Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Olivat laittaneet katsastuksessa merkinnän että kallistuksen vakaajan kiinnitys takana vas. ja oik. välyksellinen. En ollut itse leimaamassa.
Osaisiko joku sanoa näkemättä potilasta että mitä osia pitää ostaa?
Auto siis -95 9000 2,3.
Ehkä:
TAKATUENNAN HELAT SAAB 9000 --98
Hinta / 1 kpl
Takana kaksi pitkittäistä ALAtukivartta,
poikittaistanko taka-akselin edessä sekä
kaksi tukitankoa taka-akselin YLÄpuolella taakse ja
kallistuksenvakaaja, joka kiertää akselin takaa.
Kallistuksenvakaajan etuhela (1/puoli, akseliin). . . . . . 18-1006 5.50 ???
tai
Kallistuksenvakaajan runkokumi (1/puoli, koriin). . . . . . 18-1004 3.90 ???
Osaisiko joku sanoa näkemättä potilasta että mitä osia pitää ostaa?
Auto siis -95 9000 2,3.
Ehkä:
TAKATUENNAN HELAT SAAB 9000 --98
Hinta / 1 kpl
Takana kaksi pitkittäistä ALAtukivartta,
poikittaistanko taka-akselin edessä sekä
kaksi tukitankoa taka-akselin YLÄpuolella taakse ja
kallistuksenvakaaja, joka kiertää akselin takaa.
Kallistuksenvakaajan etuhela (1/puoli, akseliin). . . . . . 18-1006 5.50 ???
tai
Kallistuksenvakaajan runkokumi (1/puoli, koriin). . . . . . 18-1004 3.90 ???
9000CS 2,3
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Itselläni oli nuo runkokumit mitkä piti vaihtaa. Helppo vaihtaa kun laittaa ajoissa öljyä pultteihin ja tukee niitä linkkivarsia avatessa.
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... irollr.php
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... irollr.php
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Todennäköisesti vakaajatanko on kumin kohdalta sen verran kulunut, että uusi Motonet-kumi tai uusi Saab-orkkiskumi jää melkein yhtä väljäksi kuin vanhakin. Tähän auttaa kun laittaa kumia kiinnittävän pannan ja kumin väliin pannanlevyisen pelti-tai muovisuikaleen. Kumin kulumista ja narinaa voi yrittää välttää voitelemalla kumi ja tanko, en tiedä mikä rasva soveltuisi parhaiten.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
samat merkinnät munkin tonnarille tuli leimalla, mutta ei sen enempää...ei sentään jälkitarkastusta. Kiilaamalla mäkin meinasin ongelman hoitaa kun kumit tosiaan näyttävät uuden veroisilta...
SAAB 9-3 ng sc-05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Tjoo ei mullakaan näyttöä sentään, kuukausi korjausaikaa. Ostanpa sitten 2 kpl noita molempia sekä etuhelaa ja runkokumia kun eipä nuo paljon mitään maksa. Vaihtakoon korjaamo ne mitä tarvii samalla kun vaihtaa vetonivelen kumin. Pitää sanoa niille että laittavat jotain fylliä sinne jos ei välys muuten kummene.
9000CS 2,3
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Samat väljyydet oli omassakin... rapportissa oli lisäksi maininta "takasuuntavaloissa oik/vas väärän värinen polttimo" tai jotain sinne päin (???). Viime katsastuksessa oli kyllä ihan samat polttimot ja umpiot.
Vaimo oli katsastamassa, mutta eipä ollut tajunnut mitä inssi oli kertoillut vilikun väreistä...
Vaimo oli katsastamassa, mutta eipä ollut tajunnut mitä inssi oli kertoillut vilikun väreistä...
* Saab 9k 2.3t *
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Keltainen väri rapissut pois polttimoiden pinnasta varmaankin. Ainakin omassa oli noin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen
Niin, elikkä jos on kirkkaat vilkut tulee polttimoiden olla keltaiset... En tiedä kuinka tarkkoja inssit tästä sitten käytännössä ovat, voi olla että toiset ei kiinnitä huomiota..
#3834