Pikaista vinkkiä kaivataan:
1. Ilmastoitu auto (ACC3), flekti pyörii kyllä, mutta sammuu heti kun virrat kääntää pois. Ennen pyöri omia aikojaan tovin.
2. Releen rätinää kuului eilen hansikaslokeron takaa kun vaihdoin sisäilmanhaistelijaa.
2.1 Onko hansikaslokeron takana ilmastointiin liittyviä releitä?
2.2 Löytyykö motonetistä? Tuotenumerot?
3. CE-valo syttyi kohta haistelijan vaihdon jälkeen. Vilkuttaa kolmen sarjoja ja palaa ajaessa. Vaikka ottaisi akun irti.
4. Millainen rele kuuluu akun viereisessä kotelossa flektin releeksi?
Vaihdoin ilmastoinnin releen akun viereisessä kotelossa ja tilasin Pro Car Servicestä imusarjassa sijaitsevan nesteen lämpötilan anturin. Mutta jotenkin tuo flekti-homma ja eilinen rätinä viittaisivat relevikaan.
Muutenhan auto käy ja kukkuu mitä parhaiten. Vielä. Neuvoa tarvitsen tässä releasiassa, sähköpuoli kun ei oikein ole alaani. Mitä releitä lähden ostamaan? Auto on tuo CS M95.
Flekti-rele-check engine
Flekti-rele-check engine
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Flekti-rele-check engine
Etsin iltapäivällä viallisia releitä samanlaisesta tonnaristani.
Kerron releiden numerot.
Johtoliitin oli hapettunut poikki, siitä termarin anturiin menevästä johtoliittimestä. Jotain vikaa jäi vielä.
Kerron releiden numerot.
Johtoliitin oli hapettunut poikki, siitä termarin anturiin menevästä johtoliittimestä. Jotain vikaa jäi vielä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Flekti-rele-check engine
No niin. Uusi anturi tuli postissa. Asennus, sen jälkeen akkukenkä irti ja muistin nollaus. CE- valo sammui eikä jäännyt palamaan parin käynnistykseen. Mutta erään vähän tiukemman kiihdytyksen jälkeen, jippii, valo syttyi taas! Vilkuttaa yhden pitkän ja kolme lyhyttä.
Olisikohan kyseessä sittenkin joku toinen anturi, esimerkiksi ilmuilman lämpöanturi? Sitäkin tuli käpälöityä samalla kun akkukenkä oli irti.
Olisikohan kyseessä sittenkin joku toinen anturi, esimerkiksi ilmuilman lämpöanturi? Sitäkin tuli käpälöityä samalla kun akkukenkä oli irti.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Re: Flekti-rele-check engine
Taas ei ole riemulla rajaa kun Saabilla ajaa! Imuilman lämpöanturin liitin oli murusina. Uusi liitin ei tuonut muutosta asiaan, CE-valo vilkkui aina vain. Todellinen vika löytyi 20 cm päästä liittimestä. Johdot oli joskus yhdistetty puristusliitoksella, joka oli suojattu sähkömiehenteipillä ja yksi johdoista oli karannut liitoksesta.
Irroitin akkukengän ja puristin irronneen johdon uudestaan liitokseen. 30 minuutin jälkeen kenkä kiinni, virrat päälle ja katso: CE-valo sammui. Vika oli paikallistettu ja korjattu! Ja kun tarpeeksi tuli kaupunkiajoa, alkoi flektikin huutaa pysäköinnin jälkeen.
Ja vielä: kaikki ilmastointiin liittyvät murheet askelmoottorien toimimattomuutta myöten katosivat uuden säätöyksikön myötä.
Irroitin akkukengän ja puristin irronneen johdon uudestaan liitokseen. 30 minuutin jälkeen kenkä kiinni, virrat päälle ja katso: CE-valo sammui. Vika oli paikallistettu ja korjattu! Ja kun tarpeeksi tuli kaupunkiajoa, alkoi flektikin huutaa pysäköinnin jälkeen.
Ja vielä: kaikki ilmastointiin liittyvät murheet askelmoottorien toimimattomuutta myöten katosivat uuden säätöyksikön myötä.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan