kytkinpoljin ratkes
kytkinpoljin ratkes
9000 cse 96
aikaisemmin juttua veltosta kytkimestä nyt sitten
poljinta painaessa kytkimen pääsylinteri ratkes kiinnitys moduulin reunasta.
kiinnitys moduuli on 4 pultilla kiinni rintapellissä.
oletteko korjanneet a)hitsaamalla b)vaihtamalla c)romuttamalla auton.
kiinnitysmoduuli nousee ylöspäin kojetaulun alle onko tietoo onko sieltä vielä kiinni jollain?
Vinkeistä kiitollinen.
Laakko
aikaisemmin juttua veltosta kytkimestä nyt sitten
poljinta painaessa kytkimen pääsylinteri ratkes kiinnitys moduulin reunasta.
kiinnitys moduuli on 4 pultilla kiinni rintapellissä.
oletteko korjanneet a)hitsaamalla b)vaihtamalla c)romuttamalla auton.
kiinnitysmoduuli nousee ylöspäin kojetaulun alle onko tietoo onko sieltä vielä kiinni jollain?
Vinkeistä kiitollinen.
Laakko
Re: kytkinpoljin ratkes
Terve
Hitsaamalla on korjattu sama vika.Torek auto hitsasi kuntoon(vanha pitäjä), on kuulemma paljon purettavaa? on kestänyt hyvin yli vuoden.
CDE vm -95, taitaa olla se osa tehty jostain keksipaketin pellistä, kun tuntuu muillakin menevän...
Hitsaamalla on korjattu sama vika.Torek auto hitsasi kuntoon(vanha pitäjä), on kuulemma paljon purettavaa? on kestänyt hyvin yli vuoden.
CDE vm -95, taitaa olla se osa tehty jostain keksipaketin pellistä, kun tuntuu muillakin menevän...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: kytkinpoljin ratkes
Hitsasin ensin, mutta loppujen lopuksi vaihtoon meni se peltihässäkkä. En saanut hitsausta pitämään pitkäksi aikaa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: kytkinpoljin ratkes
Sama vika rahikaisella onko kova homma irrottaa se peltihässäkkä mihin se sylinteri tulee kiinni?Kestääkö hitsaukset vai pitääkö hakea jostkaki uus osa?Itellä
9000cd vm 90..
9000cd vm 90..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: kytkinpoljin ratkes
Luvalla sanoen tuon peltihässäkän irroittaminen on ihan p?=**stä.
Siinä on yksi pultti jemmassa kojelaudan sisällä ja vaatii käsiksipäästäkseen kojelaudan lähes täydellisen purkamisen.
Ilman kojelautaakin on vielä rattiakseli pahasti tiellä vaikeuttamassa hommaa.
Duuni ei ole sinänsä mahdoton, vaan isotöinen.
Siinä on yksi pultti jemmassa kojelaudan sisällä ja vaatii käsiksipäästäkseen kojelaudan lähes täydellisen purkamisen.
Ilman kojelautaakin on vielä rattiakseli pahasti tiellä vaikeuttamassa hommaa.
Duuni ei ole sinänsä mahdoton, vaan isotöinen.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: kytkinpoljin ratkes
Jaa voi olla että menee Saabi seisontaan ku on kauhian kylmä tuo pohjolan talli..Tai sitten yrittää pikkusen hitsailla sitä jos tulis kestämään ja toivoa ettei pala koko auto
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: kytkinpoljin ratkes
MacTurbo kirjoitti:Luvalla sanoen tuon peltihässäkän irroittaminen on ihan p?=**stä.
Siinä on yksi pultti jemmassa kojelaudan sisällä ja vaatii käsiksipäästäkseen kojelaudan lähes täydellisen purkamisen.
Ilman kojelautaakin on vielä rattiakseli pahasti tiellä vaikeuttamassa hommaa.
Duuni ei ole sinänsä mahdoton, vaan isotöinen.
Mites h****tissä sen pellin saa pois?? Kaikki viisi pulttia on kyllä auki mutta ei vaan
meinaa mahtua tulemaan jarrusylinterin takaa oikein millään? Saako jarrusylinterin päässä olevan messinkitangon irti jotenkin? Siis sen joka tulee polkimeen kiinni ja menee sylinterin päähän.
Re: kytkinpoljin ratkes
Eipä mitään. Väkivalloinhan se lähti
Re: kytkinpoljin ratkes
jES On siis muitakin.
Se "häsääkkä" on 4 pultilla polkimien vieressä rintapellissä kiinni ja yhdellä kojetaulun takana, sinne pääsee käsiksi purkamalla ratin ympärillä olevat suojat ja rattiakselin oikealta puolelta näkyykin pultti jonka saa hylsysatsilla + pitkällä jatkolla irti, itse hitsasin siihen harjateräksestä jatkon.
Sitten hässäkän saaminen pois siitä jarrusylinterin ympäriltä onnistuu harkittua väkivaltaa käyttäen pois ja uskokaa kun kerron että pois saaminen on helpompaa kuin takkasin laittaminen mutta kyllä se sieltä lähtee ja menee takas.
Itse korjasin tuon vian ottamalla toisesta asennuspalan ja läpipulttaamalla sen sitten vanhaan kiinni ja on kestänyt. Ei muuta kuin tsemppiä.
Se "häsääkkä" on 4 pultilla polkimien vieressä rintapellissä kiinni ja yhdellä kojetaulun takana, sinne pääsee käsiksi purkamalla ratin ympärillä olevat suojat ja rattiakselin oikealta puolelta näkyykin pultti jonka saa hylsysatsilla + pitkällä jatkolla irti, itse hitsasin siihen harjateräksestä jatkon.
Sitten hässäkän saaminen pois siitä jarrusylinterin ympäriltä onnistuu harkittua väkivaltaa käyttäen pois ja uskokaa kun kerron että pois saaminen on helpompaa kuin takkasin laittaminen mutta kyllä se sieltä lähtee ja menee takas.
Itse korjasin tuon vian ottamalla toisesta asennuspalan ja läpipulttaamalla sen sitten vanhaan kiinni ja on kestänyt. Ei muuta kuin tsemppiä.
Re: kytkinpoljin ratkes
Juu. Sain uuden takaisin kun leikkasin siihen "harkiten" peltisaksilla vähän lisätilaa jarrusylinterin, vai onko se tehostin, hässäköille. Nyt on kädet verillä ja pelti paikoillaan. SRS valo vaan syttyi asennuksen yhteydessä, olisko akku päässy tyhjenemään liikaa kun sisävalot ja jarruvalot loisti muutaman tunnin ennenkuin viittin sulakkeen irrottaa:) niin ja tietenki normaalit mittarivalojen pimenemiset
Re: kytkinpoljin ratkes
Poljin alkoi tonnarissa jäämään hivenen matkalle, joten toimitin ajoneuvon korjaamolle. Ensioireena katosi cruise, jonka tosin sai päälle kun nosti kytkinpolkimen jalalla ylös.
Korjaamolla syynättiin, pääsylinteri vaihtoon, ei auttanut, joten korjaamo ehdotti koko kytkinhilppeitten vaihtamista, hinta-arvio 1600.
Pakko oli remppa keskeyttää ja kun kotipihaan sai nilkutettua ja poljinta pihalla vielä muutaman kerran testaili, poljin otsikon mukaisesti ratkesi.
Peltihän sieltä oli pettänyt, nyt on hitsautettu kasaan, ja on tuo jo ainakin muutaman päivän pelannut ihan ok. Kytkin on saman tuntuinen kuin on ollut jo viimeiset 75000 km, hivenen jäykkä mutta muuten toimii.
Ainoastaan cruise ei tuon hitsauksen jälkeen ole toiminut. Voisiko olla niin että kytkinpoljin on sen verran muuttanut hitsauksessa asentoaan että cruise ei enää ota päälle? Voisiko tuolle jotain tehdä?
Korjaamolla syynättiin, pääsylinteri vaihtoon, ei auttanut, joten korjaamo ehdotti koko kytkinhilppeitten vaihtamista, hinta-arvio 1600.
Pakko oli remppa keskeyttää ja kun kotipihaan sai nilkutettua ja poljinta pihalla vielä muutaman kerran testaili, poljin otsikon mukaisesti ratkesi.
Peltihän sieltä oli pettänyt, nyt on hitsautettu kasaan, ja on tuo jo ainakin muutaman päivän pelannut ihan ok. Kytkin on saman tuntuinen kuin on ollut jo viimeiset 75000 km, hivenen jäykkä mutta muuten toimii.
Ainoastaan cruise ei tuon hitsauksen jälkeen ole toiminut. Voisiko olla niin että kytkinpoljin on sen verran muuttanut hitsauksessa asentoaan että cruise ei enää ota päälle? Voisiko tuolle jotain tehdä?
9-5 2,3t
jäsen 3303
jäsen 3303
Re: kytkinpoljin ratkes
Voi tehdä. Anturissa on säätyvä tappi(vastaa polkimeen), jonka voi vetää täysin ulos ja se säätyy itse sisäänpäin. Ole varovainen, jos irrotat anturin, sen kiinnikkeet voivat mennä rikki myös asennettaessa. Uusi anturi taisi maksaa n 20€ tiskillä aikoinaan, mutta romikselta luulisi myös löytyvän. Katso myös kiinnitysraudan asento ja korjaa tarvittaessa.KMikko kirjoitti:Ainoastaan cruise ei tuon hitsauksen jälkeen ole toiminut. Voisiko olla niin että kytkinpoljin on sen verran muuttanut hitsauksessa asentoaan että cruise ei enää ota päälle? Voisiko tuolle jotain tehdä?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki