...
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
allu-85 kirjoitti:Millä moottorilla olisi järkevin ostaa tonnari, kun tehotavoitteet ovat n.300hv? Eli onko helpompaa ostaa aero vai normi 2 tai 2,3 litranen turbo ja virittää sitä?
Pelkästään ajatellen tehoa, on helpoin/halvin ostaa 200hp 2.3 turbo ja lähteä siitä virittelemään.
900C -86
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
ja sitten pitää TAAS muistaa se "toimintatonni" taskussa. Yksikään viripeli ei nimittäin tule halvaksi
Nojoo...ostat 2.0t matalapainelahnan , lyös siihen "stage3" softan ( satku / pari ), paat tilalle aeron ahtimen ( muutama satku ) , pistät putkiston virtaamaan jotenkuten ( ainakin katti kuuseen ja paljon suoraa putkea ) ja siinähän se sitten olikin.
Sitten siirryt korjaamaan porsivaa kytkintä ja noidankehä on valmis
Tosin halvempaa noin 300 heppaista sleeperiä saa kyllä hakea
Nojoo...ostat 2.0t matalapainelahnan , lyös siihen "stage3" softan ( satku / pari ), paat tilalle aeron ahtimen ( muutama satku ) , pistät putkiston virtaamaan jotenkuten ( ainakin katti kuuseen ja paljon suoraa putkea ) ja siinähän se sitten olikin.
Sitten siirryt korjaamaan porsivaa kytkintä ja noidankehä on valmis
Tosin halvempaa noin 300 heppaista sleeperiä saa kyllä hakea
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Omani tein 2,3 matalapaineturbosta. Useita tonneja on rahaa mennyt virittämiseen ja tehot pitäisi olla hiukan tuolla 300 hv:n paremmalla puolella.
Taas pitäisi vaihtaa kytkin. Aeron kytkin kun ei kestänyt edes 10 tkm, vaikka en luistata koskaan turhia. Nyt tulee specin kytkin eli sulakkeena toiminee jatkossa vaihteisto.
Kun viritykset teki niin tuli pelleiltyä, mutta kuuden yhteisen vuoden jälkeen ei enää ole tullut kaahailtua. Oli vain olevinaan niin hauskaa kun vtun kalliit autot sai kaasun painalluksella jätettyä roikkumasta takapuskurista horisonttiin. Jälkeenpäin ajatellen ajokäyttätymiseni oli todellä typerää kun en ole kummoinen kuskikaan. Suosittelen joka tapauksessa jos pää kestää ajaa laillisesti,vaikka auto suorastaan vaatii kiihdyttelyä.
Taas pitäisi vaihtaa kytkin. Aeron kytkin kun ei kestänyt edes 10 tkm, vaikka en luistata koskaan turhia. Nyt tulee specin kytkin eli sulakkeena toiminee jatkossa vaihteisto.
Kun viritykset teki niin tuli pelleiltyä, mutta kuuden yhteisen vuoden jälkeen ei enää ole tullut kaahailtua. Oli vain olevinaan niin hauskaa kun vtun kalliit autot sai kaasun painalluksella jätettyä roikkumasta takapuskurista horisonttiin. Jälkeenpäin ajatellen ajokäyttätymiseni oli todellä typerää kun en ole kummoinen kuskikaan. Suosittelen joka tapauksessa jos pää kestää ajaa laillisesti,vaikka auto suorastaan vaatii kiihdyttelyä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Hatunnosto JiiVeelle...Kaide kirjoitti:Jälkeenpäin ajatellen ajokäyttätymiseni oli todellä typerää
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Helpoin tapa on ostaa miulta aero pois!!allu-85 kirjoitti: Eli onko helpompaa ostaa aero vai normi 2 tai 2,3 litranen turbo ja virittää sitä?
Kahta en vaihda: Karhun kolmosta ja vauhista pakkia!
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
______________________________________________
Saab 9000 Aero 2.3 -95
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Tarkoituksena siis perheauto, jolla voi välillä vähän revitellä, järki päässä kuitenkin. Ja totta kai ymmärrän, että paikat alkaa porsimaan, jos revitellään ja rahaa menee, mutta kun se teho on vaan niin hauskaa, jos sitä on.
Paljonko virivireihin sitten menis suunnilleen €uroja, jos laittais
-2,5-3" pakoputken, sen vois itse vääntää
-isomman turbon
-isompi cooleri
-lastu
-suuttimet
-parempi kytkin, sitten kun vakio porsii
lisätkää, jos jotain merkittävää jäi pois?
Ja noidankehä on valmis, eli jarrut ja alusta kaipaa sen jälkeen parantelua
Paljonko virivireihin sitten menis suunnilleen €uroja, jos laittais
-2,5-3" pakoputken, sen vois itse vääntää
-isomman turbon
-isompi cooleri
-lastu
-suuttimet
-parempi kytkin, sitten kun vakio porsii
lisätkää, jos jotain merkittävää jäi pois?
Ja noidankehä on valmis, eli jarrut ja alusta kaipaa sen jälkeen parantelua
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Oishan mullakin tuo oma auto joutilaanajakemon kirjoitti:Helpoin tapa on ostaa miulta aero pois!!allu-85 kirjoitti: Eli onko helpompaa ostaa aero vai normi 2 tai 2,3 litranen turbo ja virittää sitä?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
allu-85 kirjoitti:Tarkoituksena siis perheauto, jolla voi välillä vähän revitellä, järki päässä kuitenkin. Ja totta kai ymmärrän, että paikat alkaa porsimaan, jos revitellään ja rahaa menee, mutta kun se teho on vaan niin hauskaa, jos sitä on.
Paljonko virivireihin sitten menis suunnilleen €uroja, jos laittais
-2,5-3" pakoputken, sen vois itse vääntää
-isomman turbon
-isompi cooleri
-lastu
-suuttimet
-parempi kytkin, sitten kun vakio porsii
lisätkää, jos jotain merkittävää jäi pois?
Ja noidankehä on valmis, eli jarrut ja alusta kaipaa sen jälkeen parantelua
Koitappa ajaa tonnarilla ja sen totaalisen paskalla alustalla 300hv tehoilla Varsinkin jos se alusta sattuu olemaan 300tkm rullattu. Eli siis ... Jos haluat että perhe pysyy hengissä , ihan ekana alusta uusiksi. Toisena on kytkin, se orkkiskytkin ei kestä hetkeäkään tollasia tehoja, eli ... kivempi vaihtaa ensin ettei sitten tartte purkaa kun pitäis nautiskella tehoista.
Step 1 siis: 500e alustaan , uudet iskarit ja madallusjouset + 400e kytkimen osiin ( Aeron levy ja SRE asetelma+uudet sylinterit ). Tuohon sitten työtunteja oma kyvyn mukaan päälle
Tuon jälkeen siten tehoja 2000e paketilla, tosin puolella tuosta summasta pääsee jo 300hepoon
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
...
Viimeksi muokannut allu-85, To Syys 03, 2009 20:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
1. Punainen tonttu tossa yllä ainaski tietää.allu-85 kirjoitti:Ny on ostettu vm 93 2.3 tonnari. Minkä kokoinen cooleri tuohon mahtuu? Ilmeisesti maptunin sivustolla mainostettu koko 370 x 500 x 50, ovatko nuo mitat kokonaismittoja vai kennon mittoja?
Mikä sopiva et vanteisiin, että ne renkaat tulevat paremmin kaaren tasalle, alkuperäinen ilmeisesti 25 ja mahtuuko 17 tai 18"?
Millainen alusta kannattaa hommata, aeron palikat vai joku muu?
Autossa tällä hetkellä bleed-venttiili paikassa, eikös se kannata ottaa pois, ettei mantäpistiäinen yllätä?
2. Orkkis on 33 (ellei 93 o joku oma jakonsa) ja ET20 on kaaren tasalla, mutta ottaa matalan ja jämäkän alustan kanssa kuormalla varmasti kiinni (perä). Optimi 27, itsellä talvella 17" ET25 ja på sommaren 18" edessä ET25 ja takana ET29. Pyörii mallikaasti ja tosta garagetin linkistä näät kuinka istuu.
3. Jos oot noita kaikkia vaihtamassa 18" pyörineen, niin mikäli tykkäät jämäkästä, niin ota Konin säädettävät pumput, mutta jos haluat mukavuuttakin orkkis malliin niin en kokemuksesta Koneja suosittele. Siihen sitten Saab Sport, joka pitäisi olla Aeron orkkis sarja jousineen, on myös edullisin. Tietty se keinuu enemmän kuin Konit, mutta jos vähänkin haluat sitä mukavuutta (ja sitä joustoa ), niin Saab Sport. Madallukseen sitten jousista eteen H&R/Lesjöfors/Eibach, mutta taakse ehdottomasti Aeron orkkis jouset, jos haluat jotain kuljettaakin.
4. Heitä kuuseen se ja lataa myllyyn T5 Suitella (Etsillä lisätietoja) stage 1-3 (for free). Tai pyydä jotain koodaria täällä uppimaan se ECUusi. Lue vähän viestejä, niin huomaat kyllä kuka osaa/prommaa.
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
[/quote]allu-85 kirjoitti: 4. Heitä kuuseen se ja lataa myllyyn T5 Suitella (Etsillä lisätietoja) stage 1-3 (for free). Tai pyydä jotain koodaria täällä uppimaan se ECUusi. Lue vähän viestejä, niin huomaat kyllä kuka osaa/prommaa.
-93 tonnarissa ei liene t5
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Saattaa olla T5.2, mutta tähän ei liene suite auta.ode kirjoitti:-93 tonnarissa ei liene t5allu-85 kirjoitti: 4. Heitä kuuseen se ja lataa myllyyn T5 Suitella (Etsillä lisätietoja) stage 1-3 (for free). Tai pyydä jotain koodaria täällä uppimaan se ECUusi. Lue vähän viestejä, niin huomaat kyllä kuka osaa/prommaa.
Foxbody turbo
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Mistä tuota sarjaa saa?saapasi kirjoitti:jos haluat mukavuuttakin orkkis malliin niin en kokemuksesta Koneja suosittele. Siihen sitten Saab Sport, joka pitäisi olla Aeron orkkis sarja jousineen, on myös edullisin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Tahtoo tonnarin ja 250-300hv
Coolerista on paljon juttua tuolla "thöninki" osiossa. Tollanen alle satasen kiinacooleri kokoa 500x300x76 istuu noin ja sai aika kivuttomasti paikalleen ja jopa lähtöjen mutkapalat on orkkikset . Apparin puolelle piti tehdä pieni lisäpätkä rosterista coolerin ja turbon väliin.