Saab 9000 CS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mulle olis tarjottu kaverin puolesta tollasta Saab 9000 CS:ää.

Auto on automaattilaatikolla, automaatti-ilmastoinnilla, nahkapenkeillä, sähkölaseilla, kauko-ohjataavalla keskuslukituksella, sähkösellä lasikattoluukulla. Lisäksi löytyy perusvarusteet kuten ABS ja Airbag, ym.

Ajettu on hiukkasen yli 180000 km ja vuosimalli on 1995.

Hintaa on pyydelty 13000 euroo.


Kertokaas onko hintaa likaa? Onko sinkkitty kori? Mitä huonoa ja mitä hyvää autosta vois sanoo? mitkä paikat kannattaa tutkia ennen ostoa?

Kiitos etukäteen vastauksista ja
HYVÄÄ KESÄÄ TEILLE MUILLE SAABISTEILLE!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaikki autot on yksilöitä, mutta mikäli tuo on 2.3 täyspaineturbo ja todellakin hyvä yksilö, niin kyllä kai siitä noilla spekseillä voi juuri tuon verran maksaa, vaikka mielestäni ns. kaverilta kaverille kaupaksi hinta on ehkä vähän korkeahko. Jos kyseessä vapaastihönkivä, ainakin minä jättäisin väliin tuolla hinnalla.

Auto sinänsä on kyllä varsin oiva. Tilava, varusteltu, suorituskykyinen (turbot) ja kori on sinkitty, ainoastaan ovien alareunat on kiveniskemien takia altis ruostumaan. Huolehtimalla paikkamaalauksista nekin pysyy hyvin kuosissa. Ei tietenkään mikään "japanilaisen" luotettava auto, mutta täältä palstalta löytyy apu moneen tunnettuun ongelmaan ja varaosiakin, eli ylläpitoon ja korjauksiin ei tarvitse välttämättä varata merkkihuollon kiskomia rahasummia...Ja tsekkaamalla tunnetut "ongelmakohdat" (löytyy esim. haku toiminnolla tältä palstalta) ennen ostoa, niin säästyy monelta vaivalta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tuha kirjoitti:Mulle olis tarjottu kaverin puolesta tollasta Saab 9000 CS:ää.

Auto on automaattilaatikolla, automaatti-ilmastoinnilla, nahkapenkeillä, sähkölaseilla, kauko-ohjataavalla keskuslukituksella, sähkösellä lasikattoluukulla. Lisäksi löytyy perusvarusteet kuten ABS ja Airbag, ym.

Ajettu on hiukkasen yli 180000 km ja vuosimalli on 1995.

Hintaa on pyydelty 13000 euroo.


Kertokaas onko hintaa likaa? Onko sinkkitty kori? Mitä huonoa ja mitä hyvää autosta vois sanoo? mitkä paikat kannattaa tutkia ennen ostoa?

Kiitos etukäteen vastauksista ja
HYVÄÄ KESÄÄ TEILLE MUILLE SAABISTEILLE!
Itsellä on vastaava vuosimallia 1998, mutta 2.0t konella, millä koneella tuota autoa sinulle kaupataan. Itsellä on lasissa 177tkm tällähetkellä. Automaatin kunto kannattaa tarkistuttaa jollain joka tietää siitä jotain ja tarkista että huoltokirja on täydellinen.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tuha kirjoitti:Hintaa on pyydelty 13000 euroo.
Kertokaas onko hintaa likaa? Onko sinkkitty kori? Mitä huonoa ja mitä hyvää autosta vois sanoo? mitkä paikat kannattaa tutkia ennen ostoa?
Itselläni on -95 mallinen 2,3 koneella. Sekin joutaisi myydä pois tuosta pihalta kun vaan jaksaisi alkaa myymään..
Autossa ei oikeastaan ole näiden tyyppivikojen (DI kasetti, tukivarsien alumiinihelat) lisäksi ollut oikeastaan mitään ongelmia, autolla on tosin ajettua vasta 130000km. Kaikki ns. kulutusosatkin ovat vielä alkuperäisiä, pl. pakoputken takapönttö.
Näistä kiveniskemistä, minunkin autossa niitä on toisen takaoven etuosassa, mutta ei se siitä näytä ruostumaan lähtevän, vaikka maali onkin rikki (kertaalleen on maalattukin). Eturoiskeläpät olisi kannattanut asentaa ja kai säätää ko. puolen ovia sen verran että suihkut menee ohi.
Auto on ollut minulla rapiat 4 vuotta. Sanoisin että jos sulle tarjottu yksilö on hyvin pidetty ja huollettu niin eipä kyllä tule nopeasti mieleen mitään parempaa vaihtoehtoa tuohon hintaluokkaan. Autonahan 9000cs on ihan ykkönen varsinkin jos pidempää matkaa ajelee ja tilaa tarvitsee.
Hinnasta ei kyllä oikein nykyään osaa sanoa milloin se on oikea. Kai pitää sanoa että hinta on kohdallaan silloin kun se on sellainen, että vastaavaa ei kannata lähteä hakemaan Saksasta.. Huoltokirja kai se on ainoa mihin voi suunnilleen luottaa. Itse olen autoa ostaessani suunnilleen yhtä kiinnostunut myyjästä kuin itse kaupan kohteestakin. Myyjän olemus ja myynnin motiivit kertovat paljon siitä missä mennään.
9000CS 2,3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9000 CS

Viesti Kirjoittaja karg »

Tuha kirjoitti:Mulle olis tarjottu kaverin puolesta tollasta Saab 9000 CS:ää.

Auto on automaattilaatikolla, automaatti-ilmastoinnilla, nahkapenkeillä, sähkölaseilla, kauko-ohjataavalla keskuslukituksella, sähkösellä lasikattoluukulla. Lisäksi löytyy perusvarusteet kuten ABS ja Airbag, ym.

Ajettu on hiukkasen yli 180000 km ja vuosimalli on 1995.

Hintaa on pyydelty 13000 euroo.


Kertokaas onko hintaa likaa? Onko sinkkitty kori? Mitä huonoa ja mitä hyvää autosta vois sanoo? mitkä paikat kannattaa tutkia ennen ostoa?

Kiitos etukäteen vastauksista ja
HYVÄÄ KESÄÄ TEILLE MUILLE SAABISTEILLE!
ABS-anturit kannattaa ainakin tarkistuttaa. En tiedä onko ollut vain huonoa säkää, mutta kummassakin omistamassani CS-tonnarissa on ollut ABS-anturivika. Keskuslukitus saattaa myös reistailla kosteilla keleillä, mutta siinä lienee yleisimmin vikana ohjausboksin juotokset, jotka voi itse korjata.

Vastaavia pelejä saa varmasti halvemmallakin, mutta hintahan on aina neuvottelukysymys.
Vastaa Viestiin