Rele kysymys.
Rele kysymys.
Onko joku näistä esim.releistä mikä vaikuttaa tyhjäkäyntiin ilmastoinnin yhteydessä 9000 -95 2.3 vapari.sulakerasian takana.Injection system,throtle system,seatbelt and key warning.siinä vaihtoehtoja.kiitos etukäteen.
Re: Rele kysymys.
Ilmastointi ei kytkeydy päälle ilman Trionic-järjestelmän myötävaikutusta.. Siispä jos autosi pysyy normaalisti tyhjäkäynnillä, niin Trionicin pitäisi osata myös korottaa tyhjäkäyntiä ilmastoinnin kompuraa varten.
Ethän siirrä keskustelua YV:hen, siellä se ei auta ketään muuta.
Trionic saa yhteen nastaan tiedon ACC-paneelista (tai AC-nappulasta jos manuaali-ilmastointi), että ilmastointi tulee käynnistää. Toisesta nastasta lähtee signaali tälle mainitulle releelle. Mutta silloin kun tämä rele vetää, Trionic on jo nostanut tyhjäkäyntiä. Output-nastaa ei Trionicin pitäisi kuunnella.
Oletko putsannut tyhjäkäyntimoottorin?
Eihän ole alipainevuotoja kaasuläpän jälkeen?
Ethän siirrä keskustelua YV:hen, siellä se ei auta ketään muuta.
Siellä on rele tuota varten (AC/ACC), mutta se saa käskynsä Trionicilta, eikä toisin päin. Reletaulussa siis tuskin vika.iff566 kirjoitti:Tästä juuri kysymys kun epäillys että rele viallinen pitää tyhjäkäynnin korotettuna kuuma moottori.ja haluaisin tietää mikä rele se on tietää tilata uuden.muuta vikaa ei ole löytynyt.
Trionic saa yhteen nastaan tiedon ACC-paneelista (tai AC-nappulasta jos manuaali-ilmastointi), että ilmastointi tulee käynnistää. Toisesta nastasta lähtee signaali tälle mainitulle releelle. Mutta silloin kun tämä rele vetää, Trionic on jo nostanut tyhjäkäyntiä. Output-nastaa ei Trionicin pitäisi kuunnella.
Oletko putsannut tyhjäkäyntimoottorin?
Eihän ole alipainevuotoja kaasuläpän jälkeen?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Rele kysymys.
Terve.tyhjäk.moot.puhdist.ja toinen vaihdettu ei merkitystä ja vuotoja ei löydy testattu nesteen kanssa.Jope kirjoitti:Ilmastointi ei kytkeydy päälle ilman Trionic-järjestelmän myötävaikutusta.. Siispä jos autosi pysyy normaalisti tyhjäkäynnillä, niin Trionicin pitäisi osata myös korottaa tyhjäkäyntiä ilmastoinnin kompuraa varten.
Ethän siirrä keskustelua YV:hen, siellä se ei auta ketään muuta.
Siellä on rele tuota varten (AC/ACC), mutta se saa käskynsä Trionicilta, eikä toisin päin. Reletaulussa siis tuskin vika.iff566 kirjoitti:Tästä juuri kysymys kun epäillys että rele viallinen pitää tyhjäkäynnin korotettuna kuuma moottori.ja haluaisin tietää mikä rele se on tietää tilata uuden.muuta vikaa ei ole löytynyt.
Trionic saa yhteen nastaan tiedon ACC-paneelista (tai AC-nappulasta jos manuaali-ilmastointi), että ilmastointi tulee käynnistää. Toisesta nastasta lähtee signaali tälle mainitulle releelle. Mutta silloin kun tämä rele vetää, Trionic on jo nostanut tyhjäkäyntiä. Output-nastaa ei Trionicin pitäisi kuunnella.
Oletko putsannut tyhjäkäyntimoottorin?
Eihän ole alipainevuotoja kaasuläpän jälkeen?
Re: Rele kysymys.
Ok.. No, kun tämä korkea tyhjäkäynti esiintyy, niin oletko katsonut ilmastoinnin kompuran päästä, että se päätylevy (ja sitä myöten kompuran akseli) alkaa pyörimään hihnapyörän mukana? Eli millä päättelit, että tämä on nimenomaan ilmastointiin liittyvä ongelma?iff566 kirjoitti:Terve.tyhjäk.moot.puhdist.ja toinen vaihdettu ei merkitystä ja vuotoja ei löydy testattu nesteen kanssa.
Automaatti- vaiko manuaali-ilmastointi? Mitä tapahtuu jos painat offille tai Econille? Jos otat ilmastoinnin sulakkeen pois, jatkuuko korkea tyhjäkäynti?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Rele kysymys.
Automaattiilmastointi.katson huomenna kompuran päästä,korjaamolla tutkivat ja siellä sanoi kun tutki käynnissä auto ja sääti acc paneliista samalla.ei ollut aikaa silloin enempää mutta tarkasti nesteen kanssa moottorihuon.vuotoja.Jope kirjoitti:Ok.. No, kun tämä korkea tyhjäkäynti esiintyy, niin oletko katsonut ilmastoinnin kompuran päästä, että se päätylevy (ja sitä myöten kompuran akseli) alkaa pyörimään hihnapyörän mukana? Eli millä päättelit, että tämä on nimenomaan ilmastointiin liittyvä ongelma?iff566 kirjoitti:Terve.tyhjäk.moot.puhdist.ja toinen vaihdettu ei merkitystä ja vuotoja ei löydy testattu nesteen kanssa.
Automaatti- vaiko manuaali-ilmastointi? Mitä tapahtuu jos painat offille tai Econille? Jos otat ilmastoinnin sulakkeen pois, jatkuuko korkea tyhjäkäynti?
Re: Rele kysymys.
Terve tästä tyhjäk.asiasta olisiko niin että tyhjäk.moot.on vielä viallinen kun ohivirtausletkusta puristaa pihdillä niin kierrokset tippuu?ja kierrokset reagoi ilmast.paneelin kautta kun säätä ilmastointia päälle ja pois.jos tyhjäk.tarvii vielä vaihtaa onko tietoa mistä saisi toimivan.ei kiinnosta monta kertaa vaihtaa on niin ahdas ja hankala paikka vaihtaa.kiitos.Jope kirjoitti:Ok.. No, kun tämä korkea tyhjäkäynti esiintyy, niin oletko katsonut ilmastoinnin kompuran päästä, että se päätylevy (ja sitä myöten kompuran akseli) alkaa pyörimään hihnapyörän mukana? Eli millä päättelit, että tämä on nimenomaan ilmastointiin liittyvä ongelma?iff566 kirjoitti:Terve.tyhjäk.moot.puhdist.ja toinen vaihdettu ei merkitystä ja vuotoja ei löydy testattu nesteen kanssa.
Automaatti- vaiko manuaali-ilmastointi? Mitä tapahtuu jos painat offille tai Econille? Jos otat ilmastoinnin sulakkeen pois, jatkuuko korkea tyhjäkäynti?
Re: Rele kysymys.
Jos auto muuten käy hyvin tyhjäkäyntiä, niin venttiili todennäköisesti toimii. Tyhjäkäynti venttiilin toimimattomuus tulee yleensä kieerosten nousemisena yli 1500rpm ja välillä tippumisena 500rpm tuntumaan. Onko kaasuläpän säätöön koskettu/putsattu lähiaikoina? Yhdessä tapauksessa kaasuläppä jäi liikaa auki ja tyhjäkäyntimoottori ei vaikuttanut ollenkaan alle 1000rpm kierroksen.iff566 kirjoitti:Terve tästä tyhjäk.asiasta olisiko niin että tyhjäk.moot.on vielä viallinen kun ohivirtausletkusta puristaa pihdillä niin kierrokset tippuu?ja kierrokset reagoi ilmast.paneelin kautta kun säätä ilmastointia päälle ja pois.jos tyhjäk.tarvii vielä vaihtaa onko tietoa mistä saisi toimivan.ei kiinnosta monta kertaa vaihtaa on niin ahdas ja hankala paikka vaihtaa.kiitos.Jope kirjoitti:Ok.. No, kun tämä korkea tyhjäkäynti esiintyy, niin oletko katsonut ilmastoinnin kompuran päästä, että se päätylevy (ja sitä myöten kompuran akseli) alkaa pyörimään hihnapyörän mukana? Eli millä päättelit, että tämä on nimenomaan ilmastointiin liittyvä ongelma?iff566 kirjoitti:Terve.tyhjäk.moot.puhdist.ja toinen vaihdettu ei merkitystä ja vuotoja ei löydy testattu nesteen kanssa.
Automaatti- vaiko manuaali-ilmastointi? Mitä tapahtuu jos painat offille tai Econille? Jos otat ilmastoinnin sulakkeen pois, jatkuuko korkea tyhjäkäynti?
Venttiili jää joka tapauksessa pikkuisen auki myös ohjattaessa täysin se kiinni, joten tämän takia venttiilin letkua puristettaessa tyhjäkäynti laskee.
Jos ilmastoinnin kytkin luistaa tai ei kytkeydy kunnolla, niin tyhjäkäynti nousee (ei tule vastusta kompurasta). Tekeekö ilmastointi kylmää?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Rele kysymys.
Kirjoitan uuden palstan 9000 tyhjäkäyntiJope kirjoitti:Ilmastointi ei kytkeydy päälle ilman Trionic-järjestelmän myötävaikutusta.. Siispä jos autosi pysyy normaalisti tyhjäkäynnillä, niin Trionicin pitäisi osata myös korottaa tyhjäkäyntiä ilmastoinnin kompuraa varten.
Ethän siirrä keskustelua YV:hen, siellä se ei auta ketään muuta.
Siellä on rele tuota varten (AC/ACC), mutta se saa käskynsä Trionicilta, eikä toisin päin. Reletaulussa siis tuskin vika.iff566 kirjoitti:Tästä juuri kysymys kun epäillys että rele viallinen pitää tyhjäkäynnin korotettuna kuuma moottori.ja haluaisin tietää mikä rele se on tietää tilata uuden.muuta vikaa ei ole löytynyt.
Trionic saa yhteen nastaan tiedon ACC-paneelista (tai AC-nappulasta jos manuaali-ilmastointi), että ilmastointi tulee käynnistää. Toisesta nastasta lähtee signaali tälle mainitulle releelle. Mutta silloin kun tämä rele vetää, Trionic on jo nostanut tyhjäkäyntiä. Output-nastaa ei Trionicin pitäisi kuunnella.
Oletko putsannut tyhjäkäyntimoottorin?
Eihän ole alipainevuotoja kaasuläpän jälkeen?