Tänään käytin taas ilmastointia.
Yht´äkkiä huomasin lämpömittarin näytön olevan ihan "yläkuolokohdassa", ei vielä punasella alueella.
Pistin ilmastoinnin pois ja ruuvasin lämpötilaksi Hi. Mittarin neula putosi alespäin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
No jos sallitaan välikysymys, niin olisiko tässä myös ratkaisu ongelmaan, että flekti käy lähes heti käynnistämisen jälkeen ja moottorin käydessä vähintäänkin kerran minuutissa?
- käy kylläkin vain 5-10sek. mutta siis häiritsevän usein, vaikkei moottorilämpötila siis ole edes noussut.
No jos sallitaan välikysymys, niin olisiko tässä myös ratkaisu ongelmaan, että flekti käy lähes heti käynnistämisen jälkeen ja moottorin käydessä vähintäänkin kerran minuutissa?
- käy kylläkin vain 5-10sek. mutta siis häiritsevän usein, vaikkei moottorilämpötila siis ole edes noussut.
Ja ei ole Saab ainoa valmistaja joka moiseen ratkaisuun on "päätynyt". Kaikki käyttämäni autoilmastoinnit on toiminut noin. Flektiä pitää pyörittää jos on ilmastointi päällä, sillä muuten nousee ilmastoinnin järjestelmäpaine ja painekytkin katkaisee kompuran pyörimisen.
Jos flektin pyöriminen "harmittaa" autolla ajaessa, kannattanee harkita apostolin kyytiä, julkisia tai fillaria.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eipä tuo flektin motti pyöri vieläkään oikosulkemalla syylarin anturia.
Flektin uusi motti hyrrää kyllä suoralla sähköllä.
Pitää vielä tarkistaa maadoitukset, ne on vielä suorittamatta tsekkauksissa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3