
Otsikon merkkivalo palaa lukuisista korjausyrityksistä huolimatta, kiitos kuitenkin kaikille apua ja vinkkiä antantaneille käyttäjille.
Listaa mitä on käyty läpi, tehty ja vaihdettu:
- jarrunesteet vaihdettu
- jarrusäiliön liittimet on käyty läpi ja kylvetetty CRC:ssä
- ABS:n ohjausboksi tarkastettu (akun kyljessä)
- päärele on vaihdettu
- jarrupumppu ja painekytkin toimivat (polkimen painelun jälkeen lähtee surisemaan ja painekytkin katkaisee paineen saatuaan)
- toinen diodi (pääreleen) vaihdettu
- anturit käyty läpi, joista huomattu kuskinpuoleisen taka-anturin olleen pimeänä (vaihdettu)
- kävin Magneetissa luetuttamassa vikakoodit -> väliaikainen toimintahäiriö pääreleessä

Hiljalleen alan uskoa, ettei tätä autoa ole enää tarkoitettu katsastettavaksi...

Diodihommista vielä eräs hyvinkin omintakeinen huomio: Käsittääkseni diodin yli pitäisi kulkea n.10mA sähkövirta. Käytössäni oli "historiallinen viisariyleismittari", jolla koestin pyöränantureita. Tämän jälkeen mittailin diodia (pääreleen) ja ohjausvirran ollessa päällä, 10- skaala ei riittänyt vaan piikkiä tuli NIIN paljon että neula meni pohjaan. Noh, käänsin mittarin 100:sen alueelle ja piikkiä tuli noin 60-70 mA! Samassa kuitenkin tilanne normaaliutui, eli piikin jälkeen mittari näytti 10mA ja anti lock- valo sammui. Voiko vika olla ohjausboksissa?
Saadakseen katsastusleiman autoon, pitänee varmaan piilottaa yleismittari jonnekin ja mennä katsastukseen... jonka jälkeen mittaria saa etsiä jostakin tuulettajanhihnan välistä.

Olisiko jollakulla Turun lähipiirissä asustavalla koestusmahdollinen ABS-boksi? Ajattelin, että voisi varmistaa vian ennenkuin TAAS investoi jotakin kallista.
Nimimerkillä, tällä viikolla palanut jo 500€ tonnariin.