9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Vieläkin on saabissa tämä vika, joten kaikki neuvot olisivat tervetulleita miten asiaa voisi vielä tutkia...
Saab 9-3 1.9TTiD MY2008 Vector Business
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
No oliko ahtoputkistossa jossain vuoto ?
Entäs pakoputken takavaimentimen tukos ? Ei se kone hengitä ulos jos siellä on putkessa villatuppo tiellä
Entäs pakoputken takavaimentimen tukos ? Ei se kone hengitä ulos jos siellä on putkessa villatuppo tiellä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Intercoolerin pääty revennyt auki kiinnityksistään?
Ehjä Bypass kokeiltu?
Ehjä Bypass kokeiltu?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Miten tuon By-passin saisi kokeiltua ja ahtoputkiston tiiviyden testattua?
Saab 9-3 1.9TTiD MY2008 Vector Business
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Senverran tuota magneettiventtiiliä kuuntelin, että pitää ihmeellistä surinaa virtojen ollessa kytkettynä. Onko normaalia?
Saab 9-3 1.9TTiD MY2008 Vector Business
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Mulla taas välillä mankkuvena rätisee kun pistää kylmällä koneella käyntiintatzkari kirjoitti:Senverran tuota magneettiventtiiliä kuuntelin, että pitää ihmeellistä surinaa virtojen ollessa kytkettynä. Onko normaalia?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Ainakaan bypassin ei kuulu päästää ilmaa läpi ahtopuolelta kompuran imupuolelle kun alipaineletkussa ei ole alipainetta. Eli passi kouraan ja puhallat isompaan rööriin.tatzkari kirjoitti:Miten tuon By-passin saisi kokeiltua ja ahtoputkiston tiiviyden testattua?
Ahtoputkiston tiiviys ... tuki kompuran tuloputki vaikka kämmenellä ja puhalla C-letkuun, jos pihisee jostain niin mistä ?
Entäs se takapönttö ? Saatko putkistoa raotettua ennen takapönttöä pientä koeajoa varten ?
T5 mankkuvena sirisee normaalisti, 70 tai 90 Hertzin taajudella ... Jos se rätisee niin kyseessä on T7 modattu
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Jokos se on tatzkari tuo ahtopaine ongelma ratkaistu
Edit:
Homma selvisi kun otti hukkaportin tangon irti; vipu pysähtyy vasta turbon runkoon, eli lautanen on lähtenyt omille teilleen
Edit:
Homma selvisi kun otti hukkaportin tangon irti; vipu pysähtyy vasta turbon runkoon, eli lautanen on lähtenyt omille teilleen
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
kuuluuko mankkuvenan siristä jatkuvasti virtojen ollessa päällä? ittellä alkaa siristä kun virrat laittaa päälle kokeiltu kahdella venttiilillä ja ahtaa vain peruspaineet ja w-letku irti ahtaa cuttiin asti
Re: 9000 CSE 2.3T -95 ei nosta ahtoja
Eilissäpäivin tuli haettua -92 tonnari kotia, eli cs 2.3T. Autossa oli jo ostohetkellä ahtovika eli ei nostanut ahtoja kuin peruspaineille asti. Tämän homman kyllä jo ratkaisin mutta muutama seikka nyt arvelluttaa mieltä...
Kerrataanpa aluksi mitä tässä vuorokauden aikana tullut tehtyä, miksi ja millä seurauksin:
Eli ensiksi diagnosoin että auto on jonkun kissan syönyt koskapa parkissa pakoputki sylki karvapalloja ja vaimentimen kappaleita ulos. Lisäksi tänään hävisi pakoäänet melkein kokonaan ja ne vähäisetkin ahdot ja vedot katosivat. Tämän johdosta takapönttö lensi ensimmäisenä korjaustoimena mäkeen, ja tuloksena ahdotkin palasivat takaisin peruspaineille. Myös moottorin lämmöt tuntuu pysyvän (luonnollisesti) paremmin aisoissa.
Tulpiksi joku edellinen omistajista oli ruuvaillut jotkin boschin super r4:set. Foorumin hakutoimintoa sen verran jopa käyttäneenä tiesin näiden olevan nyt väärät tulpat, ja tilalle ngk:n bcpr7es:t. Tällä toimenpiteellä ei ainakaan minun huomatakseni ollut oikeastaan mitään vaikutusta mihinkään mutta ompahan nyt suositellut tulpat.
Sittempä tein mankkuvenatestin, eli W-letku irti ja varovasti testailemaan; Kappas kun alkoi ahtoja ja vetoa löytymään kummasti eri tavalla=mankkuvena ilmeisesti sökö. Tosin jo tässä vaiheessa huomasin sellaisen omituisuuden että fuelcut ei astunut peliin missään vaiheessa, ei vaikka varovaisen testin jälkeen kokeilinkin fuelcuttiin asti ahdot saada. Ahtomittarin perusteella on vähän vaikea päätellä mitään kun se tuntuu näyttävän lähinnä omiaan.
Mankkuvenaksi kaivelin kuitenkin varaosa-saabin (-89 9000CC 2.0T DI-sytyllä) mankkuvenan, jonka pitäisi olla ihan toimiva. Tällä mankkuvenalla ahdot ja vedot löytyy kyllä ja bypassikin tuntuu laulavan ihan kohtuumiehekkäästi.
Nyt heräsi pienen testilenkin jälkeen aavistus että liekkö tuo minun varaosa-passikin sökö ja antaa turbon ahtaa minkä voi? Fuelcutin puuttuminen on kyllä vähän kummallista, koska tietääkseni löpönannin pitäisi kyllä katketa jos ahdot meinaa nousta vaarallisen korkeaksi? Vai olisiko mahdollista, että autoon on joku aiempi omistaja ruuvaillut lastua ja/tai nostanut bensanpaineita? Bensa tuntuu autolle kyllä kelpaavan, matka-ajon kulutus n.90-110 ajettaessa n.8,3l/100 edun mukaan... oikea ahto-ja seosmittarihan sitä kertoisi paljon että mitenkä tuota nyt uskaltaa ajaa mutta kun sellaisia ei nyt ole niin mietin vain että uskaltaako tuota "toimivaa"(?) passia pitää kiinni vai ajelisiko suosiolla peruspaineilla mittareiden hankkimiseen asti ettei mäntäpistiäinen pääse vierailulle. Raakaa voimaa autosta tuntuu kyllä löytyvän, eikä ohituksissa juuri tarvitse pienemmälle vaihdella.
Osaako kukaan kertoa em.tarinan perusteella auton tekniikasta nyt siis yhtään mitään?
Kerrataanpa aluksi mitä tässä vuorokauden aikana tullut tehtyä, miksi ja millä seurauksin:
Eli ensiksi diagnosoin että auto on jonkun kissan syönyt koskapa parkissa pakoputki sylki karvapalloja ja vaimentimen kappaleita ulos. Lisäksi tänään hävisi pakoäänet melkein kokonaan ja ne vähäisetkin ahdot ja vedot katosivat. Tämän johdosta takapönttö lensi ensimmäisenä korjaustoimena mäkeen, ja tuloksena ahdotkin palasivat takaisin peruspaineille. Myös moottorin lämmöt tuntuu pysyvän (luonnollisesti) paremmin aisoissa.
Tulpiksi joku edellinen omistajista oli ruuvaillut jotkin boschin super r4:set. Foorumin hakutoimintoa sen verran jopa käyttäneenä tiesin näiden olevan nyt väärät tulpat, ja tilalle ngk:n bcpr7es:t. Tällä toimenpiteellä ei ainakaan minun huomatakseni ollut oikeastaan mitään vaikutusta mihinkään mutta ompahan nyt suositellut tulpat.
Sittempä tein mankkuvenatestin, eli W-letku irti ja varovasti testailemaan; Kappas kun alkoi ahtoja ja vetoa löytymään kummasti eri tavalla=mankkuvena ilmeisesti sökö. Tosin jo tässä vaiheessa huomasin sellaisen omituisuuden että fuelcut ei astunut peliin missään vaiheessa, ei vaikka varovaisen testin jälkeen kokeilinkin fuelcuttiin asti ahdot saada. Ahtomittarin perusteella on vähän vaikea päätellä mitään kun se tuntuu näyttävän lähinnä omiaan.
Mankkuvenaksi kaivelin kuitenkin varaosa-saabin (-89 9000CC 2.0T DI-sytyllä) mankkuvenan, jonka pitäisi olla ihan toimiva. Tällä mankkuvenalla ahdot ja vedot löytyy kyllä ja bypassikin tuntuu laulavan ihan kohtuumiehekkäästi.
Nyt heräsi pienen testilenkin jälkeen aavistus että liekkö tuo minun varaosa-passikin sökö ja antaa turbon ahtaa minkä voi? Fuelcutin puuttuminen on kyllä vähän kummallista, koska tietääkseni löpönannin pitäisi kyllä katketa jos ahdot meinaa nousta vaarallisen korkeaksi? Vai olisiko mahdollista, että autoon on joku aiempi omistaja ruuvaillut lastua ja/tai nostanut bensanpaineita? Bensa tuntuu autolle kyllä kelpaavan, matka-ajon kulutus n.90-110 ajettaessa n.8,3l/100 edun mukaan... oikea ahto-ja seosmittarihan sitä kertoisi paljon että mitenkä tuota nyt uskaltaa ajaa mutta kun sellaisia ei nyt ole niin mietin vain että uskaltaako tuota "toimivaa"(?) passia pitää kiinni vai ajelisiko suosiolla peruspaineilla mittareiden hankkimiseen asti ettei mäntäpistiäinen pääse vierailulle. Raakaa voimaa autosta tuntuu kyllä löytyvän, eikä ohituksissa juuri tarvitse pienemmälle vaihdella.
Osaako kukaan kertoa em.tarinan perusteella auton tekniikasta nyt siis yhtään mitään?
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."