Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Olisiko kyseessä nopeustunnistimen ongelma vai myös jotain mekaanista vikaa (hammaspyörä) ? Nopeusmittari ja trippi eivät inahdakaan. Ajo on hankaloitunut, moottori sammahtelee ja ohjaustehostin oikkuilee. Ilmeisesti ohjausboxi saa ristiriitaista tietoa ja sotkee noita juttuja. Hetkellinen kulutus näyttää koko ajan maksimia, kun kulutusta on, mutta matka ei muka etene.
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Unohtui tuosta viestistä vielä, että kyseessä 9000 CSE -97 2.0 LTT SP steg-1
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Siis ilmeneekö kaikki nuo ongelmat samaan aikaan ?
Itselläni hajosi vaihdelaatikosta se hökötys joka lukee nopeuden ja vlittää sen sähköisenä eteenpäin -89 tontusta ja muita ongelmia sen myötä ei tullut kuin että trippi ja nopeusmittari meni pimeäksi.
Itselläni hajosi vaihdelaatikosta se hökötys joka lukee nopeuden ja vlittää sen sähköisenä eteenpäin -89 tontusta ja muita ongelmia sen myötä ei tullut kuin että trippi ja nopeusmittari meni pimeäksi.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Nuo tyhjäkäynnillä sammahtamiset ja ohjaustehostinongelmat vain sen jälkeen, kun moottoritienopeuksista joutuu nopeasti hiljentämään tai pysähtymään.
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Taitaa olla perässä oleva muovinen hammasratas, joka pyörittää nopeumittarin anturia, mennyt rikki. Aiheuttaa muuten kuvailemiasi oireita, paitsi ohjaustehostimen oireilu ei sovi kuvaan. Autosihan on ilmeisesti manuaali?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Jos kyse on laatikon päässä olevasta muovisesta käyttörattaasta, sai sen ainakin pari vuotta sitten Saabin tiskiltä parilla kympillä ja manuaaliin oli helppo vaihtaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
On manuaali. Pääseekö tuohon vaihtokohteeseen helposti käsiksi ja missä kohtaa se tarkalleen ottaen sijaitsee?
Tuo ohjaustehostinongelma lieneekin sitä, että kun kone sammuu niin eihän se tehostinkaan silloin toimi.
Tuo ohjaustehostinongelma lieneekin sitä, että kun kone sammuu niin eihän se tehostinkaan silloin toimi.
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Helposti ja helposti... Vaatii tietysti vaihteiston irroituksen ja aukaisun. Lisäksi muovirattaan paikalleen puristamisessa on syytä olla tarkkana, koska sovitus on tiukka ja ratas katkeaa helposti.
Jos taas kyse on Henkan tarkoittamasta anturin rattaasta niin sehän on helppo vaihtaa koska sen voi nostaa pois laatikon ulkopuolelta.
Tarkista siis ensin se ja että johtoliitin on anturissa kiinni.
Jos taas kyse on Henkan tarkoittamasta anturin rattaasta niin sehän on helppo vaihtaa koska sen voi nostaa pois laatikon ulkopuolelta.
Tarkista siis ensin se ja että johtoliitin on anturissa kiinni.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Itellä nopeusmittari ja trippi lopetti toiminnan viimme syksynä, mutta aina starttaukses nopeus mittari heilahtaa ja trippi pyörii. Tullut trippiin varmaankin 3km tähän mennes.
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
minkämoinen on 9000 -94 nopeuden tunnistimen ratas kun tässä kuvassa väitetään että sen pitäisi olla oiken puoleinen
http://netti.nic.fi/~mertmi/mittariproj ... pyorat.jpg
mutta mulla oli enemmän tuollainen kuin tuo vasemman puoleinen eli ratas ei ollut pitkä vaan lyhyt. pitäisikö sen laatikon puoleisen muovi rattaan tuntea sormella hyvin tuosta reiästä kun sörkkii
http://netti.nic.fi/~mertmi/mittariproj ... pyorat.jpg
mutta mulla oli enemmän tuollainen kuin tuo vasemman puoleinen eli ratas ei ollut pitkä vaan lyhyt. pitäisikö sen laatikon puoleisen muovi rattaan tuntea sormella hyvin tuosta reiästä kun sörkkii
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
juuh sama vika. otin tuon anturin irti ja pyöritin porakoneella ja mittari toimi, sitten otin tuon anturin rattaan irti ja se oli hyvässä kunnossa mutta laatikon sisällä oleva ratas on paskana on mennyt jotenkin 4 osaan. on se ihme millai tuollainen rautanen ratas voi mennä palasiksi!
9000 Aero -95
9000 cs -94 stage3+
9000 cs -94 stage3+
Re: Nopeus- ja trippimittari sammahtivat
Nyt mittarit pelittää taas, mutta korjauskuvio oli varsin mutkikas.
Vein auton korjaamoon, jota olen jonkun kerran käyttänyt pikkuhommissa. (muihin olisi ollut yli viikon odotus!!). Ennen vappua maanantai-iltana paljastui, että vika oli vaihteiston sisällä oleva hammasratas (sökönä). Lupasivat tilata varaosan vapun jälkeen maanantaiksi; varasin huoltoajan ja homma kestäisi max. pari päivää.
Maanantaina sieltä soitettiin ja ilmoitettiin, että laatikko on nyt irti ja tilattiin juuri varaosa, mutta se tulisi vasta perjantaina. Jesss. Perjantaina soittelin sinne ja kertoivat, että kaveri lähti juuri osaa hakemaan. Kohta soi puhelin ja ilosanoma kertoi, että tilattu varaosa olikin tomaattilaatikkoon, vaikka piti olla manuaali. Hienoa. Seuraavana maanantaina iltapäivällä ilmoitettiin, että koneistomon kaveri oli hajottanut osan asentaessaan sitä (varoitin asiasta kyllä perjantaina). Lupasivat tilata pari lisäosaa varuilta ja kertoa kun asia etenee. Voihan.. Keskiviikkona ei kuulunut vielä mitään, joten ihmettelin, että mikä mättää. Sain kuulla, että sen osan asennuksen yhteydessä koneistamo oli kuulemma hajottanut vaihteistosta laakerin. Palaute ei ollut enää painokelpoista.
Perjantain soitettiin, että nyt laatikko ok ja kaverit lupasi asentaa sen lauantaina. Kuudelta lauantai-iltana kerrottiin, että kaikki muuten ok, mutta että stefa vuotaa. Maanantaina yritettäis taas. Hyvin menee. Tänään sitten ilmoitettiin, että kärry oli kunnossa ja haettavissa. Uskoiskohan tuota, .. mutta totta se oli. Laskusta annettiin kyllä 15 prossaa alennusta ja auto oli pesty, joten ihan paska maku hommasta ei jäänyt... mutta kolme viikkoa se kesti ja hermot oli kireällä, kun kaikki menot ja aikataulut meni sekaisin. Ei tällä taida vielä Guinnessin ennätyskirjaan päästä, mutta hyvä yritys kuitenkin.
Vein auton korjaamoon, jota olen jonkun kerran käyttänyt pikkuhommissa. (muihin olisi ollut yli viikon odotus!!). Ennen vappua maanantai-iltana paljastui, että vika oli vaihteiston sisällä oleva hammasratas (sökönä). Lupasivat tilata varaosan vapun jälkeen maanantaiksi; varasin huoltoajan ja homma kestäisi max. pari päivää.
Maanantaina sieltä soitettiin ja ilmoitettiin, että laatikko on nyt irti ja tilattiin juuri varaosa, mutta se tulisi vasta perjantaina. Jesss. Perjantaina soittelin sinne ja kertoivat, että kaveri lähti juuri osaa hakemaan. Kohta soi puhelin ja ilosanoma kertoi, että tilattu varaosa olikin tomaattilaatikkoon, vaikka piti olla manuaali. Hienoa. Seuraavana maanantaina iltapäivällä ilmoitettiin, että koneistomon kaveri oli hajottanut osan asentaessaan sitä (varoitin asiasta kyllä perjantaina). Lupasivat tilata pari lisäosaa varuilta ja kertoa kun asia etenee. Voihan.. Keskiviikkona ei kuulunut vielä mitään, joten ihmettelin, että mikä mättää. Sain kuulla, että sen osan asennuksen yhteydessä koneistamo oli kuulemma hajottanut vaihteistosta laakerin. Palaute ei ollut enää painokelpoista.
Perjantain soitettiin, että nyt laatikko ok ja kaverit lupasi asentaa sen lauantaina. Kuudelta lauantai-iltana kerrottiin, että kaikki muuten ok, mutta että stefa vuotaa. Maanantaina yritettäis taas. Hyvin menee. Tänään sitten ilmoitettiin, että kärry oli kunnossa ja haettavissa. Uskoiskohan tuota, .. mutta totta se oli. Laskusta annettiin kyllä 15 prossaa alennusta ja auto oli pesty, joten ihan paska maku hommasta ei jäänyt... mutta kolme viikkoa se kesti ja hermot oli kireällä, kun kaikki menot ja aikataulut meni sekaisin. Ei tällä taida vielä Guinnessin ennätyskirjaan päästä, mutta hyvä yritys kuitenkin.