"Virityksiä" ja huomiota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mitenkäs ahdot nousee, kun kytkin on pohjassa? Eli ei mitenkään. Samasta syystä laskee ahdot kun veto vähenee. Ei kuormaa -> ei ahtoja.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

peinu kirjoitti:Mitenkäs ahdot nousee, kun kytkin on pohjassa? Eli ei mitenkään. Samasta syystä laskee ahdot kun veto vähenee. Ei kuormaa -> ei ahtoja.
:idea:
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

:idea
Tarkoitat mitä? Et ymmärrä vastausta vaiko?

vinkkinä: kokeile paikallaan paljonko ahtomittari nousee kun poljet kiekkoja... sitä samaa tuossa edellä peinu tarkoitti...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

V-M kirjoitti:
:idea
Tarkoitat mitä? Et ymmärrä vastausta vaiko?

vinkkinä: kokeile paikallaan paljonko ahtomittari nousee kun poljet kiekkoja... sitä samaa tuossa edellä peinu tarkoitti...

V-M
Tarkoitin sitä, että nythän mä vasta hokasin, että eihän se ahtomittari nouse jos kytkin on pohjassa...
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jotain uutta ja jotain vanhaa ideaa ;-)

Hommasin uudet lasit umpioihin ja 55W xenonit. Josko noilla alkais näkemään.
Referenssi on noissa uusissa 30 kun vanhoissa on 25.

Mietiskelin lisälämmittimen hankintaa (eberi/webasto) ja olin jo ostaa sellaisen bensa mallin. Mutta sain sitten ajatuksen että josko laittais dieseli mallin ja sille
oman n.10L astian kontiin polttoöljylle + motarin akun jolle syöttäis diodin kautta
latausta. Ei olis kallis käyttää eika haittais vaikka löpö/akku loppuis. Tuon tankin ja akun vois sitten kesäksi nostaa varaston hyllylle. Sitten jos sille väsäis jonkun puhelimella käynnistyksen.

Webasto 5.4kW hommattu. Nyt sitten etiskelemään soppelia tankkia... vene tankki?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja rotisko »

V-M kirjoitti:Mietiskelin lisälämmittimen hankintaa (eberi/webasto) ja olin jo ostaa sellaisen bensa mallin. Mutta sain sitten ajatuksen että josko laittais dieseli mallin ja sille
oman n.10L astian kontiin polttoöljylle + motarin akun jolle syöttäis diodin kautta
latausta. Ei olis kallis käyttää eika haittais vaikka löpö/akku loppuis. Tuon tankin ja akun vois sitten kesäksi nostaa varaston hyllylle. Sitten jos sille väsäis jonkun puhelimella käynnistyksen.

Webasto 5.4kW hommattu. Nyt sitten etiskelemään soppelia tankkia... vene tankki?

V-M
kuulostaa hyvälle idealle. mulla on ajatustasolla ollut samansuuntaista mielessäni. venetankki voisi olla paras. mihin aiot sijoittaa webaston? siitä on kai otettava liitäntä moottorin jäähdytysnestejärjestelmään eli johonkin letkuun? mutta oikeaan kohtaan pitäisi tietää laittaa, ettei sekoita omaa jäähdytyssysteemiä?

tuleeko webastosta sisäilmapuhallin itsestään vai auton oman puhaltimen avulla. meinaan tuo lisäakku on kaiketi jokatapauksessa tarpeen. parempi vielä ettei olisi riippuvainen auton normaalista käyttöakusta, kuten meinaatkin diodilla sen eristää. mutta eikö auton oma puhallin toimisi kuitenkin kuten normaalistikin oman käyttöakun voimalla?

tietämättömän arvailuja ja kysymyksiä vain.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ajattelin olla laittamatta tuota puhallus toimintoa ollenkaan. Kyl se nyt ainakin riittää että se alkaa puhaltamaan lämmintä kun käynnistää. Jos ei niin sitten pitää väsätä ohjaus tuosta motarin akusta myös syöttö tuolle puhaltimelle jollakin viksulla syötöllä että pyörii hitaasti. Sillon ei haittaa vaikka akku loppuis. Tuokin lienee laitettava diodin taakse? Lataus syöttö motarin akulle mietityttää... Ottaisko tuosta vetokoukun johtosarjasta sille vai? Siihen voi joutua laittaan virran rajotuksen? Ajatus on pitää tuo lämmitin mahdollisimman paljon irti auton omasta johtosarjasta. Millanen diodi tuohon on soppeli?

Paikkaa en ole miettinyt mutta se oliskin ollut seuraava kysymys niille joilla tonnarissa on tuo lämmitin jotta missä se niissä on/ollut?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nyt on sitten ihmetelty 4:sen kk laakerin pinnan katoamista. Budjetti korjaus tuolle vanhalle ja samalla alkaa kasaileen tuota varalla ollutta teho mottia nopeutetulla aikataululla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin