siis mitä iloa tai hyötyä on DI:stä verrattuna jakajallisenn sytkään?
itse en ole hokannut kummastakaan toisiinsa nähden olevan mitään hyötynäkökohtia tai muutakaan etuja, jos ei haittaakaan. toinen toimii tulpanhatuissa ja toinen jakajalla. luulisi jakajallisen olevan yksinkertaisemman. tulpanhatuissa toimivat puolat taas antanevat vahvemman kipinän ja kenties hitusen tarkemmin jos saastepäästöjä ajatellaan, tms.
miten on viisaammat?
mulla on kaksipyöräisissä molempia systeemejä käytössä, suorasytytystä ja erillisten puolien kautta vanhemmissa. kummassakaan ei ole ollut itsellä noissa ongelmia.
mitä iloa on DI:stä vs. jakajallinen sytkä tontuissa?
mitä iloa on DI:stä vs. jakajallinen sytkä tontuissa?
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: mitä iloa on DI:stä vs. jakajallinen sytkä tontuissa?
DI:hin on saatu ympättyä mm. seoksen mittaus ionivirtamittauksella tulpan kärkivälistä, kylmäkäynnistyksessä useampi kipinä per kierros, sekä tulppien puhdistustoiminto ynnä muuta mukavaa. Plus että siinä ei ole liikkuvia eikä kuluvia osia. (Jossei nyt sitten sillointällöin lojahtelevia kasetteja lasketa mukaan "kuluviksi osiksi", eihän...)
Re: mitä iloa on DI:stä vs. jakajallinen sytkä tontuissa?
Mielestäni suurin hyötö näkyy vääntökäyrässä. Vääntökäyrän alapäässä löytyy ero ja se menee selkeästi DI:n hyväksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: mitä iloa on DI:stä vs. jakajallinen sytkä tontuissa?
Tarkempi sytytyshetki ja voimakkaampi kipinä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)