jo muutamana talvena. Olihan se tietenkin katsastettu, mutta esim. etujarrut menivät sitten minulla jumiin josta seurasi täälläkin reposteltu etujarrujen vaihto. Vekotin oli ollut normaalina käyttöautona, ei tallin komistuksena. No, haluaako joku turbo-satkun - 2. omistajalta? :lol:

Ainoa mainoslause, joka pienellä kokemuksella kannattaa noteerata, on "suoraan ajosta". Varsinkin vanhan auton kohdalla seisominen ei tee hyvää. Jossain Lohjalla taitaa olla vieläkin se -91 900i16V, joka oli seissyt ilmeisesti min. 1½ vuotta. Niitä havunneulasia oli kaikkialla ja aika hyvin oli jo kompostoituminenkin alkanut, multaa oli jo parissa kohtaa. Käyntiin se kyllä lähti, mutta jos turvavyötkin ovat homeessa, ei se enää olisi kannattanut. Mutta ei, 350€ olisi täydellisestä projektista pitänyt saada.

Kesällä kävin koemielessä koeajamassa -98 tonnaria, jossa oli oikeasti jotain vikaa (alkoi katkomaan paineilla). Kuten tuli täälläkin raportoitua, niin myyjän vastine oli "sä et vain osaa ajaa". Ainahan sitä omaa ajoa voi mainostaa, pidetään vain sitä bensan määrää pienenä ja laitetaan hintakyltti päälle minne vain sen pysäköi.. Häkkikauppiaitakin on monenlaisia, em. en ikimaailmassa ostaisi yhtään autoa mutta toisaalta, se mistä Opel tuli hankittua voisi käydä toistekin. Pienet puitteet molemmissa, mutta näemmä edes auttavaa rehellisyyttä on vaikea esittää. Ammattilaisenkin.
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja kena »

kari 2 kirjoitti: ps ostan femman laita yv jo on myynti ajankohtaista alta 5000ke hintaisesta autosta.
En tiedä montaakaan yli 5000ke autoa... :P
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja Kaide »

No kahtellaas paljon tolle mun tonnarille pitäs arpoa hintaa ...siis JOS mun "nelikko" homma toteutuu. Ei kait tosta kauheesti yli 4 tonnia voi pyytää vaikka viimeisen vuoden ajalta on kuitteja uusista osista liki tuon verran :mrgreen:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Käsittääkseni noilla käytetyillä Tonnareilla on neljä "hintaluokkaa".

Auton hinta-arvio, etsittynä jostain tilastoista. Esim.Nettiauto

Autotrokarin yleiset pyyntihinnat.

Auton arvo myyntihetkellä, myyjän näkökulmasta. Siinä on myyjä laskenut viimeisimmille hankinnoille ja osille joku hinta.

Toteutuneen kaupanhieronnan tulos.

Kevennyksenä:
Asiakas toi mun tutulle autokauppiaalle Mossensa myyntiin.
Kysymys: Mitähän tosta sais?
Vastaus: oliskos kaksi vuotta liikaa ! :lol:

Toinen vastaus hinta-arvioon oli: "paljonkos siinä on tankissa bensaa?"
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nonih, lauantaina meni tonnari kaupaksi ja ihan hyvään hintaan.

Nyt olisi uusi hakusessa mutta Saabistit eivät selkeästi halua myydä autojaan. Kolmelle Aeron kauppaajalle pistänyt viestiä/kyselyä/tarjousta maililla, mutta yksikään ei ole vastannut mitään takaisin - enhän minäkään toki Aerosta haluaisi luopua :roll:

Pitää ruveta kokeilemaan jos nuo ei Aerot haluaisivat vaihtaa omistajaa helpommin :?

ps. ostetaan 97-98 9000 Aero / 2.3T
yv tai jouni.miettinen@gmail.com
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

Saab on siis helppo myyvä.

Ostaa niitä on tosi vaikee.siis ostan heti jos joku suostuu myymään esim femman.
kari 2
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 17:44

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja kari 2 »

kalle37 kirjoitti:Älä ny vedä hernettä nenääsi, mutta epäilen että olet korkeitaan sen ikäinen mitä väität myyneesi ja korjaneesi autoja :?
kari 2 kirjoitti:No kun mulla on saab esim n 1kk omassa käytössä mä tiijän mikä siinä on kunnossa ja mikä ei.

No jotkut saattaa myyvä autoja mistä ne ei tiijä mitään.
Onko pakko ostaa semmonen.

Jos on yli 20v kokemus saabeista ja niiden myynnistä niin kyllä tietää mitä myy.
Mutta eihän näihin voi mitään takuuta antaa vaikka olis kuinka kunnossa kun myy.
Ekan saabin ostin vuonna -80,sen jälkeen en ole muilla ajellu,entä ITE.

Ostin siis käytettynä ,ei nuorella miehellä rahat uuteen riitäny.
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja josipan »

petteri75 kirjoitti:

Ainoa mainoslause, joka pienellä kokemuksella kannattaa noteerata, on "suoraan ajosta".
harvemmin on millään autolla pelkästään suoria ajeltu,aina se suora on loppunna ja kurvi tullu vastaan :lol:
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ysitonnisen hinta laskee

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mä taas haluan tietää miksi esim Ruotsista tuonnin helppous ei ole meidän harrastajien silmiä avannut näissä hinnoissa?

Nytkin on tuossa pienen laivamatkan päässä yksi Tonnari Aero -94, jolla ajettu ilmoittajan mukaan jotain 170tkm ja hintaa on 32000 Kruunua. Eli, jotain 3300 euroa.

Nyt jos otamme vertailuun Suomesta tällaisen, on hinta tupla?!?! Siis, mitä vittua ( anteex kielenkäyttö)?

Ei se auton haku ole niin vaikeaa ja tähtitiedettä. Menee rahojen kanssa Ruotsiin myyjän luokse, antaa rahat kouraan ja ajaa paperiden kanssa auton laivaan ja tulee himaan Tullin pitstopin kautta.

Itse olen nyt kaksi autoa hakenut ja molemmat löytyvät vieläkin omasta omistuksestani ( toinen on vanhemmilla ja ovat ikionnellisia ison Tonnari Aeron tuomasta voimasta ja turvallisuudesta).

Suomessa taas halutaan juuri tuplahintaa, vaikka Tullin taksojen jälkeen ei Ruotsin tuliaiselle saa MILLÄÄN ilveellä sellaista hintaa, mitä täällä pyynti.

Mistä johtuu tämä, mä haluan tietää. Nyt ei riitä auton joskus silloin vuonna miekka ja kilpi uusi listahinta, on varustelua niin hyvin tai soon niin ihq auto ajaa.
Auto on vanha ja nykypuitteissa kuluttava.

Itse olen äänestänyt jaloillani, jos realistinen tarjoukseni ei ole mennyt läpi Suomessa myyjälle, esim Tonnari Aerosta ( joka tapahtui tuossa alkukesästä).
Nytkin tällä kirjoitushetkellä yksi Nettiauton pyyntihinta -94 Aerosta, jolla ajettu melkein 300tkm, on n. 7k€. Haloo!?
Tuon hinnan ymmärtäisin jostain viimeisestä Tonnari Aero vuosimallista, -98 tjsp, jolla ajettu reilusti se alle 200tkm.

Näitä "fiilereita" jengi laittaa näköjään vain siksi, että kaikki näkee millainen auto sulla on, vai?

Kiitos ja anteex mun räjähdyksestä taas.

Menen hinkkaamaan omaa loppuun ajettua wannabee Aeroa nyt :D

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Vastaa Viestiin