Millä perusteella? Käsittääkseni auto johon liitetään 230V lohkolämmittimen kautta (haaroittimet jne.) on ns. puolikiinteä sähköasennus. Ja siihen periaatteessa pätee samat säännöt kuin omakotitaloon...Mimmi kirjoitti:Sisälämppärin pistorasiaan ei ole laillista laittaa haaroituspistorasiaa.
Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
#3834
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Sano pojalles et koneen saa viedä omaan kämppäänsä vasta sitten, kun isille on ensin hommattu miniläppäri ja netti mokkula . Painota että sillä saa ite säädettyä lisää hevosia ja että foorumille pääsee tien päältäkin. Ja mikä parasta, padan saa kunnolla solmuun .AnttiR kirjoitti:ja miksei samalla hyvää loppuelämää
Täällä toiminut ko. yksilö pari vuotta moitteetta. Hommasin, kun ajattelin joskus poppiksia laittaa. En sitten oo laittanut. Mutta on ainakin nopeammin starttaillu, ku ennen ja korvakuulolla myös nopeammin, kuin kanssa potkijoilla . Siinä on kanssa indikaattori, josta näkee tartteeko ladata. Vihreätä näyttänyt jo pari vuotta.9000CD23T kirjoitti:lisäksi löytyy Varta Blue Dynamic High Performance 75Ah
Niin ja täältä Rukan pakkasista tätä kirjoitellessa voin sanoa, että pari kertaa kun on rinteeseen lähtiessä unohtunut pistää lohko kiinni ja pakkasta -20, niin selvästi reippaammin startannut, kuin aikaisempi perusakku.
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Onko kokemuksia Bilteman akuista? Monet ovat kehuneet. Mielessä kävi nuo hopea-kalsium akut. Kilpailukykyiseen hintaan ja 4v takuuta.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Auton sisätilaa ei luokitella sähköasennuksia tehdessä normaaliksi tilaksi, joten lämmittimen tulee täyttää ulkokäyttöön tarkoitetun lämmittimen vaatimukset.Mimmi kirjoitti:Sittenhän sinun kannattaa vaihtaa kallis auton sisälämppäri halpaan sisätiloissa käytettävään puhallinlämmittimeen.siiseli kirjoitti:Millä perusteella? Käsittääkseni auto johon liitetään 230V lohkolämmittimen kautta (haaroittimet jne.) on ns. puolikiinteä sähköasennus. Ja siihen periaatteessa pätee samat säännöt kuin omakotitaloon...Mimmi kirjoitti:Sisälämppärin pistorasiaan ei ole laillista laittaa haaroituspistorasiaa.
Edelleen: auton sisälämmittimen pistorasiaan ei saa tehdä haaroituksia eikä sihen saa kytkeä kuin hyväksyttyjä auton sisätilan lämmittimiä.
#3834
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Olisiko parempi haaroittaa auton sisäpistorasiasta ulkokäyttöön luokitellulla jatkojohdolla? Tai laittaa Defan haaroittimella, samanlaisella joita moottoritilassakin käytetään, laittaisi sisäpistokkeen viereen toisen samanlaisen pistorasian? Vai tuleeko vielä parempi kun jättää sen toisenkin haaran moottoritilan puolelle ja tekee rintapeltiin vielä uuden reiän toiselle sisäpistorasialle tulevaa johtoa varten? Mistä voimme lukea auton lämmityssähköasennuksia koskevat ohjeet/säännöt/määräykset?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Kuka niin on sanonut? Mutta ei sillekkään ole estettä jos haaroitin täyttää tietyt vaatimukset.Mimmi kirjoitti:Ja sinä olet tekemässä sinne haaroituksia pistotulppahaaroittimilla???
Näytä mulle SFS 6002 standardista se kohta missä kerrotaan, että noi sun "lait" pitää paikkaansa.
#3834
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Sinähän tässä väität, että tuollaiset tekeleet on laittomia. En viitsi ruveta vakuutus ehtoja tonkimaan, parempaakin käyttöä ajalleni keksin. Standardi saattoi kyllä olla väärä, sen tunnustan. Mutta sähköasennuksille on määritelty tiettyjä vaatimuksia, ja tämän perusteella uskallan väittää että periaatteessa mikään ei estä ammattimiestä jolla luvat kunnossa tekemästä yllämainittuja asennuksia. Toinen asia on se, että rupeaako kukaan näitä tekemään. Tarkoitan sitä, että missään sähköön liittyvissä määräyksissä ei ole käsittääkseni eritelty auton sisätilan pistorasiaa muista pistorasioista poikkeavaksi. Elikkä näin ollen siihen pätee samat säännöt kuin muuallekkin, näin ollen sen rinnalle saa kytkeä toisen pistorasian.Mimmi kirjoitti:Näytä sinä minulle ja muillekin ne pykälät, joilla vakuutusyhtiöt maksavat mukisematta korvaukset auton palaessa.
Sitäpaitsi miten nuo sähköTYÖturvallisuusmääräykset vaikuttavat sähköturvallisuuteen?
Toinen asia on, mitä vakuutus ehdoissa lukee. Mutta mistä lähtien vakuutus ehto on ollut laki?
#3834
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Missä vaiheessa olen tuollaista väittänyt? Tottakai on eripaikoille määrätty tietty vaatimustaso sähkölaitteille joka niiden tulee täyttää. Sinä tässä väitit, että on laitonta kytkeä auton sisätilan pistorasian rinnalle toinen pistorasia. Mikään laki tätä ei kiellä, ja tämän voi toteuttaa jos asennus täyttää kyseiseen tilaan määrätyt vaatimukset.Mimmi kirjoitti:Sinusta sitten varmaankin myös venesatamissa olevat pistorasiat ovat täysin samanlaisia kuin muutkin rasiat ja sitten sinä käyt tietenkin haaroittamassa niistä kaikkiin omiin käyttötarpeisiisi?
Lue nyt alkajaisiksi SFS6000 ja keskustellaan sitten.
#3834
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
siiseli kirjoitti:Missä vaiheessa olen tuollaista väittänyt? Tottakai on eripaikoille määrätty tietty vaatimustaso sähkölaitteille joka niiden tulee täyttää. Sinä tässä väitit, että on laitonta kytkeä auton sisätilan pistorasian rinnalle toinen pistorasia. Mikään laki tätä ei kiellä, ja tämän voi toteuttaa jos asennus täyttää kyseiseen tilaan määrätyt vaatimukset.Mimmi kirjoitti:Sinusta sitten varmaankin myös venesatamissa olevat pistorasiat ovat täysin samanlaisia kuin muutkin rasiat ja sitten sinä käyt tietenkin haaroittamassa niistä kaikkiin omiin käyttötarpeisiisi?
Lue nyt alkajaisiksi SFS6000 ja keskustellaan sitten.
Löytyykö sellaista haaroitus osaa jossa haaroitetaan kolmelle laitteelle?
Entä 2-osaista pistorasiaa sisälämppärille?
Ja kaikille tulppien, tulpanjohtojen ja sytytyskasettien vaihtaajille tiedoksi, lukekaa sfs 6001.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Kaikille lohkolämppärin käyttäjille tiedoksi, että noissa ranetuksissa on ainut sulake siellä tolpassa. saatta olla jopa 16 A. Hyvin silläkin virtamäärällä saa savut aikaseksi.
Haaroitukset , lisäosat ja haaroitukset kannattaa ostaa vain valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Meidänkin parkkiksella kärysi yks Getzi, koska siihen oli maahantuoja-autoliike ranettanut joitain lisäosia. Kaveri sai uuden, vähän käytetyn savuttoman tilalle.
Haaroitukset , lisäosat ja haaroitukset kannattaa ostaa vain valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Meidänkin parkkiksella kärysi yks Getzi, koska siihen oli maahantuoja-autoliike ranettanut joitain lisäosia. Kaveri sai uuden, vähän käytetyn savuttoman tilalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Elikkäs tämän virtuaalipippeleiden kolistelun jälkeen voimme tarkentaa kerran vielä rautalangasta, että saan laittaa Defan oman toisen haaroituspalan ja siihen sitten uuden sisäpistoke- osan?
Tähän tulisi sitten CTEKki kiinne. Sisätilaan.
Piis änd loov juu all.
-Hessu-
Tähän tulisi sitten CTEKki kiinne. Sisätilaan.
Piis änd loov juu all.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Mimmi kirjoitti:Sinusta sitten varmaankin myös venesatamissa olevat pistorasiat ovat täysin samanlaisia kuin muutkin rasiat ja sitten sinä käyt tietenkin haaroittamassa niistä kaikkiin omiin käyttötarpeisiisi?
Lue nyt alkajaisiksi SFS6000 ja keskustellaan sitten.
Nykyään SFS 600
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kuinka ison akun ootte saanut mahtumaan tonnariin ?
Saat laittaa DEFA:n lisäosia DEFAAN,hessu75 kirjoitti:Elikkäs tämän virtuaalipippeleiden kolistelun jälkeen voimme tarkentaa kerran vielä rautalangasta, että saan laittaa Defan oman toisen haaroituspalan ja siihen sitten uuden sisäpistoke- osan?
Tähän tulisi sitten CTEKki kiinne. Sisätilaan.
Piis änd loov juu all.
-Hessu-
kunhan et tuuppaa sinne aitoa pippeliäs
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3