stefat irti...miten?
stefat irti...miten?
osaa näemmä kampuran stefat jämähtää yhdeksi alumiinin kanssa ! kuka keksii parhaan irrotusvinkin ??? Millin palasina mattopuukolla on oma idea.
Re: stefat irti...miten?
Ei ole kyllä itsellä ikinä niin kovin itsellä juuttunut edes ToyotassaKaide kirjoitti:osaa näemmä kampuran stefat jämähtää yhdeksi alumiinin kanssa ! kuka keksii parhaan irrotusvinkin ??? Millin palasina mattopuukolla on oma idea.
Ruuvitaltalla "väärältä" puolelta olen lyönyt irti.
Ole tosi varovainen jos meinaat terävän esineen kanssa "heilua", ettei mene vastinpinta pahaksi sitten et saa pitämään kunnolla ikinä.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: stefat irti...miten?
Biltemalla tai jollakin vastaavalla oli aikoinaan tarjolla stefan irrotustyökalua, mutta empäs sitä enää löytänyt
Yksi konsti on porata stefaan reikää ja kiertää siihen sitten peltiruuvi ja siten esim lukkopihdeillä voi stefan vetää irti naarmuttamatta akselia
Ari
Yksi konsti on porata stefaan reikää ja kiertää siihen sitten peltiruuvi ja siten esim lukkopihdeillä voi stefan vetää irti naarmuttamatta akselia
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: stefat irti...miten?
Mjoto-njetissä on siihen sopiva työkalusarja
Eipä löydy netistä
Eipä löydy netistä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: stefat irti...miten?
Jepulis, kannatetaan. Ite irrotin juuri samalla tavalla ja hyvin onnistui.
Sonett73 kirjoitti:Biltemalla tai jollakin vastaavalla oli aikoinaan tarjolla stefan irrotustyökalua, mutta empäs sitä enää löytänyt
Yksi konsti on porata stefaan reikää ja kiertää siihen sitten peltiruuvi ja siten esim lukkopihdeillä voi stefan vetää irti naarmuttamatta akselia
Ari
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Re: stefat irti...miten?
vastaus:
Otetaan se päätylevy pöydälle jossa laatikon puoleinen stefa sijaitsee ja laitetaan talttapäinen rukari stefan metallireunukseen vastapuolelta -> sitten lyödään pari napakkaa iskua. Sama toimii myös jakopään puolella kun ottaa sen öljupumpun "kehyksen" kouraan. Uusi stefa paikalleen ihan vaan voimalla, ei taidolla -> siellä on ! Yhtään ylimääräistä naarmua tai vahinkoa ei siltikään tullut
Liika varovaisuus on naisten meikkaukseen liittyvä termi, sen tässä alkaa taas tajuamaan.
Otetaan se päätylevy pöydälle jossa laatikon puoleinen stefa sijaitsee ja laitetaan talttapäinen rukari stefan metallireunukseen vastapuolelta -> sitten lyödään pari napakkaa iskua. Sama toimii myös jakopään puolella kun ottaa sen öljupumpun "kehyksen" kouraan. Uusi stefa paikalleen ihan vaan voimalla, ei taidolla -> siellä on ! Yhtään ylimääräistä naarmua tai vahinkoa ei siltikään tullut
Liika varovaisuus on naisten meikkaukseen liittyvä termi, sen tässä alkaa taas tajuamaan.