Uusi tonnarin omistaja
Re: Uusi tonnarin omistaja
Minulla on 2.8 edessä ja takana kitkoissa.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Re: Uusi tonnarin omistaja
Ohhoh! Onpa kovat paineet. Ohjekirjasta muistaakseni katsoin ja tuota 2,2 kyllä suositeltiin. No, laitoin jo sen 2,4 ja testaillaan muuttuuko ajokäytös. Lisään vielä ilimaa, jos soutelee edelleen.
Muutenhan tuo vanha Saabi on mainio talviauto. Lämmin ja lämpenee kohtuu nopeasti. Sen verran vanha, että hukkalämpöä riittää kabiininkin puolelle
Eikä kulutuskaan ole noussut nastarenkaiden myötä juurikaan. Ajonopeus on tietysti laskenut työmatkalla tuohon 80 km/h eikä kovia pakkasia vielä ole ollut.
Ajovalot vain saisivat olla paremmat. Enpä ole vielä sen tarkemmin perehtynyt, mistä johtuu, mutta todella hailakkaat ovat varsinkin lähivalot. Eikä pitkätkään päällä nyt niin häikäisevää ole. Onko raatilaisilla muuta ehdotusta korjaukseen, kuin lisäpitkät? En ole umpioita tarkastellut sen kummemmin, mutta himmeiltä ne kyllä näyttävät.
Kiitokset taas.
Muutenhan tuo vanha Saabi on mainio talviauto. Lämmin ja lämpenee kohtuu nopeasti. Sen verran vanha, että hukkalämpöä riittää kabiininkin puolelle
Eikä kulutuskaan ole noussut nastarenkaiden myötä juurikaan. Ajonopeus on tietysti laskenut työmatkalla tuohon 80 km/h eikä kovia pakkasia vielä ole ollut.
Ajovalot vain saisivat olla paremmat. Enpä ole vielä sen tarkemmin perehtynyt, mistä johtuu, mutta todella hailakkaat ovat varsinkin lähivalot. Eikä pitkätkään päällä nyt niin häikäisevää ole. Onko raatilaisilla muuta ehdotusta korjaukseen, kuin lisäpitkät? En ole umpioita tarkastellut sen kummemmin, mutta himmeiltä ne kyllä näyttävät.
Kiitokset taas.
Re: Uusi tonnarin omistaja
Itse ostin noin vuosi sitten Porin APT:stä umpiot pystykeulatonnariin, maksoivat yhteensä 180 euroa. AD-liike kyseessä joten varmaan löytyy muualtakin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Uusi tonnarin omistaja
melko heikko on valoteho omassanikin, umpiot ovat jo kovin ajanhammasta saaneet, siis himmentyneet. pitäisi vaihtaa kun saa vähän valuuttaa. melko hinnakkaita tuntuvat olevan jos yli tonnin vanhaa rahaa on kaksi umpiota halvimmillaan, käytettyjä tuskin kannattaa hankkia, ovat jo tod. näk. himmenneet nekin. vanhastaan muistelen kans, että saabeissa on ollut keskimäärin hyvät ajovalot, ilmeisesti tuoreemmat umpiot niissä on olleet, vanhoissa satkussa ja tupliksessa aikanaan..
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Re: Uusi tonnarin omistaja
Tonnari vaihtoi omistajaa juuri.
Kiitos ja kumarrus foorumilaisille avusta ja hyvistä neuvoista. Nämä käyttäjä foorumit, olipa merkki mikä tahansa, ovat kullanarvoisia. Hyviä vinkkejä saa nopeasti ja yleensä ne ovat just nappiinsa.
Tonnarilla tuli työnneltyä melkein 20000km vuoden aikana ja mukavia kilometrejähän nuo pääsääntöisesti olivat. Nyt kilometrimäärän/vuosi vielä lisääntyessä hankittiin taloon diesel auto.
Mukavia kilometrejä saabin rattiin teille kaikille.
Kiitos ja kumarrus foorumilaisille avusta ja hyvistä neuvoista. Nämä käyttäjä foorumit, olipa merkki mikä tahansa, ovat kullanarvoisia. Hyviä vinkkejä saa nopeasti ja yleensä ne ovat just nappiinsa.
Tonnarilla tuli työnneltyä melkein 20000km vuoden aikana ja mukavia kilometrejähän nuo pääsääntöisesti olivat. Nyt kilometrimäärän/vuosi vielä lisääntyessä hankittiin taloon diesel auto.
Mukavia kilometrejä saabin rattiin teille kaikille.
Re: Uusi tonnarin omistaja
Diiselitonnari olis kyllä minun valinta.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."