Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Nyt on suunniteltu ja pohdittu
Tehtailuun lähtee 3" rosteri DP , ilman kattia tietysti ! Malli on tämä joka sopii uudempiin tonnareihin joissa katti on edessä ja putki tulee kiinni siihen katin jälkeiseen laippaan .
Kysymys: Jos tehdään noita useampi ( kunnon ammattilainen hitsaa ) , niin onko kiinnostusta ? Ihan ilmainen tuo ei varmaan ole ja jonnekin 200-300 euron välille menee hinta / kpl. Laippa turbon päähän on mallia t25 ja yhteensopivat ahtimet.
Tuotantoaikataulu olisi abouts helmi-maaliskuu
Tehtailuun lähtee 3" rosteri DP , ilman kattia tietysti ! Malli on tämä joka sopii uudempiin tonnareihin joissa katti on edessä ja putki tulee kiinni siihen katin jälkeiseen laippaan .
Kysymys: Jos tehdään noita useampi ( kunnon ammattilainen hitsaa ) , niin onko kiinnostusta ? Ihan ilmainen tuo ei varmaan ole ja jonnekin 200-300 euron välille menee hinta / kpl. Laippa turbon päähän on mallia t25 ja yhteensopivat ahtimet.
Tuotantoaikataulu olisi abouts helmi-maaliskuu
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Saattaisi myös kiinnostaa jos katin sais kiinni.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Kyselen hitsarilta miten rosteri suhtautuu "sardiinipurkkipelti" kattiin
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Käsittääkseni ei hitsaannu ollenkaan.
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94 mutta tuolta saa rosterisia edullisesti.
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94 mutta tuolta saa rosterisia edullisesti.
Viimeksi muokannut siiseli, La Tammi 24, 2009 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3834
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
No joo, on halpaa !!!siiseli kirjoitti:Käsittääkseni ei hitsaannu ollenkaan.
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94 mutta tuolta saa roserisia edullisesti.
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Tuo on ihan toimiva katti, jos ahtopaineen säätö on kunnossa. On keraaminen malli, joten ei kestä samalla tavalla kuin metallinen.siiseli kirjoitti:Käsittääkseni ei hitsaannu ollenkaan.
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94 mutta tuolta saa roserisia edullisesti.
Virittelin tuollaisen 3" DP:n perään alkuperäisen katin paikalle. No kun autossa oli vikaa magneettiventtiilissä, niin paineet pääsi karkaamaan bensankatkaisurajalle. Tämän seurauksena poltti bensaa putkessa ja katin keraamiset sisukset lähti mäkeen.
http://i145.photobucket.com/albums/r240 ... 112007.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r240 ... 007001.jpg
Ennen katsastusta vuosi sitten hommasin uuden samanlaisen ja kuvittelin saaneeni ahtopainesäätöongelmat kuntoon. No tästä toisesta ei lähtenyt kaikki kamat mäkeen, mutta poltti kattiin keskelle reiän...
http://i145.photobucket.com/albums/r240 ... G_0313.jpg
Molemmissa katin "tappo" tapahtumissa oli kuuma kesäpäivä ja täyskaasukiihdytys loivasti nousevaan mäkeen kolmosvaihteella.
Koska tallin nurkassa oli alkuperäinen DP katteineen, tein rälläkän, muutaman putkenpätkän ja kemppiliiman kanssa orkkiskatista sopivan 3" putkeen. Nyt ei pitäis katin sisukset lähteä mäkeen ja oletettavasti orkkiskatinkenno kuitenkin virtaa riittävästi normaali kakkosauton tehojen tarpeisiin.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Kyllähän tuo kiinnostaisi mutta rahatilanne ei anna sen vertaa periks
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Tosta putkasta kannattaa vaan varmistaa, että tuote on hyllyssä eikä ameriikassa tehtaalla vielä. Muutoin et sitä luultavasti ikinä näe.siiseli kirjoitti:Käsittääkseni ei hitsaannu ollenkaan.
http://www.racersplace.fi/tarjoukset.ph ... sub_cat=94 mutta tuolta saa roserisia edullisesti.
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Ei ongelmaa hitsauksessa jos pinnat puhtaat. (musta&rosteri)Kaide kirjoitti:Kyselen hitsarilta miten rosteri suhtautuu "sardiinipurkkipelti" kattiin
Elikkä jos katissa jokin pinnoite niin se hiotaan hitsattavaa aluetta hiukan leveämmältä pois...
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
parit aatokset asiaan::
Minulta muuten löytyy 3" rosterimutkia ja putkea ja joku supistuskin n. yhden DP:n tekoon, jos tarvista.(10 € kpl tai putkimetri.)
1.DP:n voisi tehdä yhteensopivaksi orkkiskatin laippoihin, eli panee vain katsaria varten ehjän katin, muutoin käyttää kattia , josta sisäkalut on poistettu.
2. toinen versio voisi olla tarvikekatti, jossa on orkkiskatin liityntämitat, eli orkkiskatin laipoilla.
3. kolmas versio voisi olla muuten DP ja tarvikekatti, mutta katin takalaippaliitos käypänen orkkis katille ( jolloin koko etuputki siis vaihdetaan katsarille)
4. nelosversiossa käytetään orkkiskattia ja jos se palaa puhki, niin jatketaan proggista siirtymällä 1- versioon.
Ps. katit lie yleensä jotain rosteria, ainakin orkkiskatti on, vain sen laipat ovat mustaa rautaa.
Minulta muuten löytyy 3" rosterimutkia ja putkea ja joku supistuskin n. yhden DP:n tekoon, jos tarvista.(10 € kpl tai putkimetri.)
1.DP:n voisi tehdä yhteensopivaksi orkkiskatin laippoihin, eli panee vain katsaria varten ehjän katin, muutoin käyttää kattia , josta sisäkalut on poistettu.
2. toinen versio voisi olla tarvikekatti, jossa on orkkiskatin liityntämitat, eli orkkiskatin laipoilla.
3. kolmas versio voisi olla muuten DP ja tarvikekatti, mutta katin takalaippaliitos käypänen orkkis katille ( jolloin koko etuputki siis vaihdetaan katsarille)
4. nelosversiossa käytetään orkkiskattia ja jos se palaa puhki, niin jatketaan proggista siirtymällä 1- versioon.
Ps. katit lie yleensä jotain rosteria, ainakin orkkiskatti on, vain sen laipat ovat mustaa rautaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Yksi pieni mutta tossa ideassa, -94 tai -95 jälkeen ainakin osassa tonnareista on katti kiinteästi downpipessä Itsellä juuri tälläinen malli...stara kirjoitti:parit aatokset asiaan::
Minulta muuten löytyy 3" rosterimutkia ja putkea ja joku supistuskin n. yhden DP:n tekoon, jos tarvista.(10 € kpl tai putkimetri.)
1.DP:n voisi tehdä yhteensopivaksi orkkiskatin laippoihin, eli panee vain katsaria varten ehjän katin, muutoin käyttää kattia , josta sisäkalut on poistettu.
2. toinen versio voisi olla tarvikekatti, jossa on orkkiskatin liityntämitat, eli orkkiskatin laipoilla.
3. kolmas versio voisi olla muuten DP ja tarvikekatti, mutta katin takalaippaliitos käypänen orkkis katille ( jolloin koko etuputki siis vaihdetaan katsarille)
4. nelosversiossa käytetään orkkiskattia ja jos se palaa puhki, niin jatketaan proggista siirtymällä 1- versioon.
Ps. katit lie yleensä jotain rosteria, ainakin orkkiskatti on, vain sen laipat ovat mustaa rautaa.
#3834
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
no eikös tuo 2- versio sovellettuna silloin pure, soveltaen niin että hommaa romikselta sen DP:n, ottaa kattiosan irti ja hakkaa sisäkalut pois, sitten vain heftailee palikat kohdilleen kun laippaliitokset ovat kiinni. Irrallaan hitsaa sitten kunnolla.siiseli kirjoitti:Yksi pieni mutta tossa ideassa, -94 tai -95 jälkeen ainakin osassa tonnareista on katti kiinteästi downpipessä Itsellä juuri tälläinen malli...stara kirjoitti:parit aatokset asiaan::
Minulta muuten löytyy 3" rosterimutkia ja putkea ja joku supistuskin n. yhden DP:n tekoon, jos tarvista.(10 € kpl tai putkimetri.)
1.DP:n voisi tehdä yhteensopivaksi orkkiskatin laippoihin, eli panee vain katsaria varten ehjän katin, muutoin käyttää kattia , josta sisäkalut on poistettu.
2. toinen versio voisi olla tarvikekatti, jossa on orkkiskatin liityntämitat, eli orkkiskatin laipoilla.
3. kolmas versio voisi olla muuten DP ja tarvikekatti, mutta katin takalaippaliitos käypänen orkkis katille ( jolloin koko etuputki siis vaihdetaan katsarille)
4. nelosversiossa käytetään orkkiskattia ja jos se palaa puhki, niin jatketaan proggista siirtymällä 1- versioon.
Ps. katit lie yleensä jotain rosteria, ainakin orkkiskatti on, vain sen laipat ovat mustaa rautaa.
Pakoputki laajenee kuumana jonkin verran (n. 1 mm / 100 °C/metri ( rosteri taisi olla peräti 2 mm), eli jos kannakeväli turbon laipasta on 4 m ja keskilämpötila 250 °C ??, niin tekee 10 mm mustana), eli saisi se takaosan laippa varmaan olla n. 5--10 mm vängättynä eteenpäin, kun heftaa paikoilleen, vähentäisi kannakointien kuormaa....
Koneen kallistumisen vaikutukset kandee katsella pirun tarkkaan ennen lopullista hitsausta, eli välystä mieluummin enemmän siihen laitaan mihin kone vänkää putkea, koska usein jossain kohdassa on tosi vähän pelivaraa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Kiinnostusta rosteri DP.een ?
Tämä proggis etenee niin että eka tollanen sovitellaan mun tonnariin tässä kohtapian , kunhan nyt toi projekti etenis. Suunnitelma muuttui niin, että kyllä niihin 3" rosteri"kissa" tulee. Kohta voi alkaa esittämään tilauksia ...varmaankin
Saumasta tulee osaavissa käsissä TIG.lla aika....KAUNISTA !
Saumasta tulee osaavissa käsissä TIG.lla aika....KAUNISTA !