Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja sirhut »

Meidän "tonnari" halusi sitten uuden asentoanturin. No veimme sen tuonne yhteen Helsingin kalleimmista merkkikorjaamoista. Nimeä en voi mainita, mutta mainitsen kohta edullisimman vaihtoehdon.
Tämä kallis ilmoitti hinnaksi 1000€ töineen! Me taas ilmoitimme että ei käy!
Soitimme AD-varaosamaailmaan josta saimme osan, HINTA: 120€
Soitimme myös Hessumobiili-korjaamoon, josta kerrottiin että asentamiseen menee 1 tunti eli hinnaksi tuli 60€/työstä.

Eli näin. Vika on aikasti yleinen Saabeissa, joten toivottavasti tästä on iloa/hyötyä teille!
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Taisi olla vuosimalli 1994 tai nuorempi?

Mutta näinhän se on, lyhytlohkossa se asentoanturi suorastaan hyppää käteen, kun avaa konepellin.. Ei voi käsittää, mihin merkkihuolto saa sen 1000e kulumaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5228
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja sirhut »

-91 se on. Ammattitaitoa lienee jos työ tehdään tunnissa eikä kehdata rahastaa kahvi- ja ruokatunneista asiakasta. :lol: Enpä olisi uskonut että minun uskoni autokorjaajiin palautettaisiin joskus. Niin huonoja on kokemukset olleet. :evil: Niin vaan kävi!!!
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Korjaamothan laskuttaa koko tunnista, vaikka työhön menee 15min :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kieltämättä kovasti jää työlle hintaa kalliissa paikassa. Jos en aivan väärin muista niin ainakin jossakin vaiheessa ko. osa maksoi merkkiliikkeessä n.360e. Tonnista kun vähentää osan hinnan niin jää 640e. Joko tunti veloitus on luokkaa 300e tai sitten aikaa käytetään liki 10 tuntia.

Itse operaatioon saa kulumaan -91 autossa hitaasti tekemällä 2 tuntia. Itse teen homman ilman nosturia ulkona noin tunnissa, maks. 1.5h. Käsittääkseni jokoiselta korjaamolta kuitenkin nosturi löytyy ja saa työskennellä sisätiloissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
knockout
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 14:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja knockout »

sirhut kirjoitti:Meidän "tonnari" halusi sitten uuden asentoanturin. No veimme sen tuonne yhteen Helsingin kalleimmista merkkikorjaamoista. Nimeä en voi mainita, mutta mainitsen kohta edullisimman vaihtoehdon.
Tämä kallis ilmoitti hinnaksi 1000€ töineen! Me taas ilmoitimme että ei käy!
Soitimme AD-varaosamaailmaan josta saimme osan, HINTA: 120€
Soitimme myös Hessumobiili-korjaamoon, josta kerrottiin että asentamiseen menee 1 tunti eli hinnaksi tuli 60€/työstä.

Eli näin. Vika on aikasti yleinen Saabeissa, joten toivottavasti tästä on iloa/hyötyä teille!

Miten oireilee kun em vika?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"


#3963
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Yleensä kone pysähtyy kun se anturi lämpiää. Odottelee jäähtymistä ja taas käy hetken.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joko se kampiakselin asentoanturi on vaihdettu? Miten kävi?

Toivottavasti olet saanut oikean osan ja korjausarvion oikeaaseen autoon. <-93 Pitkälohkossa on tekemistä pikkasen enemmän kuin 94-> lyhytlohkossa.

Pitkälohkon työvaiheet:
- apukuskin rengas irti
- lokarin kaari irti
- sisälokari pois
- käyttöhihna pois
- kampiakselin hihnapyörä pois
- sieltä takaa löytyy asentoanturi, pari ruuvia irti
- johto menee muistaakseni peltisen pidikkeen alta, mikä pitää vesipumpulle menevää putkea paikallaan, piti ehkä avata tuosta yksi kpl pulttia - 10mm pää.
- liitin löytyy imusarjan alta moottorin takaa.
- kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

Kyllä ekakertalaisella saattaa mennä sormi suuhunu sisälokareiden kanssa sohlatessa, käyttöhihnan poistamisessa ja takaslaittaessa sekä kampiakselin hihnapyörän irrottamisessa ja saamisessa takaisin oikeaan momenttiin.

En ihmettelisi jos merkkikorjaamo veloittaisi tuosta 3-4h ja varaosasta sen muutaman satasen.

Lyhytlohkon työvaiheet:

- Asentoanturi irti
- liitin irti
- kasaus pänvastaisessa järjestyksessä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:Pitkälohkon työvaiheet:
....

Kyllä ekakertalaisella saattaa mennä sormi suuhunu sisälokareiden kanssa sohlatessa, käyttöhihnan poistamisessa ja takaslaittaessa sekä kampiakselin hihnapyörän irrottamisessa ja saamisessa takaisin oikeaan momenttiin.

En ihmettelisi jos merkkikorjaamo veloittaisi tuosta 3-4h ja varaosasta sen muutaman satasen.
Jos merkkikorjaamo turaa sisälokarin ja kampuran hihnapyörän irroituksessa paljonkin yli puoli tuntia, pitäisi se korjaamo sulkea välittömästi ammattitaidottomuuteen vedoten. Asentoanturin piuhan reitti on toki hiukan ikävä, mutta kyllä sen sieltä saa ujuteltua. Jos on yli 1,5h veloitettu tuosta työtä, niin vaatisin kyllä selvityksen, että mitä siellä on oikeen turattu.

Hihnapyörän irroittamiseen iteltä menis ehkä tunti otsalampun valossa pimeällä pihalla räntäsateessa tunkin kanssa sohlatessa. Siitäkin menee se puoli tuntia työkalujen etsimiseen. :mrgreen:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei tässä kukaan ole väittänyt, että merkkihuollon lippispäät mitään taikureita on :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
sirhut
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja sirhut »

No eihän se vika nyt sitten siinä ollutkaan. Perskuta........Merkkiliike olisi rahastanut meitä oikein kunnolla. Olivat MUKA katsoneet sillä vehkeellään sen vian mutta väärin meni arvaus. Varaosaliike möi väärän osan. Oikea maksoi sitten 365 €. Ei auttanut osan vaihto. Sytytyskasettikin on nyt sitten vaihdettu mutta nykiminen vaan jatkuu. Mikähän ihme tämä vika nyt on? Odotellaan hyviä vinkkejä.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja Julle »

sirhut kirjoitti:No eihän se vika nyt sitten siinä ollutkaan. Perskuta........Merkkiliike olisi rahastanut meitä oikein kunnolla. Olivat MUKA katsoneet sillä vehkeellään sen vian mutta väärin meni arvaus. Varaosaliike möi väärän osan. Oikea maksoi sitten 365 €. Ei auttanut osan vaihto. Sytytyskasettikin on nyt sitten vaihdettu mutta nykiminen vaan jatkuu. Mikähän ihme tämä vika nyt on? Odotellaan hyviä vinkkejä.
Bensapumppu? Bensapaineet?
9-5 Aero - 00
louhelai
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Tulpat ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Ei anna virhekoodeja? Nokka-akselin asentoanturi aiheuttaa samantyylistä vikaa vissiin.

edit: jaa, ei tonnarissa ollukkaa moista anturia ;)
Vastaa Viestiin