Tonnari sammuu lämpimänä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Tonnari sammuu lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Eli vika löytyy -92 CC 2.3T autosta. Autoon vaihdettua osaa: tulpat, DI-kasetti ja sytytyksenboxi. Vika säilyy edelleen eli kun auto lämpiää se sammuu ja ei käynnisty n. seuraavaan puoleen tuntiin. Vika ei toistu aina kun sillä ajaa! Mitä enemmän pakkasta sen pitemmälle pääsee -> lämpöongelma jossain päin autoa.

Ehdotuksia?

P.S. Tässä autossa oli kesällä CE-ongelma joka korjaantui boxin vaihdolla(vilkutti 3xkoko ajan) liittyykö tapaukseen? :saab:
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tonnari sammuu lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kampiakselin asentoanturi siellä temppuaa. Kaada pari litraa kylmää vettä kampuran hihnapyörän seutuville seuraavan kerran ku sammuu. Lähtee käymään 99% varmasti heti kastelu/viilentelyoperaation jälkeen. Sen jälkeen on vaihtoehtona ajella koko ajan takapaksi täynnä vesipulloja tai vaihtaa ehjä anturi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tonnari sammuu lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Kokeillaan seuraavan kerran kun vika ilmenee...
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Tonnari sammuu lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kampuran anturin vaihto auttoi mullakin. Maksoi töineen n.400,-
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
habasaab
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 22:21
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tonnari sammuu lämpimänä.

Viesti Kirjoittaja habasaab »

Nonni nyt on vaihdettu asentoanturi, kohtuu työläs hommahan se oli.

Noin 3h meni uuden anturin vaihdossa aikaa kunhan oli varaosa autosta se ensin irroitettu (toiset 3h). Vaikeuksina kampiakselin pultin aukaisu (3 ukkoa tarvi) sekä kiristimen homemade työkalu tehtiin 2mm pellistä joka osoittautui liian heppoisaksi. Suosittelen työhön KUNNOLLISET ilmavehkeet niin pääsee helpommalla sekä hyvin tehty kiristimenpitotyökalu. Nyt kun tarkemmin ajatteleen niin varmaan isolla nippusiteellä olisi pysynyt... :oops:

Vielä 1 ongelma oli työhön liittyen uusi ja vanha liitin olivat erilaisia. Uusi liitin saman tyylinen kuin DI-kasetissa vanhassa oli harmaa neliskanttinen liitin. No apicot, kutistesukat ja vielä kutistesukkien päälle pienet nippusiteet sekä teippiä rajusti auttaa mahdollisiin ongelmiin.

Tietenkin liitimme uuden liittimen autosta irti, joten piti vähän raottaa vielä laturia että liitin sopi menemään oikeasta raosta paikalleen. Harmittavasti kuvia ei tullut otettua rojektista.

Auto lähti kuitenkin käyntiin heti ja on pelannut sen jälkeen moitteetta. :saab:
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Vastaa Viestiin