9TONNARIN HISTORIA

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja aero »

Tarkennetaan edellistä: Talladega -tonnarin Airflow -sarja on se kevyempi versio, bridgespoilerilla höystettynä.

-Aero
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jees, eli ei ovipullistuksia.

Lisäksi 16" cross spoke-vanteet ja tehtaalta lähtiessä musta maski niiden punaisten sivuteippien lisäksi. Punaisissa Talladegatonnareissa sivuteipit ovat mustat.

Eli tosiaan Talladegassa käyneet autot oli hopeita turbotonnareita ilman mitään korisarjoja yms, sitten se samanniminen juhlamalli oli tuo erikoisvarusteltu. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Haza »

Musta tai onko tumman harmaa nahkasisusta.
Lisäksi nahkaratti (http://www.jus.liitin.net/SaabLisavarusteet1988.pdf sivu 26, ylempi kuva) ja taisi olla myös punainen apc, sportputki ja -alusta.
Viimeksi muokannut Haza, Ti Marras 25, 2008 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Tuha »

rotisko kirjoitti: kiinnostaisi tehdä tuosta omasta tonnaristani talladega-tyylinen, siis sehän on jo vakio ja kaipaisi vain ne teippaukset kylkiinsä, olisi sellainen saabin suoritusta kunnioittava köyhän miehen tarraviritys. väri on muuten sama kuin aidossa 1986 talladega tonnarissa, mutta vuosimalli heittää yhdellä eli on vuotta nuorempi. no ei anneta pikkuseikkojen häiritä.

mitä mieltä ovat toiset moisesta? onko pyhäinhäväistys vai ilosanoma?

löysin tämän vanhan topicin haulla ja olihan sitä talladega asiaa paljonkin.
Onko sinulla korisarja autossasi??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Talladega tarjolla nettiautossa -> www.nettiauto.com/2240042

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja rotisko »

auto on muuten vakio, peruskutittelut vain on pellin alla. mitään levikesarjoja tai korisarjoja ei ole, eikä ollut talladegasskaan 1986, niitä omiin silmiin en pidä niinkään komistuksina muutenkaan, eikä sellaisia ole tulossakaan.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Tuha »

rotisko kirjoitti:auto on muuten vakio, peruskutittelut vain on pellin alla. mitään levikesarjoja tai korisarjoja ei ole, eikä ollut talladegasskaan 1986, niitä omiin silmiin en pidä niinkään komistuksina muutenkaan, eikä sellaisia ole tulossakaan.
Autoissa jotka rataa kiersi ei ollut korisarjoja, mutta Talladega juhlamallissa oli.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Jope »

Niin niitä radallakäyneitä vois kai kunnoittaa lähinnä hankkimalla helvetin isot GARRETT-tarrat auton kylkeen ja hiekkapuhaltamalla ajovalojen umpiot. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Jope kirjoitti:Niin niitä radallakäyneitä vois kai kunnoittaa lähinnä hankkimalla helvetin isot GARRETT-tarrat auton kylkeen ja hiekkapuhaltamalla ajovalojen umpiot. :-D
+ kaikki Shell ja Pirelli tarrat.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
lasanen
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 20:13

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja lasanen »

Käykääpä vilaseen youtuupista talladega saabeilua.The Long Run - Saab 9000 @ Talladega Speedway 1986.
Aikansa hienoin saab mainos.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: 9TONNARIN HISTORIA

Viesti Kirjoittaja rotisko »

sama linkkinä: http://www.youtube.com/watch?v=Ov8m8gJNeGA

tuota olen noin vuoden aikana katsellut kymmenkunta kertaa ja pitihän se tonnari sitten saada.

tuonkaltainen mennyttä saavutusta kunnioittava teippaus olisi mielessä. saab turbo long run, voisi tosin lisätä vaikka 300 000 km tai sitten 400 000 km tai sitten 500 000 km jne.

ryhtyisiköhän shell sponsoriksi? tai garrett? vaika ahdin onkin nyt mitsu. samoin pirelli, vaikka alla onkin nokian hakkapeliitat ja seuraavista kesiksistä ei taas ole tietoa.

on muuten erinomainen auto ajaa sohjossa, lumessa, palteitten läpi, umpinaiselle parkkipaikalle ja sieltä pois - tämä tonnarisaab. mitä enemmän lunta ja kinoksia on, niin sitä parempi on suhteessa muihin autoihin tällainen tonnari menemään, tietty satku on vähintään samaa luokkaa. muttei ole niin kova puskemaan tää tonnari, kääntyy ihan kaasunkäytöllä paksussa sohjossakin ja välittyy elävä tunne auton hallinnasta rattiin, penkkiin ja polkimiin.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Vastaa Viestiin