Yritin kaivella haulla tms. mutta varmaa tietoa en saanut, eli
Auto 9000CD 2 litranen vapari, check engine vilkkuu 4kertaa, mutta kysymys kuuluukin:
Onkos tää nyt Trionicci vaiko mikä? Mistä tietää? Vikakoodit käsittääkseni vähän vaihtelee...
Siis tarkoitan tälllä että trionicissa viitataan nakuanturin vikaan ja toisaalla DI/APC vehkeissä jäähdytysnesteen lämpötila-anturiin.
(ja häpeän jo valmiiksi etten tätä tiedä)...
check engine jälleen
check engine jälleen
9000 CD 2,0 -95
Re: check engine jälleen
Taisi mennä väärinpäin nuo.
Eli autossasi on Trionic, ei nakutusanturia ja 4 vilkausta viittää veden lämpötila-anturiin.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: check engine jälleen
Jeps. Juu eli -95 vuosimalliahan tuo on ja Trioniccia oletin. Seuraava kysymys:
Tuo uskollinen sotaratsu nielee työmatkakilometrejä viikottain n.600km. Onkohan ko. anturin mahd. viasta huolimatta mitään ongelmia odotettavissa. Kun ei nyt ihan lähviikkoina ehtis ropeloimaan autoa. Eli miten ko. anturivika mahd. aiheuttaa? Onko kokemuksia?
Tuo uskollinen sotaratsu nielee työmatkakilometrejä viikottain n.600km. Onkohan ko. anturin mahd. viasta huolimatta mitään ongelmia odotettavissa. Kun ei nyt ihan lähviikkoina ehtis ropeloimaan autoa. Eli miten ko. anturivika mahd. aiheuttaa? Onko kokemuksia?
9000 CD 2,0 -95
Re: check engine jälleen
Kulutus voi nousta, ei mitään kovin radikaalia. Vaihtokin on kovin helppoa ja osa halpa joten jos vaikka tunti riittää aikaa niin pitäisi varmasti riittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: check engine jälleen
Ok. Ja anturi löytyy mistäpäin? Onko imusarjan lähellä (jossain topicissa viitteitä siihen)?
Toinen mikä ilmesesti aiheuttanu ko. koodia on termarin viat? Tossa tosiaan vähän kattelin eikä koneen lämmöt tahdo nousta juurikaan sinisen yläpuolelle, vaikkakin saattaa tuo mittarikin roikkua...
Toinen mikä ilmesesti aiheuttanu ko. koodia on termarin viat? Tossa tosiaan vähän kattelin eikä koneen lämmöt tahdo nousta juurikaan sinisen yläpuolelle, vaikkakin saattaa tuo mittarikin roikkua...
9000 CD 2,0 -95
Re: check engine jälleen
Termari voi olla hyvinkin myös syyllinen, jos lämmöt ei nouse niin se kannattaa vaihtaa. Anturi itse yleensä hajoaa pätkimällä tai niin ettei signaalia enää tule.
Muistaakseni Trionic-autossa anturi on kannen päässä kuskinpuolella ja siihen tulee kaksi johtoa. Ainakin 9-3:ssa.
Muistaakseni Trionic-autossa anturi on kannen päässä kuskinpuolella ja siihen tulee kaksi johtoa. Ainakin 9-3:ssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: check engine jälleen
Minun ymmärtääkseni Trionic malleissa on kaksi jäähdytysnesteen lämpöanturia.
Toinen, kaksi johtoinen on siinä termarin lähellä. Tämä antaa tiedon EDU:lle ja sitä kautta jäähdytysnesteen lämpömittarille. Tällä anturilla ei ole mitään tekemistä Trionicin/ruiskujärjestelmän kanssa. Ko. anturia käytetään myös katkaisemaan ilmastointi jos auton jäähdytysnesteen lämpötila nousee liiaksi.
Trionicin lämpötila-anturi sijaitsee imusarjassa. Tämä vaikuttaa jossain määrin seoksen säätöön jä tästä anturista trionic nimenomaan herjaa tapauksessasi.
Toinen, kaksi johtoinen on siinä termarin lähellä. Tämä antaa tiedon EDU:lle ja sitä kautta jäähdytysnesteen lämpömittarille. Tällä anturilla ei ole mitään tekemistä Trionicin/ruiskujärjestelmän kanssa. Ko. anturia käytetään myös katkaisemaan ilmastointi jos auton jäähdytysnesteen lämpötila nousee liiaksi.
Trionicin lämpötila-anturi sijaitsee imusarjassa. Tämä vaikuttaa jossain määrin seoksen säätöön jä tästä anturista trionic nimenomaan herjaa tapauksessasi.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB