Hmm... Onko laturille jotain relettä? Meinaan kun kattoin et siellä oli joku ylimääränen johtonippu jonka toisesta päästä meni johtoja releille ja sit jokku niistä oli liitetty ryöstäjällä toisiin johtoihin, ja toinen pää löytyi koetaulun sisältä ja tästä päästä vain yksi johto meni "extra" napille muut oli irrallaan no mä nyppäsin tämän ittetehdyn patentin pois ja seuraavan kerran kun istahin autoon ei auto enää ladannukkaan
Laturi tarvitsee akulta magnetoimisvirran muodostaakseen sähköä. Todennäköisesti katkaisit myös ko. ohuen johdon. Em. johdon kanssa on sarjassa myös latauksen varoitusvalo, joka ei myöskään arvaten nyt toimi.
Hässäkän tarkoitus lienee ollut jokin automaatinen valaistuksen katkaisu, kun auto sammutetaan.
Missä vaiheessa mittasit nuo lukemat ja miten mittasit? Ajotietokoneestako katsoit?
Jos ajotietokone näyttää moottorin käydessä alle 13 V, laturi ei lataa akkua. Ajotietokoneen jännitenäyttö pysähtyy näyttämään käynnistyksen jälkeen käynnistyksen jännitteen alinta arvoa, ja siirtyy liikkeellelähdön jälkeen näyttämään ajon aikaista jännitettä. Akkujännite kyykkäsi käynnistyksessä 9 volttiin, mutta toipui ajon aikana 10 volttiin vaikkei ladattukaan?
Syttyykö latauksen merkkivalo kun laitat virrat päälle ja sammuuko kun käynnistät? Meneekö laturille pikkuliittimeen johto merkkivalolta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00