B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja kena »

Tuli hankittua virranjakajallinen versio B202 oman särkyneen DI-koneen tilalle, kun halvalla sain. Kysymys kuuluukin, että saako tuon vanhemman modattua DI-järjestelmään sopivaksi? Nokkakepin päässä oleva pyörijä näyttäisi olevan helposti vaihdettavissa DI-version tulppaan, siitä ei tule ongelmaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää kampiakselin asentoanturin laitto.. En ole vielä kummastakaan koneesta purkanut kampiakselin hihnapyörää pois, joten en tiedä, minkä näköinen kapistus siellä asentoa tulkitsee.

Onko jollain kokemusta tästä tai jopa kuvamateriaalia?
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

ensin otat vanhasta moottorista hihnapyörän pois, otat asentoanturin pois, laitat uuteen moottoriin ensin asentoanturin paikalleen, sitten hihnapyörän paikalleen. :wink: ennen hihnapyörän asennusta kantsii tarkastaa mihin kohtaan stefan ura asettuu hihnapyörään... jos osuu samaan kohtaan, tai lähellekkään, suosittelisin että siirrät ainakin stefaa, tai sit käyt marmoritiskiltä uuden, ja laitat uran osumaan terveeseen kohtaan hihnapyörää... unterstant? :D ja tuon asentoanturin suhteen, todennäköisesti uuden moottorin öljypunpun kannessa on paikka sille, mut jos ei niin tarkasta entisen öljypumpun kannen sopivuus uuteen koneeseen.
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Jope »

En ole vielä tavannut alunperin anturittomassa moottorissa sellaista öljypumpun kantta, johon se anturi sopisi.

Eli öljypumpun kansi menee 99,999% varmuudella vaihtoon jos jälkiasennat DI:n tai EZK:n.

Vaan ihan bolt on se ÖP sopii koneiden välillä, samalla voi uusia sen öljypumpun tiivisteenkin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Haza »

Muistaakseni M86 ja M87 vapareissa on anturi (EZK) jakajassa, siitä ei ole sitten mitään hajua toimisiko se DI:n kanssa mutta olisi ainakin helpompi asentaa ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Jope »

Haza kirjoitti:Muistaakseni M86 ja M87 vapareissa on anturi (EZK) jakajassa, siitä ei ole sitten mitään hajua toimisiko se DI:n kanssa mutta olisi ainakin helpompi asentaa ;)
On se anturi ja toki myös oikeanlainen öljypumpun kansi siellä kaikissa B202I-koneissa. Hihnapyörän shutterilevy on erilainen EZK-autoissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä epc:stä näkyy mm. että M85-87 on sama pumpun kansi riippumatta siitä onko vapari vai turbo eli ei ole pumpun kannessa paikkaa anturille vaikka olisikin B202I
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Jope »

Haza kirjoitti:Kyllä epc:stä näkyy mm. että M85-87 on sama pumpun kansi riippumatta siitä onko vapari vai turbo eli ei ole pumpun kannessa paikkaa anturille vaikka olisikin B202I
Oliko 86-87 vaparitonnarit ilman EZK:ta? En ole tainnut koskaan noin vanhaa vaparia päästä tutkimaan.

No, ehkä sitten kannattaa pitää silmät auki vähän tarkemmin sitä pumpunkantta etsittäessä.

89-> pitäisi olla jo lähes kaikissa tonnareissa sopivanlainen kansi. Muistan täällä olleen puhetta 89-mallisesta ameriikantuonti-turbosta ilman DI:tä.. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuossa pihalla olisi tuollainen -86:nen vapari jossa virranjakaja jossa halli sisällä.
Sopivasta tarjouksesta saatan luopua kun tuli 99:n automaattiloota hukattua niin kai avo saa turbon jos rupean mottia joskus vaihtaan eikä i16-konetta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Haza »

epc ei ainakaan tunne ezk-ohjausboksia ennen M89, eli ilmeisesti ei sitten ole..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: B202 virranjakajaversiosta DI:ksi

Viesti Kirjoittaja Haza »

On sittenkin! Etsin vähän tarkemmin ja kyllä se sieltä löytyi ja ensimmäiset 40 vuotta kirjassakin mainitaan että M86 tulleessa vaparissa (9000) on ezk..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin