9000 tyhjäkäynti
9000 tyhjäkäynti
aikaisempi palsta rele kysymys.ilmastointi puhaltaa kylmää ja kaasuläpän säätöihin ei ole koskettu.tänään kävin delta-auto srs valon kuittaamassa samalla kysyin asentajalta lääkettä tähän korkeaan tyhjäk.kertoi vain konehuone jossain anturi mikä vaikuttaa.siihen vaikuttaa lämpötila anturi ja sen vaihdoin jo aikaisemmin ja orginal.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 tyhjäkäynti
Olisi kiva tietää malli+ /valmistusvuosi.
Yleensä on tyhjäkäyntimoottori jumissa.
tai joku alipaineletku vuotaa. Tarkista ne kumiset läpivientitulpat kannessa ja imusarjassa. Eivät saa olla liian löysiä.
hupaisin tyhjäkäyntivika oli Mäkelän Auton mekaanikon kertoma:
Isäntä kävi huollon jälkeen tarkistamassa öljyn määrän, laittoi öljykorkin väärin kiinni ja kadotti tyhjäkäynnin.
Korkin tulee heilua, kiinni-asennossa.
Yleensä on tyhjäkäyntimoottori jumissa.
tai joku alipaineletku vuotaa. Tarkista ne kumiset läpivientitulpat kannessa ja imusarjassa. Eivät saa olla liian löysiä.
hupaisin tyhjäkäyntivika oli Mäkelän Auton mekaanikon kertoma:
Isäntä kävi huollon jälkeen tarkistamassa öljyn määrän, laittoi öljykorkin väärin kiinni ja kadotti tyhjäkäynnin.
Korkin tulee heilua, kiinni-asennossa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 tyhjäkäynti
Auto 9000 vm.95 2.3 vapari.tyhjäk.moot.olen vaihtanut ja vuotoja ei ole löytynyt,kylmä moot.kierrokset n.800 eli lämpimän moot.kierrokset.anturit kaikki uusia.olisi kiva vain saada kierrokset normaaliksi.Firges9000 kirjoitti:Olisi kiva tietää malli+ /valmistusvuosi.
Yleensä on tyhjäkäyntimoottori jumissa.
tai joku alipaineletku vuotaa. Tarkista ne kumiset läpivientitulpat kannessa ja imusarjassa. Eivät saa olla liian löysiä.
hupaisin tyhjäkäyntivika oli Mäkelän Auton mekaanikon kertoma:
Isäntä kävi huollon jälkeen tarkistamassa öljyn määrän, laittoi öljykorkin väärin kiinni ja kadotti tyhjäkäynnin.
Korkin tulee heilua, kiinni-asennossa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9000 tyhjäkäynti
800 rpm on ihan oikea tyhjäkäyntikierrosluku
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: 9000 tyhjäkäynti
Joo kun olisi vain kuumalla moottorilla.kuumalla on se 1100-1200.Firges9000 kirjoitti:800 rpm on ihan oikea tyhjäkäyntikierrosluku
Re: 9000 tyhjäkäynti
Moikka
Oisko joku törppö säätänyt kaasuläpän perusasennon liian suureksi, just vastaava oire oli aikoinaan omassa Tonnarissa. Säädettyäni kaasuläpän perusasennon kohdalleen, joutokäynti pysyy niin kylmänä, kuin lämpöisenä oikeana.
Ari
Oisko joku törppö säätänyt kaasuläpän perusasennon liian suureksi, just vastaava oire oli aikoinaan omassa Tonnarissa. Säädettyäni kaasuläpän perusasennon kohdalleen, joutokäynti pysyy niin kylmänä, kuin lämpöisenä oikeana.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9000 tyhjäkäynti
Terve.vaikea sanoa tuohon vastausta.täytyy tarkastella tuo asia.Sonett73 kirjoitti:Moikka
Oisko joku törppö säätänyt kaasuläpän perusasennon liian suureksi, just vastaava oire oli aikoinaan omassa Tonnarissa. Säädettyäni kaasuläpän perusasennon kohdalleen, joutokäynti pysyy niin kylmänä, kuin lämpöisenä oikeana.
Ari