Tonnariin matot
Tonnariin matot
Moro
Mitkä ois hyvät kumimatot tonnariin, siis tarvikkeet, tai saisko mistään alkuperäsiä inhimilliseen hintaa? Onko muut saksantuojat vaihtanu kangasmatot kumisiin? Talvella ne kumiset on kuitenki paremmat ku noi kankaiset.
Mitkä ois hyvät kumimatot tonnariin, siis tarvikkeet, tai saisko mistään alkuperäsiä inhimilliseen hintaa? Onko muut saksantuojat vaihtanu kangasmatot kumisiin? Talvella ne kumiset on kuitenki paremmat ku noi kankaiset.
Omassa tuontitontussa oli/on kumimatot...niissä on joku outo tähtilogo...takseissa olen nähnyt saman keulilla joskus....
Hyvin istuvat tonnariin siksi huomasinkin vasta nyt kun pesin matot (ja auton olen omistanut 10kk ja 25.000km....) Noissa tähtitekeleissä on nimenomaan se lirpake kytkinjalan alle mikä on ihan hyvä pointti myös näin kesäisin, ainakin täällä etelässä. Voisin katsa jos niissä matoissa on jokin koodi, ei välttämättä edullisemi kuin Saabin omat -toisaalta noita tähtivekottima ja siten tarvikkeita on tyrkyllä enemmän...
Hyvin istuvat tonnariin siksi huomasinkin vasta nyt kun pesin matot (ja auton olen omistanut 10kk ja 25.000km....) Noissa tähtitekeleissä on nimenomaan se lirpake kytkinjalan alle mikä on ihan hyvä pointti myös näin kesäisin, ainakin täällä etelässä. Voisin katsa jos niissä matoissa on jokin koodi, ei välttämättä edullisemi kuin Saabin omat -toisaalta noita tähtivekottima ja siten tarvikkeita on tyrkyllä enemmän...
Joo no täytyy käydä niitä motonetin viä kattomassa, joskus niitä kattelin ja tuntu aika koppuroilta. Joo onhan siinä ne alkuperäset kangasmatot, muuten hyvät mutta talvella tulee lunta jaloissa sisälle ja ne jää sit kosteeks. Hmm ostin ton tonttuni Saksasta Rellun merkkiliikkeestä, oli hyvä palvelu, alle laitettiin uudet etujarrulevyt & palat sekä uus akku.Mimmi kirjoitti:Ai, olikos sinulla IRTOMATOT Saksantuonnissa
Itse kun en ole nähnyt yhdesäkään tuliaisessa irtomattoja lattialla.
Itse ostin Motonetista kaukalot, jotka ovat kohtuuhyvät, ainoastaan eteen kaipaisin polkimien alle pidemmän lirpakkeen.
Jos ketään kiinnostaa, niiden tähtimattojen koodit...
Kuskin maton koodi W202 v.l. (eli vorne links, etuvasen)
Apparin maton koodi W202 v.r. (eli vorne rechts, etuoikea)
Nyt jos olisi erehtynyt noihin tähtiautoihin niin...voisiko W202 olla joku tehtaan koodi korimallille? Menee offtopic osastolle kyllä pikkuhiljaa,...
Kuskin maton koodi W202 v.l. (eli vorne links, etuvasen)
Apparin maton koodi W202 v.r. (eli vorne rechts, etuoikea)
Nyt jos olisi erehtynyt noihin tähtiautoihin niin...voisiko W202 olla joku tehtaan koodi korimallille? Menee offtopic osastolle kyllä pikkuhiljaa,...
Menee pahasti Off-Topic mutta tuosta tähdestä on myös (ainakin) tämä versio. Alaspäin osoittavat sakarat osoittavat hinaussilmukoiden sijainnin ja ylöspäin osoittava kertoo, että ainoastaan sieltä suunnalta voi joku auttaaRisto kirjoitti:Tuo tähtilogo on hyvä osoitus saksalaisesta perusteellisuudesta. Logoksi luulemasi merkki onkin tärkeä muistutus erään automerkin kuskeille. Saksankielisessä käyttöohjekirjassa on kuulemma seuraava selitys noille kolmelle sakaralle: Yläsakara = korjaamo on tuollapäin ja alasakarat = avoinna 7.30 - 16.30. Jostakin syystä tuo tieto on suomennoksesta jätetty pois.Saabsick kirjoitti:...niissä on joku outo tähtilogo...takseissa olen nähnyt saman keulilla joskus....
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Hommasin talveksi rensin muovikaukalomatot tonnariin, vaikka epäilin niiden istuvuutta. Yllätykseksi näyttivät kuitenkin sopivan hyvin jalkatilaan.
Ainoa huono puoli on, että ovat vähän lyhyet eli eivät suojaa yhtään polkimien alta, mutta todennäköisesti pitävät kuitenkin lumet + sulamisvedet paremmin paikallaan kuin kangasmatot...
-TT
Ainoa huono puoli on, että ovat vähän lyhyet eli eivät suojaa yhtään polkimien alta, mutta todennäköisesti pitävät kuitenkin lumet + sulamisvedet paremmin paikallaan kuin kangasmatot...
-TT