Seuraava akku on merkiltään Exide ja haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE .
Samalla toivotan teille kaikille oikein hyvää Uutta Vuotta ja miksei samalla hyvää loppuelämää
Viimeksi muokannut Jope, To Tammi 01, 2009 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Otsikko otsikkona ja viesti viestinä, ethän aloita otsikossa lausetta, joka jatkuu viestissä. Kiitos!
Me mittailtiin tarvikepuljun äijän kanssa fyysiset mitat konehuoneesta ja kaiveltiin kataloogista isoin mikä em. raameihin menee, tuota mimmin mainitsemaa voimaluokkaa taisi olla.
Tärkeintä ei suinkaan ole akun suurin mahdollinen koko.( ) Tärkeämpiä seikkoja ovat valintatilanteessa akun hyvä virranantokyky ja varautumiskyky.
Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Vaikka olisi kuinka suurikokoinen akku joka on vajaavirtainen ei käynnistyminen ole niinkään varmaa. Siis parempi pienempi täysi akku kuin suurempi vajaa akku.
Hyvää uutta vuotta ja kuivia pakkasia niin keskuslukituksetkin toimii!
Lyhyitä matkoja tulee ajeltua ja mielessä on käynyt myös että laittaisi lämppärin piuhaan ylimääräsen haarotuksen älylaturia varten joka mahtuisi hienosti moottoritilaan. Talvisin kun laittaisi lämmitykseen, saisi myös akkua ladattua eikä tulisi koskaan vovvov.
AnttiR kirjoitti:...haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE.
Ainakin 70Ah Vartan Blue Dynamic istahtaa siihen ihan siltänään ilman mitään muutoksia ja riittää jo vaikka mihin.
AnttiR kirjoitti:...haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE.
Ainakin 70Ah Vartan Blue Dynamic istahtaa siihen ihan siltänään ilman mitään muutoksia ja riittää jo vaikka mihin.
Löytyyhän Vartalta myös 74Ah malli tähän samaan reikään.
Mitat on 278 x 175 x 190. Varta Blue Standard.
( alkuperäisen mitat on varmaankin 242 x 175 x 190 )
ja lisäksi löytyy Varta Blue Dynamic High Performance 75Ah
278 x 175 x 175
Ja Boschin mallistosta löytyy..
77 Ah S5
P278, L175, K190 mm
Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
jos akun pituus ja leveys menevät mittoihinsa, posahtaa vastaan akun korkeus. Meillä on starttiakkuna yks liian korkea akku.
En osta enää Bannereita, enkä Optimoita. Ne ovat pirun kalliita hankkia ja kestävät vain hetken.
Nykyisin on hyvin vaikeata päättää akun ostamista, pelkän merkin perusteella.
Nuo akut kun valmistetaan nykyisin ihan missä maassa vain.
Päättelin tuosta; kun akku kestää Suomessa sen pari vuotta, niin ostan seuraavat akut tarpeeksi suurella kapasiteetilla varustettuna ja vaihdan sovinnolla parin vuoden välein.
En siis tuijota merkkiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
AnttiR kirjoitti:Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Firges9000 kirjoitti:jos akun pituus ja leveys menevät mittoihinsa, posahtaa vastaan akun korkeus. Meillä on starttiakkuna yks liian korkea akku.
En osta enää Bannereita, enkä Optimoita. Ne ovat pirun kalliita hankkia ja kestävät vain hetken.
Nykyisin on hyvin vaikeata päättää akun ostamista, pelkän merkin perusteella.
Nuo akut kun valmistetaan nykyisin ihan missä maassa vain.
Päättelin tuosta; kun akku kestää Suomessa sen pari vuotta, niin ostan seuraavat akut tarpeeksi suurella kapasiteetilla varustettuna ja vaihdan sovinnolla parin vuoden välein.
En siis tuijota merkkiä.
Toi nykyinen on Banner ja eikä oo mielestäni hintansa arvoinen.
AnttiR kirjoitti:Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Omassa 9000i CD -95:ssäni on Toyota-akku 55 tai 60 A. Akku ei ole päältäpäin kovinkaan suurikokoinen mutta aina on virtaa ja hyvä käynnistyvyys. Ajan harvoin yli 6 km:n matkoja ja auto saattaa seistä viikonkin ajamatta. Kertaakaan ei ole ulkopuolista laturia tarvittu. Ilmeisesti auton laturi on kuten muutkin sähkölaitteet kunnossa. Akun ikä on n. puolitoista vuotta. (Kun ostin auton asennettiin uusi akku samaan kauppaan Toyota- liikkeessä vanhan tilalle). Olen siis mainittuun akkuun (ja autoon) oikein tyytyväinen. Siis kokemukset on erilaisia.
Minkälainen on tämä Defan mokkula, joka tulee haaroitukseen, joka sitten lataa akkua, kun auto tolpan nokassa?
Mulla on justiinsa Defan lämppäri ja haaroitus-satsi sisätilaan. Siihenkö väliin se laturi tulisi?
Sitten,
Mistä saa? Käytettynäkö foorumilaiselta helpoiten?
Terkuin
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Pitääpä tuo XS3600 käydä nappaaseen Motonetista jsitten haaroitus-sarjan pistokkeeseen maadoitettu kaksipaikkainen lisäpistoke.
Virittelen sen kiinteästi, samalla tavalla kuin moni muukin on tehnyt täällä foorumilla.
Miten mulla on näin hyvä modi mennyt ohi silmien!
Terkuin
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.