Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Meidän "tonnari" halusi sitten uuden asentoanturin. No veimme sen tuonne yhteen Helsingin kalleimmista merkkikorjaamoista. Nimeä en voi mainita, mutta mainitsen kohta edullisimman vaihtoehdon.
Tämä kallis ilmoitti hinnaksi 1000€ töineen! Me taas ilmoitimme että ei käy!
Soitimme AD-varaosamaailmaan josta saimme osan, HINTA: 120€
Soitimme myös Hessumobiili-korjaamoon, josta kerrottiin että asentamiseen menee 1 tunti eli hinnaksi tuli 60€/työstä.
Eli näin. Vika on aikasti yleinen Saabeissa, joten toivottavasti tästä on iloa/hyötyä teille!
Tämä kallis ilmoitti hinnaksi 1000€ töineen! Me taas ilmoitimme että ei käy!
Soitimme AD-varaosamaailmaan josta saimme osan, HINTA: 120€
Soitimme myös Hessumobiili-korjaamoon, josta kerrottiin että asentamiseen menee 1 tunti eli hinnaksi tuli 60€/työstä.
Eli näin. Vika on aikasti yleinen Saabeissa, joten toivottavasti tästä on iloa/hyötyä teille!
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Taisi olla vuosimalli 1994 tai nuorempi?
Mutta näinhän se on, lyhytlohkossa se asentoanturi suorastaan hyppää käteen, kun avaa konepellin.. Ei voi käsittää, mihin merkkihuolto saa sen 1000e kulumaan.
Mutta näinhän se on, lyhytlohkossa se asentoanturi suorastaan hyppää käteen, kun avaa konepellin.. Ei voi käsittää, mihin merkkihuolto saa sen 1000e kulumaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
-91 se on. Ammattitaitoa lienee jos työ tehdään tunnissa eikä kehdata rahastaa kahvi- ja ruokatunneista asiakasta.
Enpä olisi uskonut että minun uskoni autokorjaajiin palautettaisiin joskus. Niin huonoja on kokemukset olleet.
Niin vaan kävi!!!


Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Korjaamothan laskuttaa koko tunnista, vaikka työhön menee 15min 

samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Kieltämättä kovasti jää työlle hintaa kalliissa paikassa. Jos en aivan väärin muista niin ainakin jossakin vaiheessa ko. osa maksoi merkkiliikkeessä n.360e. Tonnista kun vähentää osan hinnan niin jää 640e. Joko tunti veloitus on luokkaa 300e tai sitten aikaa käytetään liki 10 tuntia.
Itse operaatioon saa kulumaan -91 autossa hitaasti tekemällä 2 tuntia. Itse teen homman ilman nosturia ulkona noin tunnissa, maks. 1.5h. Käsittääkseni jokoiselta korjaamolta kuitenkin nosturi löytyy ja saa työskennellä sisätiloissa.
Itse operaatioon saa kulumaan -91 autossa hitaasti tekemällä 2 tuntia. Itse teen homman ilman nosturia ulkona noin tunnissa, maks. 1.5h. Käsittääkseni jokoiselta korjaamolta kuitenkin nosturi löytyy ja saa työskennellä sisätiloissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
sirhut kirjoitti:Meidän "tonnari" halusi sitten uuden asentoanturin. No veimme sen tuonne yhteen Helsingin kalleimmista merkkikorjaamoista. Nimeä en voi mainita, mutta mainitsen kohta edullisimman vaihtoehdon.
Tämä kallis ilmoitti hinnaksi 1000€ töineen! Me taas ilmoitimme että ei käy!
Soitimme AD-varaosamaailmaan josta saimme osan, HINTA: 120€
Soitimme myös Hessumobiili-korjaamoon, josta kerrottiin että asentamiseen menee 1 tunti eli hinnaksi tuli 60€/työstä.
Eli näin. Vika on aikasti yleinen Saabeissa, joten toivottavasti tästä on iloa/hyötyä teille!
Miten oireilee kun em vika?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
#3963
#3963
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Yleensä kone pysähtyy kun se anturi lämpiää. Odottelee jäähtymistä ja taas käy hetken.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Joko se kampiakselin asentoanturi on vaihdettu? Miten kävi?
Toivottavasti olet saanut oikean osan ja korjausarvion oikeaaseen autoon. <-93 Pitkälohkossa on tekemistä pikkasen enemmän kuin 94-> lyhytlohkossa.
Pitkälohkon työvaiheet:
- apukuskin rengas irti
- lokarin kaari irti
- sisälokari pois
- käyttöhihna pois
- kampiakselin hihnapyörä pois
- sieltä takaa löytyy asentoanturi, pari ruuvia irti
- johto menee muistaakseni peltisen pidikkeen alta, mikä pitää vesipumpulle menevää putkea paikallaan, piti ehkä avata tuosta yksi kpl pulttia - 10mm pää.
- liitin löytyy imusarjan alta moottorin takaa.
- kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Kyllä ekakertalaisella saattaa mennä sormi suuhunu sisälokareiden kanssa sohlatessa, käyttöhihnan poistamisessa ja takaslaittaessa sekä kampiakselin hihnapyörän irrottamisessa ja saamisessa takaisin oikeaan momenttiin.
En ihmettelisi jos merkkikorjaamo veloittaisi tuosta 3-4h ja varaosasta sen muutaman satasen.
Lyhytlohkon työvaiheet:
- Asentoanturi irti
- liitin irti
- kasaus pänvastaisessa järjestyksessä.
Toivottavasti olet saanut oikean osan ja korjausarvion oikeaaseen autoon. <-93 Pitkälohkossa on tekemistä pikkasen enemmän kuin 94-> lyhytlohkossa.
Pitkälohkon työvaiheet:
- apukuskin rengas irti
- lokarin kaari irti
- sisälokari pois
- käyttöhihna pois
- kampiakselin hihnapyörä pois
- sieltä takaa löytyy asentoanturi, pari ruuvia irti
- johto menee muistaakseni peltisen pidikkeen alta, mikä pitää vesipumpulle menevää putkea paikallaan, piti ehkä avata tuosta yksi kpl pulttia - 10mm pää.
- liitin löytyy imusarjan alta moottorin takaa.
- kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Kyllä ekakertalaisella saattaa mennä sormi suuhunu sisälokareiden kanssa sohlatessa, käyttöhihnan poistamisessa ja takaslaittaessa sekä kampiakselin hihnapyörän irrottamisessa ja saamisessa takaisin oikeaan momenttiin.
En ihmettelisi jos merkkikorjaamo veloittaisi tuosta 3-4h ja varaosasta sen muutaman satasen.
Lyhytlohkon työvaiheet:
- Asentoanturi irti
- liitin irti
- kasaus pänvastaisessa järjestyksessä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Jos merkkikorjaamo turaa sisälokarin ja kampuran hihnapyörän irroituksessa paljonkin yli puoli tuntia, pitäisi se korjaamo sulkea välittömästi ammattitaidottomuuteen vedoten. Asentoanturin piuhan reitti on toki hiukan ikävä, mutta kyllä sen sieltä saa ujuteltua. Jos on yli 1,5h veloitettu tuosta työtä, niin vaatisin kyllä selvityksen, että mitä siellä on oikeen turattu.peinu kirjoitti:Pitkälohkon työvaiheet:
....
Kyllä ekakertalaisella saattaa mennä sormi suuhunu sisälokareiden kanssa sohlatessa, käyttöhihnan poistamisessa ja takaslaittaessa sekä kampiakselin hihnapyörän irrottamisessa ja saamisessa takaisin oikeaan momenttiin.
En ihmettelisi jos merkkikorjaamo veloittaisi tuosta 3-4h ja varaosasta sen muutaman satasen.
Hihnapyörän irroittamiseen iteltä menis ehkä tunti otsalampun valossa pimeällä pihalla räntäsateessa tunkin kanssa sohlatessa. Siitäkin menee se puoli tuntia työkalujen etsimiseen.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Ei tässä kukaan ole väittänyt, että merkkihuollon lippispäät mitään taikureita on 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
No eihän se vika nyt sitten siinä ollutkaan. Perskuta........Merkkiliike olisi rahastanut meitä oikein kunnolla. Olivat MUKA katsoneet sillä vehkeellään sen vian mutta väärin meni arvaus. Varaosaliike möi väärän osan. Oikea maksoi sitten 365 €. Ei auttanut osan vaihto. Sytytyskasettikin on nyt sitten vaihdettu mutta nykiminen vaan jatkuu. Mikähän ihme tämä vika nyt on? Odotellaan hyviä vinkkejä.
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Bensapumppu? Bensapaineet?sirhut kirjoitti:No eihän se vika nyt sitten siinä ollutkaan. Perskuta........Merkkiliike olisi rahastanut meitä oikein kunnolla. Olivat MUKA katsoneet sillä vehkeellään sen vian mutta väärin meni arvaus. Varaosaliike möi väärän osan. Oikea maksoi sitten 365 €. Ei auttanut osan vaihto. Sytytyskasettikin on nyt sitten vaihdettu mutta nykiminen vaan jatkuu. Mikähän ihme tämä vika nyt on? Odotellaan hyviä vinkkejä.
9-5 Aero - 00
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Tulpat ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kampiakselin asentoasturista rahanarvoista tietoa!!!!!
Ei anna virhekoodeja? Nokka-akselin asentoanturi aiheuttaa samantyylistä vikaa vissiin.
edit: jaa, ei tonnarissa ollukkaa moista anturia
edit: jaa, ei tonnarissa ollukkaa moista anturia
