IMMun testaaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

IMMun testaaminen

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moikka Saabistit!

Löytyykö joltakin äkkiä tietoa, kuinka Saab 9000 2.3 Turbon ilmanmäärämittari testataan? Illalla pitäisi tehdä mittausjohdot, että näkisi mitä siellä IMMussa ajon aikana tapahtuu. Muistelen, että täydellä kuormituksella sieltä pitäisi tulla 5V:n signaali, mutta minkä napojen väliltä? (omat kirjat tällä hetkellä maalla)

Ongelmana on, ettei peli siedä esim ohituksissa painaa kaasua kunnolla. "Pintakaasulla" menee kyllä vokkipannuista kevyesti ohitse, mutta kun kunnolla haluaisi heittää rekoista ohitse, niin alkaa nykimään vastaan ja sytyttää check engine valon hetkeksi palamaan. Saabin Tech2 testerillä ei päästy lukemaan vikakoodia.

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: IMMun testaaminen

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Huomenta!

Sain tiedon AutoDatasta ja IMMun 2. ja 3. -napojen väliltä ilmamääränmittaaminen tapahtuu. Ohjeessa sanottiin, että joutokäynnillä 2V ja täyskuormalla 5V.

Nyt on mitattu joutokäynnillä 2,2V ja täyskiihdytyksessä 4,3V.

Testaaminen jäi kesken kun mittausjohtimet irtosivat IMMulta. Testaaminen jatkuu tänään, mutta ilmeisesti se on kuoleentunut. Onko joku muu mitannut vastaavia arvoja?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin