B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
Tuli hankittua virranjakajallinen versio B202 oman särkyneen DI-koneen tilalle, kun halvalla sain. Kysymys kuuluukin, että saako tuon vanhemman modattua DI-järjestelmään sopivaksi? Nokkakepin päässä oleva pyörijä näyttäisi olevan helposti vaihdettavissa DI-version tulppaan, siitä ei tule ongelmaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää kampiakselin asentoanturin laitto.. En ole vielä kummastakaan koneesta purkanut kampiakselin hihnapyörää pois, joten en tiedä, minkä näköinen kapistus siellä asentoa tulkitsee.
Onko jollain kokemusta tästä tai jopa kuvamateriaalia?
Onko jollain kokemusta tästä tai jopa kuvamateriaalia?
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
ensin otat vanhasta moottorista hihnapyörän pois, otat asentoanturin pois, laitat uuteen moottoriin ensin asentoanturin paikalleen, sitten hihnapyörän paikalleen.
ennen hihnapyörän asennusta kantsii tarkastaa mihin kohtaan stefan ura asettuu hihnapyörään... jos osuu samaan kohtaan, tai lähellekkään, suosittelisin että siirrät ainakin stefaa, tai sit käyt marmoritiskiltä uuden, ja laitat uran osumaan terveeseen kohtaan hihnapyörää... unterstant?
ja tuon asentoanturin suhteen, todennäköisesti uuden moottorin öljypunpun kannessa on paikka sille, mut jos ei niin tarkasta entisen öljypumpun kannen sopivuus uuteen koneeseen.


Henri Mertanen #2892
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
En ole vielä tavannut alunperin anturittomassa moottorissa sellaista öljypumpun kantta, johon se anturi sopisi.
Eli öljypumpun kansi menee 99,999% varmuudella vaihtoon jos jälkiasennat DI:n tai EZK:n.
Vaan ihan bolt on se ÖP sopii koneiden välillä, samalla voi uusia sen öljypumpun tiivisteenkin.
Eli öljypumpun kansi menee 99,999% varmuudella vaihtoon jos jälkiasennat DI:n tai EZK:n.
Vaan ihan bolt on se ÖP sopii koneiden välillä, samalla voi uusia sen öljypumpun tiivisteenkin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
Muistaakseni M86 ja M87 vapareissa on anturi (EZK) jakajassa, siitä ei ole sitten mitään hajua toimisiko se DI:n kanssa mutta olisi ainakin helpompi asentaa 

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
On se anturi ja toki myös oikeanlainen öljypumpun kansi siellä kaikissa B202I-koneissa. Hihnapyörän shutterilevy on erilainen EZK-autoissa.Haza kirjoitti:Muistaakseni M86 ja M87 vapareissa on anturi (EZK) jakajassa, siitä ei ole sitten mitään hajua toimisiko se DI:n kanssa mutta olisi ainakin helpompi asentaa ;)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
Kyllä epc:stä näkyy mm. että M85-87 on sama pumpun kansi riippumatta siitä onko vapari vai turbo eli ei ole pumpun kannessa paikkaa anturille vaikka olisikin B202I
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
Oliko 86-87 vaparitonnarit ilman EZK:ta? En ole tainnut koskaan noin vanhaa vaparia päästä tutkimaan.Haza kirjoitti:Kyllä epc:stä näkyy mm. että M85-87 on sama pumpun kansi riippumatta siitä onko vapari vai turbo eli ei ole pumpun kannessa paikkaa anturille vaikka olisikin B202I
No, ehkä sitten kannattaa pitää silmät auki vähän tarkemmin sitä pumpunkantta etsittäessä.
89-> pitäisi olla jo lähes kaikissa tonnareissa sopivanlainen kansi. Muistan täällä olleen puhetta 89-mallisesta ameriikantuonti-turbosta ilman DI:tä.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
Tuossa pihalla olisi tuollainen -86:nen vapari jossa virranjakaja jossa halli sisällä.
Sopivasta tarjouksesta saatan luopua kun tuli 99:n automaattiloota hukattua niin kai avo saa turbon jos rupean mottia joskus vaihtaan eikä i16-konetta.
Sopivasta tarjouksesta saatan luopua kun tuli 99:n automaattiloota hukattua niin kai avo saa turbon jos rupean mottia joskus vaihtaan eikä i16-konetta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
epc ei ainakaan tunne ezk-ohjausboksia ennen M89, eli ilmeisesti ei sitten ole..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi
On sittenkin! Etsin vähän tarkemmin ja kyllä se sieltä löytyi ja ensimmäiset 40 vuotta kirjassakin mainitaan että M86 tulleessa vaparissa (9000) on ezk..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.