Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Kaverini osti itselleen 9000 CDE:n ja oli kauppaan kovinkin tyytyväinen.
Nyt auto ei kuitenkaan enää suostunut käynnistymään, vaan avainta kääntäessä kuuluu vain voimakas "naputus/nakutus" kojetaulun takaa. Samoin avainta pidettäessä virta-asennossa kuului sirinä valoreleestä (se iso punainen)!
Tyhjensi vieläpä akun itsekseen. Kun antoi apuvirtaa lähti aika kiltisti käyntiin, joen startissa tai solenoidissa ei liene vikaa (?).
Pidettiin käynnissä viitisen minuuttia ja käytettiin hiukan kaasua, jotta oma akku latautuisi.
Sitten taas omalla akulla startatessa kuuluu vain tuo nopea "naputus/nakutus" eikä starttaa. En tiedä liittyykö asiaan, mutta piktogrammin SRS-valo vilkkuu avain virta-asennossa, jota se ei omassani kyllä ole tehnyt!
Ja kysytään nyt omaakin autoa koskeva asia eli missä on 900 CS -96 mallissa korin värikoodi? Löytyykö netistä paikkaa mistä saisi ostaa paikkauskynän tai maalia vai mistä kannattaisi haeskella? Olisi tarkoitus fixata muutama kivenhakkauma konepellissä. Tarvinneekohan maalin päälle vetää lakkaa ja jos niin millaisissa purkeissa ja mistä sitä saisi?
Nyt auto ei kuitenkaan enää suostunut käynnistymään, vaan avainta kääntäessä kuuluu vain voimakas "naputus/nakutus" kojetaulun takaa. Samoin avainta pidettäessä virta-asennossa kuului sirinä valoreleestä (se iso punainen)!
Tyhjensi vieläpä akun itsekseen. Kun antoi apuvirtaa lähti aika kiltisti käyntiin, joen startissa tai solenoidissa ei liene vikaa (?).
Pidettiin käynnissä viitisen minuuttia ja käytettiin hiukan kaasua, jotta oma akku latautuisi.
Sitten taas omalla akulla startatessa kuuluu vain tuo nopea "naputus/nakutus" eikä starttaa. En tiedä liittyykö asiaan, mutta piktogrammin SRS-valo vilkkuu avain virta-asennossa, jota se ei omassani kyllä ole tehnyt!
Ja kysytään nyt omaakin autoa koskeva asia eli missä on 900 CS -96 mallissa korin värikoodi? Löytyykö netistä paikkaa mistä saisi ostaa paikkauskynän tai maalia vai mistä kannattaisi haeskella? Olisi tarkoitus fixata muutama kivenhakkauma konepellissä. Tarvinneekohan maalin päälle vetää lakkaa ja jos niin millaisissa purkeissa ja mistä sitä saisi?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Terve.mene autolla automaaliliike niin kaikki selviää ja saat ammattineuvoa.tkrakas kirjoitti:Kaverini osti itselleen 9000 CDE:n ja oli kauppaan kovinkin tyytyväinen.
Nyt auto ei kuitenkaan enää suostunut käynnistymään, vaan avainta kääntäessä kuuluu vain voimakas "naputus/nakutus" kojetaulun takaa. Samoin avainta pidettäessä virta-asennossa kuului sirinä valoreleestä (se iso punainen)!
Tyhjensi vieläpä akun itsekseen. Kun antoi apuvirtaa lähti aika kiltisti käyntiin, joen startissa tai solenoidissa ei liene vikaa (?).
Pidettiin käynnissä viitisen minuuttia ja käytettiin hiukan kaasua, jotta oma akku latautuisi.
Sitten taas omalla akulla startatessa kuuluu vain tuo nopea "naputus/nakutus" eikä starttaa. En tiedä liittyykö asiaan, mutta piktogrammin SRS-valo vilkkuu avain virta-asennossa, jota se ei omassani kyllä ole tehnyt!
Ja kysytään nyt omaakin autoa koskeva asia eli missä on 900 CS -96 mallissa korin värikoodi? Löytyykö netistä paikkaa mistä saisi ostaa paikkauskynän tai maalia vai mistä kannattaisi haeskella? Olisi tarkoitus fixata muutama kivenhakkauma konepellissä. Tarvinneekohan maalin päälle vetää lakkaa ja jos niin millaisissa purkeissa ja mistä sitä saisi?
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Veikkaisn että akku on finaalissa. Kokeile akulla,jonka tiedät olevan täyteen ladattu.
t.JariJ
t.JariJ
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Virtalukon pohja tai akku.tkrakas kirjoitti:Kaverini osti itselleen 9000 CDE:n ja oli kauppaan kovinkin tyytyväinen.
Nyt auto ei kuitenkaan enää suostunut käynnistymään, vaan avainta kääntäessä kuuluu vain voimakas "naputus/nakutus" kojetaulun takaa. Samoin avainta pidettäessä virta-asennossa kuului sirinä valoreleestä (se iso punainen)!
Tyhjensi vieläpä akun itsekseen. Kun antoi apuvirtaa lähti aika kiltisti käyntiin, joen startissa tai solenoidissa ei liene vikaa (?).
Pidettiin käynnissä viitisen minuuttia ja käytettiin hiukan kaasua, jotta oma akku latautuisi.
Sitten taas omalla akulla startatessa kuuluu vain tuo nopea "naputus/nakutus" eikä starttaa. En tiedä liittyykö asiaan, mutta piktogrammin SRS-valo vilkkuu avain virta-asennossa, jota se ei omassani kyllä ole tehnyt!
Ja kysytään nyt omaakin autoa koskeva asia eli missä on 900 CS -96 mallissa korin värikoodi? Löytyykö netistä paikkaa mistä saisi ostaa paikkauskynän tai maalia vai mistä kannattaisi haeskella? Olisi tarkoitus fixata muutama kivenhakkauma konepellissä. Tarvinneekohan maalin päälle vetää lakkaa ja jos niin millaisissa purkeissa ja mistä sitä saisi?
Värikoodi löytyy vasemman takaoven aukon karmista takalokasuojan kaaresta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
JariJ kirjoitti:Veikkaisn että akku on finaalissa. Kokeile akulla,jonka tiedät olevan täyteen ladattu.
t.JariJ
Akun kaapelitkin vois olla huonosti kosketuksessa, joskus tehny itellä pontiac tollasta kans.
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Taitaa olla vika akussa! Laturi syöttää 13.9, mutta akussa virtaa 12.3 vajaan tunnin ajon jälkeen. Kaiketi tuo on liian vähän, koska omani näyttää 13.3?
Ihme sinänsä, sillä 60Ah akku on vain kolmisen kuukautta vanha!
Nyt jätettiin auto seisomaan ja mitataan huomenna uudelleen josko siellä olisi joku joka purkaa akkua? Tiedä sitten mikä se mahdollisesti olisi? Ja kuinka alas jännite laskee akussa auton seistessä päiväkausia?
SRS-valo vilkkuu virrat päällä ja startattaessa ja jää palamaan sitten eikä sammu. Auto on CDE -92. Käsitin vanhoista ketjuista, että pitää käyttää merkkiliikkeessä nollattavana, mutta olisiko mitään "kotikikkaa", jota ensin koettaisi ennen kuin vie rahojaan ahneelle (ainakin Kajaanissa) korjaamolle?
Ihme sinänsä, sillä 60Ah akku on vain kolmisen kuukautta vanha!
Nyt jätettiin auto seisomaan ja mitataan huomenna uudelleen josko siellä olisi joku joka purkaa akkua? Tiedä sitten mikä se mahdollisesti olisi? Ja kuinka alas jännite laskee akussa auton seistessä päiväkausia?
SRS-valo vilkkuu virrat päällä ja startattaessa ja jää palamaan sitten eikä sammu. Auto on CDE -92. Käsitin vanhoista ketjuista, että pitää käyttää merkkiliikkeessä nollattavana, mutta olisiko mitään "kotikikkaa", jota ensin koettaisi ennen kuin vie rahojaan ahneelle (ainakin Kajaanissa) korjaamolle?
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Täytyy uskoa mimmiä , vaikka sigussa varoitteleekin. On ollut aina oikeassa niiissä ketjuissa joita minä olen lukenut !Mimmi kirjoitti:Ei.tkrakas kirjoitti:SRS-valo vilkkuu virrat päällä ja startattaessa ja jää palamaan sitten eikä sammu. Auto on CDE -92. Käsitin vanhoista ketjuista, että pitää käyttää merkkiliikkeessä nollattavana, mutta olisiko mitään "kotikikkaa", jota ensin koettaisi ennen kuin vie rahojaan ahneelle (ainakin Kajaanissa) korjaamolle?
Tänään mitattiin akkuja uudelleen ja tuossa CDE:ssä näytti "vain" 11.80 ja omassa CS:ssä 12.53. Eli autojen seistessä n.vuorokauden oli CDE:n akku laskenut 0.5 ja omani 0.8.
Mikäköhän pitäisi olla oikea luku ja onko tuo 11.80 liian vähän?
Ja kaiketi noissa AD-varaosan akuissakin on jonkinmoinen takuu...
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Kahden vuoden takuu oli ainakin ostamassani akussa.tkrakas kirjoitti:Ja kaiketi noissa AD-varaosan akuissakin on jonkinmoinen takuu...
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Ilmeisimmin vika akussa, vaikka vuorokaudessa putosikin paljon alas(?). Päättelisin siis, ettei ko. akku ota ajossa tarpeeksi varausta. En oikein jaksaisi uskoa, että joku purkaisi akkua auton seistessäkään...
No, ei auta kuin hakea uusi akku ja päivittelen sitten tänne josko vika korjaantui.
No, ei auta kuin hakea uusi akku ja päivittelen sitten tänne josko vika korjaantui.
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Ota akunkengät irti ja mittaa putoaako jännite silloinkin.
Tuolla poissuljet muut sähköviat mm. virtalukon pohjan.
Tuolla poissuljet muut sähköviat mm. virtalukon pohjan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
No tämä akku jäi minulle. Latasin sen täyteen sisällä huoneessa ja jännite nousi 12.9 volttiin. Nyt akku seissyt toimettomana pari päivää lämpimässä huoneessa ja jännite jo pudonnut 12.5 volttiin.MacTurbo kirjoitti:Ota akunkengät irti ja mittaa putoaako jännite silloinkin.
Tuolla poissuljet muut sähköviat mm. virtalukon pohjan.
Ilmeisesti siis akku on rikki ja purkaa itse itseään?
Muistelen vain kuinka joskus joku purki jännitteet aivan nollaan ja sitten latasi voimakkaalla laturilla uudelleen, mutta se oli esihistoriallisena ns.nesteakkuaikana!
Nykyisin näille ei kaiketi voi itse mitään tehdä?
Akku on mallia
http://www.akkupojat.fi/index.php/products/akut/724
900S 2.3 Talladega 1997
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Kuulusko virtalukolta startin solenoidille menevä herätevirta mennä releen(virtalukon releen?) kautta, mallivuoden 1990 Tonnarissa? Entinen omistaja vetänyt virtalukolta startille suoraan uuden johdon, onko tuo kytkentä noin OK. Alkuperäinen keltainen piuha roikkuu virtalukon pohjan takana käytöstä pistettyna, vaikuttas, että on poikki tai jotain. Mitä lie tuohon keltaiseen piuhaan kytketty startin lisäksi. Ainakin ilmastoinnille tieto auton käynnistyksestä menee ja se selvitti itselle ainakin miksi ilmastoinnin kompura ei lähde päälle. Mitä muuta lie vikoja sitten aiheuttaa. Ajoittaisia ABS:i ym. vikoja tuossa kun on.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: Tonnarin käynnistysogelmia ja maalausasiaa
Älylaturia vois koittaa, tosin tuskin kovinkaan paljoa auttaa jos akku tosiaan purkautuu.tkrakas kirjoitti:Ilmeisesti siis akku on rikki ja purkaa itse itseään?
Muistelen vain kuinka joskus joku purki jännitteet aivan nollaan ja sitten latasi voimakkaalla laturilla uudelleen, mutta se oli esihistoriallisena ns.nesteakkuaikana!
Nykyisin näille ei kaiketi voi itse mitään tehdä?
Akun lataamisen jälkeen volttimittari voi näyttää isompaa lukemaa kuin päivän jäähtymisen jälkeen.