Hälyttimen ledi ????
Hälyttimen ledi ????
Nyt loppu ymmärrys !!. Eli autoni Saab 9000 CS ja vikana on hälyttimen ledin jatkuva palaminen. Auton hälytin ja käynnistyksenesto toimii moitteettomasti, itse asiassa kaikki toimii muuten normaalisti paitsi ledi palaa 24 h. Mittasin ledille tulevan jännitteen ja kaiken aikaa tulee 12 V. Ollaan katsottu Saabin omalla "tietokoneella" ( en ny muista miksi sitä sanotaan), niin näytti hälyttimen ollessa päällä että ledi vilkkuu, mutta ei vaan vilku. Voisko vika olla jossain muualla kuin boksissa, toivottavasti. Silloin kun tarkastettiin sillä laitteella hälytysten aiheuttajia, niin aina oli kuskin ovi, ei ole kyllä minun aikana hälyttänyt, voisko olla jotain yhteyttä ???.
Viimeksi muokannut pimilia, To Heinä 22, 2004 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: Hälyttimen ledi ????
Tuntematta tonnarin hälytintä mitenkään, tässä veikkaus: ledille tulee kokoajan 12 V, jonka hälyttimen logiikka maadoittaa aina, kun haluaa ledin päälle. Eli ledi pääsee maadoittumaan jostain muualta kuin hälyttimeltä.pimilia kirjoitti:Eli autoni Saab 9000 CS ja vikana on hälyttimen ledin jatkuva palaminen. Auton hälytin ja käynnistyksenesto toimii moitteettomasti, itse asiassa kaikki toimii muuten normaalisti paitsi ledi palaa 24 h. Mittasin ledille tulevan jännitteen ja kaiken aikaa tulee 12 V.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Ok, eli siinä tapauksessa Mimmin diagnoosi boksin ohjauspiirin hajoamisesta kuulostaa todennäköisemmältä. Mikäli uskallusta on, niin hälytinyksikkö auki ja ettimään transistori tai puskuripiiri, joka syöttää ledille tuon 12 V, ja se vaihtoon. Mutta helpompi vaihtoehto on varmaan hankkia halpavaraosaliikkeestä valehälytinledi (joka vilkkuu jatkuvalla 12 V:lla), jonka laittaa tuon nykyisen tilalle...
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Joo kyllä boxi on edelleen myynnissä, mutta se on VSS:llä ja soveltuu ainoastaan VSS:n tilalle koska hälyissä on aivan erilainen johdotus.
Yksi mahdollisuus olisi vaihtaa tilalle vilkkuled, jonka kytkee keskuslukitukseen siten, että ovien ollessa lukossa led palaa. Lukituksen tilasta muistaakseni tulee tieto sinne hälyn liittimelle joton ei sen virityksen rakentaminen ole ylivoimaista.
On minulla myös viallinen tavallinen häly, jonka sisään kurkkasin jospa näkis mikä vialla, mutta löin sen äkkiä kiinni. Oli siellä sen verran sitä pintaliitostavaraa ja muuta....
Yksi mahdollisuus olisi vaihtaa tilalle vilkkuled, jonka kytkee keskuslukitukseen siten, että ovien ollessa lukossa led palaa. Lukituksen tilasta muistaakseni tulee tieto sinne hälyn liittimelle joton ei sen virityksen rakentaminen ole ylivoimaista.
On minulla myös viallinen tavallinen häly, jonka sisään kurkkasin jospa näkis mikä vialla, mutta löin sen äkkiä kiinni. Oli siellä sen verran sitä pintaliitostavaraa ja muuta....
hälyttimen ledi
Itselläni on 9000 2,3 91 ja vikana on ledin jatkuva vilkkuminen.
Jostain kumman syystä ledi sekosi akun vaihdon jälkeen.
Mistäpäin autoa löytynee hälyttimen boksi.(alkuperäinen).
Vikahan ei korjaannu lampun pois ottamisella.
(virta kulkee edelleen piuhoissa)
Luulisin,että kyseessä on alkuperäinen häly?
(ledi on siististi vedetty etukaiuttimen ritilän läpi.)
T:Mika
Jostain kumman syystä ledi sekosi akun vaihdon jälkeen.
Mistäpäin autoa löytynee hälyttimen boksi.(alkuperäinen).
Vikahan ei korjaannu lampun pois ottamisella.
(virta kulkee edelleen piuhoissa)
Luulisin,että kyseessä on alkuperäinen häly?
(ledi on siististi vedetty etukaiuttimen ritilän läpi.)
T:Mika
huomenta vaan.
Häly on avaimella ohjautuva ja Saab anti-theft system tarrat on ikkunoissa.
Tarkoitus on itse asentaa cobran hälytin heti,kun tässä on aikaa.
Voiko tosta ledistä pistää piuhat vaan poikki vai olisko järkevintä
selvittää mihin se menee jotta ei ainakaan piuhoissa mene virta
sitten jatkuvasti.
Ihmettelen vaan miten toi sekosi akun vaihdosta.Onhan tuon
ikäiseen ennenkin akku vaihdettu,mutta ehkä ikä painaa päälle....
Saabilla on kuukausi ajeltu ja sanon suoraan jotta merkki ei
tästä vaihdu.Olo on,kun olis herätysjuhlilla tällin saanut.
Häly on avaimella ohjautuva ja Saab anti-theft system tarrat on ikkunoissa.
Tarkoitus on itse asentaa cobran hälytin heti,kun tässä on aikaa.
Voiko tosta ledistä pistää piuhat vaan poikki vai olisko järkevintä
selvittää mihin se menee jotta ei ainakaan piuhoissa mene virta
sitten jatkuvasti.
Ihmettelen vaan miten toi sekosi akun vaihdosta.Onhan tuon
ikäiseen ennenkin akku vaihdettu,mutta ehkä ikä painaa päälle....
Saabilla on kuukausi ajeltu ja sanon suoraan jotta merkki ei
tästä vaihdu.Olo on,kun olis herätysjuhlilla tällin saanut.
mika75 kirjoitti:huomenta vaan.
Häly on avaimella ohjautuva ja Saab anti-theft system tarrat on ikkunoissa.
Tarkoitus on itse asentaa cobran hälytin heti,kun tässä on aikaa.
Voiko tosta ledistä pistää piuhat vaan poikki vai olisko järkevintä
selvittää mihin se menee jotta ei ainakaan piuhoissa mene virta
sitten jatkuvasti.
Ihmettelen vaan miten toi sekosi akun vaihdosta.Onhan tuon
ikäiseen ennenkin akku vaihdettu,mutta ehkä ikä painaa päälle....
Saabilla on kuukausi ajeltu ja sanon suoraan jotta merkki ei
tästä vaihdu.Olo on,kun olis herätysjuhlilla tällin saanut.
Oletko koittanut käydä näyttämässä hälytintäsi merkkiliikkeessä. Jos vaikka saisivat resetoitua sen Tech:llä.
Olenkin varmaan aikaisemminkin tällä palstalla maininnut, että KAIKKI hälyttimen asennukseen tarvittavat signaalit ( ml. LED:n ohjaus ) tulee hälyttimen liittimelle, joka sijaitsee hanskalokeron alla. Poislukien tietenkin sellaiset toiminnat joita ei Saab alkuperäisessä hälyssä ole, esim sisätutka. Tämän vuoksi ei uuden hälyttimen asentaminen ole ylivoimaista, kun ei tarvitse vetää johdotuksia ovi- ja luukkukytkimille, keskuslukolle jne.
Hmm, Tapiolaan ainakin kelpasi alennusperusteeksi ko. systeemi eli Saab Anti-Theft. Ja lienee noita Saab Anti-Theft -systeemeitä sitten erilaisia, kun omassani on myös keskuslukituksen kauko-ohjaus ja sisätilan suojaus. Laitteistoon kuuluu myös ajonesto.Mimmi kirjoitti:Muistutan, ettei ko. hälytin ole VAT-hyväksytty, eikä siis oikeuta vakuutusmaksualennuksiin tai omavastuun poistoon.
Suosittelen VAT-hyväksytyn hälyn asentamista, samalla saat keskuslukolle kauko-ohjauksen ja aukottoman sisätilan suojauksen Tuossa em. hälyssä EI ole sisätilan suojausta, ainoastaan luukkujen ja ovien kytkimet. Lisäksi siitä puuttuu akkuvarmennus.
Jep, sun auto taitaa olla vm95 tai nuorempi? Kyseessä on silloin eri häly ja se on hyväksytty. Tuolta ainakin löytyy listaa hyväksytyistä hälyistä.karg kirjoitti:Hmm, Tapiolaan ainakin kelpasi alennusperusteeksi ko. systeemi eli Saab Anti-Theft. Ja lienee noita Saab Anti-Theft -systeemeitä sitten erilaisia, kun omassani on myös keskuslukituksen kauko-ohjaus ja sisätilan suojaus. Laitteistoon kuuluu myös ajonesto.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Hälyttimen ledi ????
Manuaaleissa lukee että diagnostiikkatila ---> palaa jatkuvasti . omassa oli häly kuljetusasennossa 1 välähdys /4s avaimella yms. säädöllä hälyt päälle. ok nyt.pimilia kirjoitti:Nyt loppu ymmärrys !!. Eli autoni Saab 9000 CS ja vikana on hälyttimen ledin jatkuva palaminen. Auton hälytin ja käynnistyksenesto toimii moitteettomasti, itse asiassa kaikki toimii muuten normaalisti paitsi ledi palaa 24 h. Mittasin ledille tulevan jännitteen ja kaiken aikaa tulee 12 V. Ollaan katsottu Saabin omalla "tietokoneella" ( en ny muista miksi sitä sanotaan), niin näytti hälyttimen ollessa päällä että ledi vilkkuu, mutta ei vaan vilku. Voisko vika olla jossain muualla kuin boksissa, toivottavasti. Silloin kun tarkastettiin sillä laitteella hälytysten aiheuttajia, niin aina oli kuskin ovi, ei ole kyllä minun aikana hälyttänyt, voisko olla jotain yhteyttä ???.
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Re: Hälyttimen ledi ????
Manuaaleissa lukee että diagnostiikkatila ---> palaa jatkuvasti . omassa oli häly kuljetusasennossa 1 välähdys /4s avaimella yms. säädöllä hälyt päälle. ok nyt.
Vääntäkääs nyt rautalangasta! Eli mitä tuo diagnostiikkatila tarkoittaa? Jotain rikki vai tarviiko se vaan "ctrl+Alt+Del" Saabin tietokoneella?
Vääntäkääs nyt rautalangasta! Eli mitä tuo diagnostiikkatila tarkoittaa? Jotain rikki vai tarviiko se vaan "ctrl+Alt+Del" Saabin tietokoneella?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Vakuutusyhtiöstähän saattaa neuvottelemalla ja laitteiston esittelemällä saada alennukset melkeinpä millä vaan hälyllä, riippuu pärstäkertoimesta ja kuun asennosta. Parhaan suojan omaisuudellesi saat nykyaikaisella hyväksytyllä hälyttimellä.
Tosin hyväksytty laite, joka on asennettu hyväksynnän voimassa ollessa, säilyttää ”hyväksyntänsä” käyttöikänsä loppuun asti, ellei jostakin erityisestä syystä laitetta ole jouduttu poistamaan luetteloista.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1270#31270
http://www.autokorjaus.fi/Halyttimet/hy ... ttynyt.htm
http://www.autokorjaus.fi/Halyttimet/ha ... ettelo.htm
Tosin hyväksytty laite, joka on asennettu hyväksynnän voimassa ollessa, säilyttää ”hyväksyntänsä” käyttöikänsä loppuun asti, ellei jostakin erityisestä syystä laitetta ole jouduttu poistamaan luetteloista.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1270#31270
http://www.autokorjaus.fi/Halyttimet/hy ... ttynyt.htm
http://www.autokorjaus.fi/Halyttimet/ha ... ettelo.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00