Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Moro,
Tällainen kummajainen alkanut vaivata tuota tonnariani, että kylmänä ei halua lähteä käyntiin.
Käynnistyy, mutta käy vajaalla ja heikosti, eikä kestä kierroksia.
n.3 kertaa joutuu käynnistämään ja sitten alkaa toimimaan normaalisti.
- tämä siis vain kylmänä ja haiskahtaa melko rikkaalta pakoputkesta.
Vähänkin lämmin, niin käynnistyy ja käy normaalisti, tosin tyhjäkäynti pätkäsee 3-5sek. välein murtosasekunnin.
Tulpat on vaihdettu, DI-kasetti ostettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu tähän mennessä + alipaineletkut tsekattu/ osin vaihdettu...
- Mistähän seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään
Tällainen kummajainen alkanut vaivata tuota tonnariani, että kylmänä ei halua lähteä käyntiin.
Käynnistyy, mutta käy vajaalla ja heikosti, eikä kestä kierroksia.
n.3 kertaa joutuu käynnistämään ja sitten alkaa toimimaan normaalisti.
- tämä siis vain kylmänä ja haiskahtaa melko rikkaalta pakoputkesta.
Vähänkin lämmin, niin käynnistyy ja käy normaalisti, tosin tyhjäkäynti pätkäsee 3-5sek. välein murtosasekunnin.
Tulpat on vaihdettu, DI-kasetti ostettu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu tähän mennessä + alipaineletkut tsekattu/ osin vaihdettu...
- Mistähän seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Imusarjan lämpöanturi? Suuttimet?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Olisikohan tuo lämpöanturi se anturi, joka sijaitsee samassa putkessa bypass:n kanssa.j0ne kirjoitti:Imusarjan lämpöanturi? Suuttimet?
Siis siinä hiukka ylempänä?
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Se on IAT -anturi, eli imuilman lämpöanturi.Olisikohan tuo lämpöanturi se anturi, joka sijaitsee samassa putkessa bypass:n kanssa.
Siis siinä hiukka ylempänä?
Anturi jonka mainitsin aikaisemmin on imusarjassa keskellä alhaalla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Miten vanha kunnon puristuspainemittaus?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Kone on tsekattu avauksen yhteydessä jokunen tuhat sitten, joten männänrengasongelmaa en esimmäiseksi uskoisi. Pidetään mielessä kumminkin.
Kokeilen vaihtaa pojan autosta tuon imusarjan anturin...
Tuota lAT:ta epäilin, kun siitä on juuresta menyt johdot poikki ja jatkettu omakolvauksella. Mitenkähän tuon johtojen jatkon/kolvauksen toimimattomuss vaikutaisi toimintaan? CheckEngine ei herjaile.
Kokeilen vaihtaa pojan autosta tuon imusarjan anturin...
Tuota lAT:ta epäilin, kun siitä on juuresta menyt johdot poikki ja jatkettu omakolvauksella. Mitenkähän tuon johtojen jatkon/kolvauksen toimimattomuss vaikutaisi toimintaan? CheckEngine ei herjaile.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Katohan paisarin säilön korkki auki ko oot ajanu lämpimäksi.
Jos iso suhahdus - kannentiivisteen metallipanta mukin
ympäriltä poikki! nimimerkillä kokemusta on.
Jos iso suhahdus - kannentiivisteen metallipanta mukin
ympäriltä poikki! nimimerkillä kokemusta on.
-89 valmetin , -88 , -91 ja -97 vm 9000: tonnit.
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Onko ko vehkeessä lämpölevy? Onko softa alkuperänen?
Tuo lämpölevy on imusarjan ja kannen välissä oleva noin puol senttii paksu
levy johon tulee paksut johdot ja konehuoneen sulakerasiassa sille on 50A? sulake.
Jos tuo ei pelaa niin kylmästartit on huonoja. Saman saa aikaseks laittamalla softan jossa lämpölevy on enabloitu ja sitä ei autosta löydy, eräältä No**c putiikilta
tämäkin onnistui. Jos lämpölevy on ja se on mynnähtäny niin korjauksena koko komeus mäkeen ja tilalle softa jossa ko feature on disabloitu.
Tuo lämpölevy on imusarjan ja kannen välissä oleva noin puol senttii paksu
levy johon tulee paksut johdot ja konehuoneen sulakerasiassa sille on 50A? sulake.
Jos tuo ei pelaa niin kylmästartit on huonoja. Saman saa aikaseks laittamalla softan jossa lämpölevy on enabloitu ja sitä ei autosta löydy, eräältä No**c putiikilta
tämäkin onnistui. Jos lämpölevy on ja se on mynnähtäny niin korjauksena koko komeus mäkeen ja tilalle softa jossa ko feature on disabloitu.
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Ite aattelin nyt pääsiäisenä ottaa tuon heatplatesin mäkeen. Tuleeko siinä ottaa muuta huomioon ku uusi imusarjan tiiviste ja lyhyemmät pultit? Sulake vaan pois ja softasta disabled? Johdot teippaa jonnekkin? Vedet on valmiiksi poissa nii eivät pääse valumaan koneeseen...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Lisätäänpäs nyt tähän ku puhetta kerta tuli. Otin ja ruuvasin itseltä tuon kyseisen turhakkeen pois. Alla pari kuvaa aiheesta.
60amppeerin sulake konehuoneen sulakerasiassa. Virtajohtona 4sinistä johtoa ja liitin sulakeboksin lähettyvillä, heatplatesin puolella ei liitintä. Imusarja irti ja sen alta kapistus pois.
60amppeerin sulake konehuoneen sulakerasiassa. Virtajohtona 4sinistä johtoa ja liitin sulakeboksin lähettyvillä, heatplatesin puolella ei liitintä. Imusarja irti ja sen alta kapistus pois.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Vaihda tossa nyt mitään antureita päikseen, kun ovat laittaneet eri liittimet
- vaikka ikäero vain pari vuotta.
- No imusarjan anturi antoi 0,3 ohmia yleismittarille. Kertooko tuo mitään sen kunnosta.
- vaikka ikäero vain pari vuotta.
- No imusarjan anturi antoi 0,3 ohmia yleismittarille. Kertooko tuo mitään sen kunnosta.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Tosiaan ne porsineet suuttimet teki JUURI tuota minulla
Saab 9-5 Aero -00
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Tero kirjoitti:Tosiaan ne porsineet suuttimet teki JUURI tuota minulla
Vaihdoit siis suuttimet, niin alkoi käynnistymään kunnolla... Voiko niitä puhdistuttaa missään ?
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Tähh, lämpölevy?? Ja taas opittiin jotain ihan uutta!!JouniCSE kirjoitti:Onko ko vehkeessä lämpölevy? Onko softa alkuperänen?
Tuo lämpölevy on imusarjan ja kannen välissä oleva noin puol senttii paksu
levy johon tulee paksut johdot ja konehuoneen sulakerasiassa sille on 50A? sulake
Mites j0nella, saatko saapin käymään vai joko on hehkutulpat asennettu?
Re: Tonnari ei halua käynnistyä kylmänä.
Tuolla tuli käytettyä suuttimia huollossa: http://www.alppilanautohuolto.fi/gw/tra ... /index.php?Mhirvi kirjoitti:Vaihdoit siis suuttimet, niin alkoi käynnistymään kunnolla... Voiko niitä puhdistuttaa missään ?