Apua! 9000 LA -90 käynnistysongelmat...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Apua! 9000 LA -90 käynnistysongelmat...

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

Onko kellään tietoa, mikä mahtaa olla vikana, kun auto ei aina starttaa ollenkaan, vaikka vaihde on P -asennossa (siis automaatti)? Auto lähtee aina kylmänä käyntiin, mutta jos ajelee pieniä pätkiä, niin ei aina lähde käyntiin heti. Ihan, kuin yrittäisi vaihde päällä startata, ei inahdakkaan. Kaikki tsekkausvalot sammuu ja akussa on virtaa. Aluksi lähti melko pian käyntiin, nyt voi mennä tunti-parikin. Vika korjautuu itsellään, tai ainakin poistuu. Jos jollain olis vinkkejä, ottaisin kiitollisuudella vastaan, korjaamo-ajan sain vasta parin viikon päähän ja tuntuu, että vika sen kun pahenee. :?
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

Ei käynnisty
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Virtalukon pohja voisi olla helpommin mitattava/vaihdettava kohde kuin asentotunnistin vaihteenvalitsimen juuresta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

Virtalukon pohja on jo vaihdettu... Startti on ollut pois paikalta ja testattu - toimii.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Apua! 9000 LA -90 käynnistysongelmat...

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9000LA kirjoitti:Onko kellään tietoa, mikä mahtaa olla vikana, kun auto ei aina starttaa ollenkaan, vaikka vaihde on P -asennossa (siis automaatti)? Auto lähtee aina kylmänä käyntiin, mutta jos ajelee pieniä pätkiä, niin ei aina lähde käyntiin heti. Ihan, kuin yrittäisi vaihde päällä startata, ei inahdakkaan. Kaikki tsekkausvalot sammuu ja akussa on virtaa. Aluksi lähti melko pian käyntiin, nyt voi mennä tunti-parikin. Vika korjautuu itsellään, tai ainakin poistuu. Jos jollain olis vinkkejä, ottaisin kiitollisuudella vastaan, korjaamo-ajan sain vasta parin viikon päähän ja tuntuu, että vika sen kun pahenee. :?
Mites ajovalot käyttäytyy kun auto ei starttaa...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

ajovalot palaa ihan kirkkaasti ja kaikki muutkin sähköhommat pelaa, ilmastointi, ikkunat ym.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin sitten se heikko virta on tosiaankin suljettu pois kuvioista, olisiko sähkömoottorin solenoidissa kuluneet kärjet.

Kuuluuko terävä napsaus kun käännät avaimen startti asentoon silloin kun se ei starttaa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

välillä kuuluu, välillä ei... Solenoidi on luultavasti tarkistettu, ei vaihdettu.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No sitten kannattaisi tarkastaa se moottorin maadoitus ja starttimoottorin heräte virta johto.
Johto joka tulee virta lukolta, ota se vaikka irti ja kytke yleismittari johtimeen ja starttaile autoa.

Jos starttimoottorin puslat ovat kovinkin kuluneet saattaa staattori ottaa runkoon kiinni ja näin ollen saatta startti virta olla aika raju.
Tämän johdosta solenoidin kärjet saattavat palaa.
Katso se päävirta johdin joka menee akulta suoraan starttimoottorille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Saab 9000LA kiittää!!

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

Kiitos kaikille vinkittäjille! Vein auton eilen paikalliseen pajaan ja ihmeiden ihme! :o Auto ei inahtanutkaan pihalla, joten saatiin tarkistettua ne piuhat. Printtasin nääs vastaukset paperille ja annoin korjaamolle...
Ei kenkkuillut enää, vaikka oikein yrittämällä yritin (ajoin pieniä pätkiä ja sammutin ja käynnistin ainakin 6 kertaa). Eli nyt pitäis olla kunnos. :D
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Saab 9000LA kiittää!!

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9000LA kirjoitti:Kiitos kaikille vinkittäjille! Vein auton eilen paikalliseen pajaan ja ihmeiden ihme! :o Auto ei inahtanutkaan pihalla, joten saatiin tarkistettua ne piuhat. Printtasin nääs vastaukset paperille ja annoin korjaamolle...
Ei kenkkuillut enää, vaikka oikein yrittämällä yritin (ajoin pieniä pätkiä ja sammutin ja käynnistin ainakin 6 kertaa). Eli nyt pitäis olla kunnos. :D
Mikä oli lopullinen ratkaisu ongelmaan ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000LA
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 07:55

Viesti Kirjoittaja 9000LA »

se herätevirtajohto (näin ymmärsin).
Vastaa Viestiin