jmt kirjoitti:Tosiaankin se yleisin vuotokohta siellä on joku niistä takaiskuventtiileistä. Niitä on siellä useampi, ja muutaman vuoden käytön jälkeen saa vaihdella. Maksaa muutaman euron Biltemassa tai Motonetissä.
Voi tosin vuotaa anturinkin juuresta kuten arvioit, mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Jos vuotokohta on siinä ainoassa takaiskuventtiilissä niin sijaitsee aivan säiliön toisella puolella kuin tuo nesteentason anturi. T mallinen takaiskuvena noin 3cm päässä pesurin pumpusta.
Myös vuoto tuosta nesteentaso anturin systeemistä tuntuu oudolta jollei koko säiliö ole sitten syystä tai toisesta haljennut.
Mielestäni yleisin syy näihin "säiliövuotoihin" on koriin kiinnittyvät kannatintapit jotka sieltä säiliön puolelta murtavat säiliönkuoren ja reilu vuotopaikka on syntynyt. Tapithan on kiinnitetty säiliöön "upottamalla" pintamuoviin. Tarkasta nuo tapinjuuret jos vaikka sieltä vuotaisi.
Takaiskuvenat kannattaa ostaa merkkiliikkeestä koska saa samaan hintaan kuin heikot kopiot mutta luulen ettei tässä sun ongelmassa niitä tarvita?!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.