Outoa..tai ei..?
Outoa..tai ei..?
Tervehdys!
-90 vakiotonnarissa oli ongelmia startatessa tyhjäkäynnin kanssa..ei ole enää. Otin ilmansuodattimen kokonaan pois ja auto alkoi toimimaan kuin unelma. käyntiäänikin on mukavan ´kehräävä´. Tielle lähtiessäni yllätyin melkoisesti, kun auto vastasi kaasuun ihan eri malliin kuin ennen - kuin jostain olisi tullut ´50´hv lisää..mutta...se autocheck kojelaudassa, joka näytti ennen 8 L per satanen - näyttää nyt yli yhdeksää. Eli yli litran nousu? En kuitenkaan polkenut autoa mitenkään eri tavalla kuin aikaisemmin. Ja voiko Saab olla ilmansuodattimen kanssa noin yliherkkä ( verrattuna edellisiin autoihini, ties mitä merkkiä..) Nyt meno maistuu, mutta bensa nähtävästi myös. Tarvitaanko talvella ylinpäätään putsaria? - ei ole pölyäkään - kesän ja hiekkatiet toki ymmärrän.
Toinen juttu - ad: ssä tonnarin termari maksaa kolmattakymppiä, Motonetissa alle 8 €..?? Onko jotain, mikä mun pitäisi tietää, jos ostan Motonetista?
Ja vielä lopuksi tyhmä kysymys...missä se termari on? Ainoa looginen paikka oisi mielestäni se, mihin tulee paisuntasäiliön letku ja alavesiletku. Onko noin? Jos, niin aika hankalaksi on sekin tehty....?
ai niin..bonuskysymys...mitä helkutin eroa on punaisella ja sinisellä jäähdytinnesteellä..(älä sano että väri ) . Voiko niitä sekoittaa keskenään?
Danke!
-90 vakiotonnarissa oli ongelmia startatessa tyhjäkäynnin kanssa..ei ole enää. Otin ilmansuodattimen kokonaan pois ja auto alkoi toimimaan kuin unelma. käyntiäänikin on mukavan ´kehräävä´. Tielle lähtiessäni yllätyin melkoisesti, kun auto vastasi kaasuun ihan eri malliin kuin ennen - kuin jostain olisi tullut ´50´hv lisää..mutta...se autocheck kojelaudassa, joka näytti ennen 8 L per satanen - näyttää nyt yli yhdeksää. Eli yli litran nousu? En kuitenkaan polkenut autoa mitenkään eri tavalla kuin aikaisemmin. Ja voiko Saab olla ilmansuodattimen kanssa noin yliherkkä ( verrattuna edellisiin autoihini, ties mitä merkkiä..) Nyt meno maistuu, mutta bensa nähtävästi myös. Tarvitaanko talvella ylinpäätään putsaria? - ei ole pölyäkään - kesän ja hiekkatiet toki ymmärrän.
Toinen juttu - ad: ssä tonnarin termari maksaa kolmattakymppiä, Motonetissa alle 8 €..?? Onko jotain, mikä mun pitäisi tietää, jos ostan Motonetista?
Ja vielä lopuksi tyhmä kysymys...missä se termari on? Ainoa looginen paikka oisi mielestäni se, mihin tulee paisuntasäiliön letku ja alavesiletku. Onko noin? Jos, niin aika hankalaksi on sekin tehty....?
ai niin..bonuskysymys...mitä helkutin eroa on punaisella ja sinisellä jäähdytinnesteellä..(älä sano että väri ) . Voiko niitä sekoittaa keskenään?
Danke!
Re: Outoa..tai ei..?
En usko että ilman ilmansuodatinta ajelu on kauhean terveellistä moottorille. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Outoa..tai ei..?
Termarista: Osta orkkis merkkiliikkeestä , noin 15 euroa. Kokeiltu on monenltaista nimittäin
Termari sijaitsee imusarjan alla , kuskin puoleisessa päädyssä imusarjaa
Termari sijaitsee imusarjan alla , kuskin puoleisessa päädyssä imusarjaa
Re: Outoa..tai ei..?
Orgis termarissa näkyi lukevan "Motorad" eli, jos löydät sellaisen niin OK. Edellinen orgis kesti 2 vuotta, joten ei ole sekään välttämättä kovin monen vuoden riemu. Nyt uudella pysyy taas mittari vaakatasossa. Toinen termari odottaa tallissa vaihtoa toiseen tonnariin.Kaide kirjoitti:Termarista: Osta orkkis merkkiliikkeestä , noin 15 euroa. Kokeiltu on monenltaista nimittäin
Termari sijaitsee imusarjan alla , kuskin puoleisessa päädyssä imusarjaa
Pistä uusi suodatin ja testaa sen jälkeen uudestaan.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Outoa..tai ei..?
Laitappa uus putsari sinne koteloon, maksaa ehkä 8€ Motonetistä tms.pullover kirjoitti: ai niin..bonuskysymys...mitä helkutin eroa on punaisella ja sinisellä jäähdytinnesteellä..(älä sano että väri ) . Voiko niitä sekoittaa keskenään?
Danke!
Jäähdytinnesteen sopivuuden muiden litkujen kanssa voi varmistaa purkin kyljestä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Outoa..tai ei..?
Goolesta löytyy tietoa noista jäähdysnesteiden väreistä. Eri värisiä ei saa sotkea keskenään.
"punainen (yleensä) on etyleeniglykolia ja se vihreä (yleensä) propyleeniglykolia"
Lähde: http://www.volvolandia.com/SVF/index.ph ... 721.0;wap2
"punainen (yleensä) on etyleeniglykolia ja se vihreä (yleensä) propyleeniglykolia"
Lähde: http://www.volvolandia.com/SVF/index.ph ... 721.0;wap2
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Re: Outoa..tai ei..?
Ok, kiitoksia!
Täytyy hakea putsari ja termari..( tuli mieleen, että toi kohonnut kulutus ei varmaan mitenkään liittynytkään mun putsarin poistoon, vaan siihen, että on ensi kertaa pakkasta....ja kun termarikaan ei toimi kunnolla niin..)
Se vielä sanottakoon - laitoin syylarin eteen täysin peittävän pahvisuojan juuri tuon koneen kylmänä käymisen vuoksi jo plussakeleilläkin ( saati nyt) mutta sillä ei ollut siis minkäänlaista tehoa. Aivan samoin kylmänä käy ajelit miten vain. Tonnarin syylari ei nähtävästi paljon kaipaa jäähdytystä ajoviimasta....
Täytyy hakea putsari ja termari..( tuli mieleen, että toi kohonnut kulutus ei varmaan mitenkään liittynytkään mun putsarin poistoon, vaan siihen, että on ensi kertaa pakkasta....ja kun termarikaan ei toimi kunnolla niin..)
Se vielä sanottakoon - laitoin syylarin eteen täysin peittävän pahvisuojan juuri tuon koneen kylmänä käymisen vuoksi jo plussakeleilläkin ( saati nyt) mutta sillä ei ollut siis minkäänlaista tehoa. Aivan samoin kylmänä käy ajelit miten vain. Tonnarin syylari ei nähtävästi paljon kaipaa jäähdytystä ajoviimasta....
Re: Outoa..tai ei..?
Tuo pahvin kanssa pelleily on piheilyä pahimmasta päästä, heti vilkkupolttimoiden maalamisen jälkeen.pullover kirjoitti:Se vielä sanottakoon - laitoin syylarin eteen täysin peittävän pahvisuojan juuri tuon koneen kylmänä käymisen vuoksi jo plussakeleilläkin ( saati nyt) mutta sillä ei ollut siis minkäänlaista tehoa. Aivan samoin kylmänä käy ajelit miten vain. Tonnarin syylari ei nähtävästi paljon kaipaa jäähdytystä ajoviimasta....
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Outoa..tai ei..?
...joo, voi olla - tosin ei pahveista hyötyä olekaan jos ei haittaakaan. Olkoon nyt siellä termarinvaihtoon asti...piheydestä ja polttimoista tulikin mieleen...tietääkö kukaan, mistä saisi kirkkaat etuvilkut halvemmalla kuin Motonetista( jotain 36€ kpl)??
Re: Outoa..tai ei..?
...ei sitä enää tässä iässä kehtaa...joulupukki ois parempi vaihtoehto..hehe..olisi mukava kyllä nähdä kuvia, jos jollakin oisi omassaan suht samanikäisessä tonnarissa (-90)
Re: Outoa..tai ei..?
Käytettynä voi myös löytyä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11