VSS-boksista ja avaimista...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

VSS-boksista ja avaimista...

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Heps!

Tässäpä pari tyhmää kysymystä koskien UK-mallisen tonnarin VSS-boksin / keskuslukituksen kauko-ohjaimien uusiokäyttöä:

1. Mitähän eroa on RHD ja LHD (eli ratti oikealla / vasemmalla) tonnareiden VSS-bokseissa? Liekö pelkkää softaa vai peräti eroja raudassakin? Eri koodilla ovat kumminkin EPC:ssä (4619441 / 4588869).

2. Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa "ei-VSS" -tonnarin hälyn tilalle VSS-hälyboksi? ECU tarttis toki parittaa tämän uuden hälyn kanssa uudelleen. (Vai onko kaikissa varashälyttimellä varustetuissa tonnareissa jo muutenkin automaattisesti myös VSS? :? )

3. Onko purkuauton kakeilla mitään uusiokäyttöä? Eli voiko naittaa uudelleen toisen auton kanssa? Siten toki, että omat wanhat avaimet säilyisivät toimivina myös. Saisi vaan näin pari vara-avainta lisää...

Pointtinä tässä tuumailussa on se, että esim. ebay:ssä näkee jonkun verran myynnissä tuollaisia settejä, jossa tulee ECU, VSS-boksi + kaket pakettina (n. 100 puntaa). ECU tietty on käyttökamaa, mutta meneekö VSS-boksi ja kaket "roskikseen" :( ...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: VSS-boksista ja avaimista...

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jartsu kirjoitti:Heps!

Tässäpä pari tyhmää kysymystä koskien UK-mallisen tonnarin VSS-boksin / keskuslukituksen kauko-ohjaimien uusiokäyttöä:

1. Mitähän eroa on RHD ja LHD (eli ratti oikealla / vasemmalla) tonnareiden VSS-bokseissa? Liekö pelkkää softaa vai peräti eroja raudassakin? Eri koodilla ovat kumminkin EPC:ssä (4619441 / 4588869).

2. Onko mitään mahdollisuutta vaihtaa "ei-VSS" -tonnarin hälyn tilalle VSS-hälyboksi? ECU tarttis toki parittaa tämän uuden hälyn kanssa uudelleen. (Vai onko kaikissa varashälyttimellä varustetuissa tonnareissa jo muutenkin automaattisesti myös VSS? :? )

3. Onko purkuauton kakeilla mitään uusiokäyttöä? Eli voiko naittaa uudelleen toisen auton kanssa? Siten toki, että omat wanhat avaimet säilyisivät toimivina myös. Saisi vaan näin pari vara-avainta lisää...

Pointtinä tässä tuumailussa on se, että esim. ebay:ssä näkee jonkun verran myynnissä tuollaisia settejä, jossa tulee ECU, VSS-boksi + kaket pakettina (n. 100 puntaa). ECU tietty on käyttökamaa, mutta meneekö VSS-boksi ja kaket "roskikseen" :( ...
1. Kiinnitysrauta erilainen, sisuskalut vaihto onnistuu (n.10s homman)

2. Menee ainakin moottorin ohjauksen softa uusiksi (kytkennöistä en muista). Ei ole VSS kaikissa, vain käynnistyksen esto.

3. Muistaakseni voi ohjelmoi 4-ohjainta kerrallaan ja ovat uudelleen ohjelmoitavissa. Boksi ohjelmoidaan kaukosäätimelle.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: VSS-boksista ja avaimista...

Viesti Kirjoittaja Jope »

Yksi paritettu kake täytyy aina jättää VSS-boksin kanssa laatikkoon pyörimään, jos ei ole ainuttakaan kakea jäljellä niin boksia ei voi Techillä parittaa uusiin kakeihin..

Ja VSS on just nimenomaan se ajonesto.

Silloin kun nää pyörii jaloissa irrallaan, melkein kannattaa pitää mielessä (tai kirjoittaa boksiin kiinnitettyyn teipinpalaan), että millä sarjanumerolla oleva Trionic on siihen kyseiseen VSS-boksiin naitettu. Ei tarvi sitten käydä Techin varressa ohjelmoimassa sinne uutta..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VSS-boksista ja avaimista...

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Oukki doukki! Kiitokset vinkeistä. Ei tämä sitten ihan niin plug'n play -juttu ollutkaan, kuten tosin vähän pelkäsinkin... :P
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Vastaa Viestiin