Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Seuraava akku on merkiltään Exide ja haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE .
Samalla toivotan teille kaikille oikein hyvää Uutta Vuotta ja miksei samalla hyvää loppuelämää
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE .
Samalla toivotan teille kaikille oikein hyvää Uutta Vuotta ja miksei samalla hyvää loppuelämää
Viimeksi muokannut Jope, To Tammi 01, 2009 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko otsikkona ja viesti viestinä, ethän aloita otsikossa lausetta, joka jatkuu viestissä. Kiitos!
Syy: Otsikko otsikkona ja viesti viestinä, ethän aloita otsikossa lausetta, joka jatkuu viestissä. Kiitos!
Re: Kuinka ison akun ootte saanut
Me mittailtiin tarvikepuljun äijän kanssa fyysiset mitat konehuoneesta ja kaiveltiin kataloogista isoin mikä em. raameihin menee, tuota mimmin mainitsemaa voimaluokkaa taisi olla.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kuinka ison akun ootte saanut
Tärkeintä ei suinkaan ole akun suurin mahdollinen koko.( ) Tärkeämpiä seikkoja ovat valintatilanteessa akun hyvä virranantokyky ja varautumiskyky.
Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Vaikka olisi kuinka suurikokoinen akku joka on vajaavirtainen ei käynnistyminen ole niinkään varmaa. Siis parempi pienempi täysi akku kuin suurempi vajaa akku.
Hyvää uutta vuotta ja kuivia pakkasia niin keskuslukituksetkin toimii!
Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Vaikka olisi kuinka suurikokoinen akku joka on vajaavirtainen ei käynnistyminen ole niinkään varmaa. Siis parempi pienempi täysi akku kuin suurempi vajaa akku.
Hyvää uutta vuotta ja kuivia pakkasia niin keskuslukituksetkin toimii!
Re: Kuinka ison akun ootte saanut
Lyhyitä matkoja tulee ajeltua ja mielessä on käynyt myös että laittaisi lämppärin piuhaan ylimääräsen haarotuksen älylaturia varten joka mahtuisi hienosti moottoritilaan. Talvisin kun laittaisi lämmitykseen, saisi myös akkua ladattua eikä tulisi koskaan vovvov.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Ainakin 70Ah Vartan Blue Dynamic istahtaa siihen ihan siltänään ilman mitään muutoksia ja riittää jo vaikka mihin.AnttiR kirjoitti:...haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE.
#3418
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Löytyyhän Vartalta myös 74Ah malli tähän samaan reikään.J.N kirjoitti:Ainakin 70Ah Vartan Blue Dynamic istahtaa siihen ihan siltänään ilman mitään muutoksia ja riittää jo vaikka mihin.AnttiR kirjoitti:...haluaisin isomman kuin orkkiksen/ taulukonmukaisen ! Ilman suurempia ranetuksia !
Jos akkutilan koolla on vuosimallien mukaan eroja , niin oma on 1996 CSE.
Mitat on 278 x 175 x 190. Varta Blue Standard.
( alkuperäisen mitat on varmaankin 242 x 175 x 190 )
ja lisäksi löytyy Varta Blue Dynamic High Performance 75Ah
278 x 175 x 175
Ja Boschin mallistosta löytyy..
77 Ah S5
P278, L175, K190 mm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
En muista, minkä Vartan mallin ostin, mutta ei se ilman puukkoa sopinut koloonsa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
jos akun pituus ja leveys menevät mittoihinsa, posahtaa vastaan akun korkeus. Meillä on starttiakkuna yks liian korkea akku.
En osta enää Bannereita, enkä Optimoita. Ne ovat pirun kalliita hankkia ja kestävät vain hetken.
Nykyisin on hyvin vaikeata päättää akun ostamista, pelkän merkin perusteella.
Nuo akut kun valmistetaan nykyisin ihan missä maassa vain.
Päättelin tuosta; kun akku kestää Suomessa sen pari vuotta, niin ostan seuraavat akut tarpeeksi suurella kapasiteetilla varustettuna ja vaihdan sovinnolla parin vuoden välein.
En siis tuijota merkkiä.
En osta enää Bannereita, enkä Optimoita. Ne ovat pirun kalliita hankkia ja kestävät vain hetken.
Nykyisin on hyvin vaikeata päättää akun ostamista, pelkän merkin perusteella.
Nuo akut kun valmistetaan nykyisin ihan missä maassa vain.
Päättelin tuosta; kun akku kestää Suomessa sen pari vuotta, niin ostan seuraavat akut tarpeeksi suurella kapasiteetilla varustettuna ja vaihdan sovinnolla parin vuoden välein.
En siis tuijota merkkiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Mahtaakohan auton oma laturi olla OK?AnttiR kirjoitti:Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Toi nykyinen on Banner ja eikä oo mielestäni hintansa arvoinen.Firges9000 kirjoitti:jos akun pituus ja leveys menevät mittoihinsa, posahtaa vastaan akun korkeus. Meillä on starttiakkuna yks liian korkea akku.
En osta enää Bannereita, enkä Optimoita. Ne ovat pirun kalliita hankkia ja kestävät vain hetken.
Nykyisin on hyvin vaikeata päättää akun ostamista, pelkän merkin perusteella.
Nuo akut kun valmistetaan nykyisin ihan missä maassa vain.
Päättelin tuosta; kun akku kestää Suomessa sen pari vuotta, niin ostan seuraavat akut tarpeeksi suurella kapasiteetilla varustettuna ja vaihdan sovinnolla parin vuoden välein.
En siis tuijota merkkiä.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
AnttiR kirjoitti:Kolmau-1 : Jos ajetaan kovin lyhyttä matkaa voi kovin suurikokoisen akun jännite hiljalleen alentua ja vaatia ylimääräistä latausta.
Ja pienikoisella akulla on jo puhti pois . Joudun jo nyt latailemaan Cetecin laturilla parin viikon välein . Ajoni on näet alle 10 km useita kertoja päivässä.
Omassa 9000i CD -95:ssäni on Toyota-akku 55 tai 60 A. Akku ei ole päältäpäin kovinkaan suurikokoinen mutta aina on virtaa ja hyvä käynnistyvyys. Ajan harvoin yli 6 km:n matkoja ja auto saattaa seistä viikonkin ajamatta. Kertaakaan ei ole ulkopuolista laturia tarvittu. Ilmeisesti auton laturi on kuten muutkin sähkölaitteet kunnossa. Akun ikä on n. puolitoista vuotta. (Kun ostin auton asennettiin uusi akku samaan kauppaan Toyota- liikkeessä vanhan tilalle). Olen siis mainittuun akkuun (ja autoon) oikein tyytyväinen. Siis kokemukset on erilaisia.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Komppaan tätä keskustelua.
Minkälainen on tämä Defan mokkula, joka tulee haaroitukseen, joka sitten lataa akkua, kun auto tolpan nokassa?
Mulla on justiinsa Defan lämppäri ja haaroitus-satsi sisätilaan. Siihenkö väliin se laturi tulisi?
Sitten,
Mistä saa? Käytettynäkö foorumilaiselta helpoiten?
Terkuin
-Hessu-
Minkälainen on tämä Defan mokkula, joka tulee haaroitukseen, joka sitten lataa akkua, kun auto tolpan nokassa?
Mulla on justiinsa Defan lämppäri ja haaroitus-satsi sisätilaan. Siihenkö väliin se laturi tulisi?
Sitten,
Mistä saa? Käytettynäkö foorumilaiselta helpoiten?
Terkuin
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=38hessu75 kirjoitti:Minkälainen on tämä Defan mokkula, joka tulee haaroitukseen, joka sitten lataa akkua, kun auto tolpan nokassa?
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=40
Motonet: 45-4942 Defa-akkulaturi 3A/12V 149.00 eur
Eikös vastaavan toiminnallisuuden saa kun sisälämppärin haaran haaroittaa auton sisällä vielä toisen kerran ja laittaa kiinni CTEK-älylaturin? Helpompi siirtää autosta toiseen kuin kiinteästi asennettu Defa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=48185
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=17269
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Kiitos jälleen herra jus!
Pitääpä tuo XS3600 käydä nappaaseen Motonetista jsitten haaroitus-sarjan pistokkeeseen maadoitettu kaksipaikkainen lisäpistoke.
Virittelen sen kiinteästi, samalla tavalla kuin moni muukin on tehnyt täällä foorumilla.
Miten mulla on näin hyvä modi mennyt ohi silmien!
Terkuin
-Hessu-
Pitääpä tuo XS3600 käydä nappaaseen Motonetista jsitten haaroitus-sarjan pistokkeeseen maadoitettu kaksipaikkainen lisäpistoke.
Virittelen sen kiinteästi, samalla tavalla kuin moni muukin on tehnyt täällä foorumilla.
Miten mulla on näin hyvä modi mennyt ohi silmien!
Terkuin
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.