Ikkunat helposti huurussa
Ikkunat helposti huurussa
Kyseessä 9000 CS 2.0t -98 ja todellakin ikkunat ovat todella helposti aivan huurussa ja puhallinta saa huudattaa suht kovalla. Sisätilan suodatin on juuri vaihdettu. Mikäköhän autossa on vialla ja mistä vikaa kannattaisi alkaa etsiskelemään?
Viimeksi muokannut kooamas, La Tammi 31, 2009 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ikkunat helposti huurussa
Terve,Mimmi kirjoitti:Onko sisäkierto päällä?
Jos on, ei ilmanpoistoaukoista tule ilmaa, nämähän ovat takalasin molemmilla puolilla.
Ei ole sisäkierto päällä. Olen juuri ajanut usean viikon toisella samanlaisella autolla ja siinä ei vastaavaa huurtumista esiinny lainkaan.
Re: Ikkunat helposti huurussa
Lämppärin kenno korkannut..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Ikkunat helposti huurussa
Mistä tuon voisi varmistaa parhaiten? Minusta kenno ei ainakaan vuoda mistään.Jope kirjoitti:Lämppärin kenno korkannut..
Re: Ikkunat helposti huurussa
Tarkoitat ilmeisesti ACC:n sisäkiertonappulaa? Mikäli näin, se ei ole päällä.Mimmi kirjoitti:Olethan varmistanut asian?Juha Laitinen kirjoitti:Terve,Mimmi kirjoitti:Onko sisäkierto päällä?
Jos on, ei ilmanpoistoaukoista tule ilmaa, nämähän ovat takalasin molemmilla puolilla.
Ei ole sisäkierto päällä. Olen juuri ajanut usean viikon toisella samanlaisella autolla ja siinä ei vastaavaa huurtumista esiinny lainkaan.
Re: Ikkunat helposti huurussa
Jos ei kenno vuoda niin tarkista toimiiko sisäilman kiertoo
ohjaava moottori.Moottori löytyy akvaarion oikeesta reunasta ja
muistaakseni raitisilmasuodattimen takana näkyy missä asennossa sisilman kiertoa ohjaava läppä on.
ohjaava moottori.Moottori löytyy akvaarion oikeesta reunasta ja
muistaakseni raitisilmasuodattimen takana näkyy missä asennossa sisilman kiertoa ohjaava läppä on.
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: Ikkunat helposti huurussa
En halua maalata piruja seinille, mutta tuulilasi: Onko vaihdettu ja kuinka huolellisesti jos on?
"Ammattilaisten" käsittelyn jäljiltä vuotava/ruostunut alareuna juoksuttaa vettä tehokkaasti sisälle etujalkatiloihin auton oman lattiamaton alle höyrystymään.
Toisaalta Tonnari on olevinaan sisätiloiltaan jopa niinkin iso auto että silloin tällöin tekee ihan hyvää noukkia kumimatot lattioilta pois ja ajella täysi puhallus ja osittain lämmitys päällä reippaita aikoja niin että auto kuivuu oikeasti sisätiloiltaan.
Varsinkin jos on kyseessä ACC- versio (joka ei toimiessaan osaa ottaa ilmankosteutta huomioon) ja kosteutta itseensä imevä ja säilövä plyyshisisustus.
Edit ja muoks: Siis jos ja kun autossa ei ilmeisesti ilmene jäähdytysnestehävikkiä..?
"Ammattilaisten" käsittelyn jäljiltä vuotava/ruostunut alareuna juoksuttaa vettä tehokkaasti sisälle etujalkatiloihin auton oman lattiamaton alle höyrystymään.
Toisaalta Tonnari on olevinaan sisätiloiltaan jopa niinkin iso auto että silloin tällöin tekee ihan hyvää noukkia kumimatot lattioilta pois ja ajella täysi puhallus ja osittain lämmitys päällä reippaita aikoja niin että auto kuivuu oikeasti sisätiloiltaan.
Varsinkin jos on kyseessä ACC- versio (joka ei toimiessaan osaa ottaa ilmankosteutta huomioon) ja kosteutta itseensä imevä ja säilövä plyyshisisustus.
Edit ja muoks: Siis jos ja kun autossa ei ilmeisesti ilmene jäähdytysnestehävikkiä..?
Re: Ikkunat helposti huurussa
Tsekkasin nuo ilmanpoistoaukot ja niistä tulee ilmaa kyllä jonkin verran, mutta mielestäni toisessa vastaavassa CS-tonnarissa ilmaa tuli reippaammin/kovemmalla voimalla.Mimmi kirjoitti:Painikkeella (tai sen merkkivalolla) ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa, varsinkaan, kun et oikeasti tiedä onko sinulla sisäkierto päällä vai ei.Juha Laitinen kirjoitti:Tarkoitat ilmeisesti ACC:n sisäkiertonappulaa? Mikäli näin, se ei ole päällä.
RANTSU kertoi helpoimman tavan kurkata todellisuus.
En nyt ihan tarkkaan hiffannut, mistä tuota sisäilman kiertovikaa voisi tarkemmin lähteä tsekkaamaan.. Eli sisätilan suodatin pois ja sen takaa? Missä on akvaario, onko jossain mahdollisesti jotain kuvia tuosta paikasta?
Re: Ikkunat helposti huurussa
Kannattaisiko kokeilla hakusanaa "akvaario"? Akvaarioksi kutsutaan tuulilasin ja konehuoneen väliin jäävää mustan muovikannen peittämää aluetta. Eli tämä kansi pois ja apurin puolelta tiirailemaan sisäkierron läppää. Moottorille menee 2-napainen liitin ihan siihen päätyyn.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Ikkunat helposti huurussa
Samalla kun tarkistat sisäkiertoläpän toiminnan, tarkista raitisilmasuodatin.
Re: Ikkunat helposti huurussa
koita laittaa jäähdyttimen paikkaus nestettä purkki koneeseen jos kenno vuotaa vain vähän niin huuruminen lakkaa ja jos paljon(siltinkään ei tarvii tulla vettä sisälle asti) vaihda kenno, lopuksi aika pieni työ.saapa samalla putsttua roskat akvaarion pohjasta.Juha Laitinen kirjoitti:Mistä tuon voisi varmistaa parhaiten? Minusta kenno ei ainakaan vuoda mistään.Jope kirjoitti:Lämppärin kenno korkannut..
Re: Ikkunat helposti huurussa
Raitisilmasuodatin on juuri vaihdettu, se ei siis ole ongelmana. Täytyy tarkistaa tuo sisäilman kierto ensin ja sitten tuo kenno.peltla kirjoitti:Samalla kun tarkistat sisäkiertoläpän toiminnan, tarkista raitisilmasuodatin.
Re: Ikkunat helposti huurussa
Mun mielestä voit unohtaa tuon paikkausaineen, jos pidät autoasi pidempään itselläsi ja haluat, että se on toimiva muutenkin moottoriltaan piedempään.
Tuli eräältä Saab korjaajalta ripitystä, jota moni tämänkin foorumin lukijat käyttävät tuossa Vantaanpuistossa.
Oli nimittäin yhden tällaisen vuotoaineen käytön jälkeen mennyt pelottavan pahasti tukkoon moni vesikanava omassa autossani, vaikka käytin ns laatuainetta ja ajoin ohjeiden mukaan aineen ns sisään. Ennen kuin tulin järkiini ja vaihdatin kennon.
Kenno vaihtoon, jos tarvetta. Se on pieni summa loppupeleissä. Vielä pienempi, jos saat itse sen vaihdettua.
Osta se metallipäätyinen sitten. Ei sitä muovipäätyistä missään nimessä.
Taitaa nykyään löytyä alumiinista valmistettua kennoa nykyään myös.
-Hessu-
Tuli eräältä Saab korjaajalta ripitystä, jota moni tämänkin foorumin lukijat käyttävät tuossa Vantaanpuistossa.
Oli nimittäin yhden tällaisen vuotoaineen käytön jälkeen mennyt pelottavan pahasti tukkoon moni vesikanava omassa autossani, vaikka käytin ns laatuainetta ja ajoin ohjeiden mukaan aineen ns sisään. Ennen kuin tulin järkiini ja vaihdatin kennon.
Kenno vaihtoon, jos tarvetta. Se on pieni summa loppupeleissä. Vielä pienempi, jos saat itse sen vaihdettua.
Osta se metallipäätyinen sitten. Ei sitä muovipäätyistä missään nimessä.
Taitaa nykyään löytyä alumiinista valmistettua kennoa nykyään myös.
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Ikkunat helposti huurussa
Kysympä tässä samassa ketjussa.
Missä sijaitsee vuoden -90 CD tonnarissa lämmityslaitteen kenno? Ikkunat huurtuu ja haisee, joten arvelin tarkistaa, että vuotaako kyseinen kenno.
Missä sijaitsee vuoden -90 CD tonnarissa lämmityslaitteen kenno? Ikkunat huurtuu ja haisee, joten arvelin tarkistaa, että vuotaako kyseinen kenno.
#4002
Re: Ikkunat helposti huurussa
Sisäilmankierron päälläolo on helppo tarkistaa näillä ilmoilla purkamatta mitään. Ajat vain sen verran että saat kabiinin kunnolla lämpimäksi, laitat ilmastoinnin ECONille ja pyydät lämmönsäädöltä kylmää ilmaa. Jos ei tule, on kierron läppä kiinni.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366