Jos et kovasti paljoa (siis yhtään) enempää kaatanut, kuin neljän litran pänikän, niin määrä on ihan oikea. Jos sitä oikeasti on joku kohtuullinen määrä liikaa siellä, kuluu ylimääräinen nopeasti pois; "moottoriöljyn liiallinen täyttö aiheuttaa öljyn normaalia nopeampaa kulumista" tms. Siis siihen asti kunnes oikea taso saavutetaan.
Ainakin itsellä tuo öljytikku valehtelee, siis sen lisäksi että on tarkka a)auton asennosta, b) moottorin sammuttamisen ja tikun lukemisen välillä kuluneesta ajasta. Cc:ssäni tikku näyttää reilusti yli maksimin öljyn vaihdon jälkeen, kun sinne kaataa tuon 4 litraa. No, ei se mitään, mutta tikun mukaan öljy on lähes maksimissa vielä silloinkin, kun "Check oil level"-valo joskus jo alkaa palaa. Valohan saattaa syttyä lyhyen pysähdyksen jälkeisessä startissa, kun öljyt eivät ole vielä ehtineet valua öljypohjaan, mutta jos se palaa työpäivän jälkeen tai aamuisin, on syytä lisätä liukastetta. (Jos se palaa aina, on anturin johto tod. näk. jostain maissa, jos ei pala koskaan, on joku jo irrottanut johdon...

) Itseään saa hyvin huijattua parkkeemalla auton lievään ylämäkeen, jolloin valo ei syty pienemmälläkään öljymäärällä. Mikäs sen mukavampaa kuin kuivalla koneella ajelu!
Periaatteessa tuo oil level-anturi on aika idioottivarma rakenteeltaan, joten olen luottanut siihen ja lisännyt öljyä jos se alkaa ilmoitella itsestään vaihtojen välillä. Venakumit on vähän horot, joten n. kerran vaihtovälillä olen joutunut lisäämään puolisen litraa.