Moi
Mitäs kaikkia tiivisteitä pitää vaihtaa kun moottorin ja laatikon välistä puskee öljyä tasaiseen hitaaseen mutta varmaan tahtiin. Viime kesänä mie vaihdoin sen moottorin stefan mutta se ei näemmä riittänyt?
Mistä noita tiivisteitä saa (motonetillä ei tainnu olla mitään sopivaa) vai onko siellä myös sellaisia tiivisteitä mitä vois ite tehdä tiivistepaperista?
Laatikon stefan (oletan että siellä työsylinterin takana sellainen on) vaihtaisin tietenkin. Jos joku tietää tuon stefan mitat niin sen voisin ainakin käydä jostain hyde-liikkestä hakemassa.
Minkälainen tiiviste tuossa vaihteensiirtäjän akselssonissa on. Sieltä näyttäisi tihkuvan myös jotain?
Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin
Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin
Kumpaa vuotaa, laatikkoöljyä vai moottoriöljyä ? Moottorin puolella on vain stefa, jonka siis jo vaihdoit ? näemmä sen vaihdossa pitää olla tarkkana että lyö sen uuden stefan tarpeeksi syvälle siihen koneen päätykoppaan kiinni. Vaihteensiirtäjän ympärillä on myös stefa joka on helppo vaihtaa jos laatikko on irti.Teemu_P kirjoitti:Moi
Mitäs kaikkia tiivisteitä pitää vaihtaa kun moottorin ja laatikon välistä puskee öljyä tasaiseen hitaaseen mutta varmaan tahtiin. Viime kesänä mie vaihdoin sen moottorin stefan mutta se ei näemmä riittänyt?
Mistä noita tiivisteitä saa (motonetillä ei tainnu olla mitään sopivaa) vai onko siellä myös sellaisia tiivisteitä mitä vois ite tehdä tiivistepaperista?
Laatikon stefan (oletan että siellä työsylinterin takana sellainen on) vaihtaisin tietenkin. Jos joku tietää tuon stefan mitat niin sen voisin ainakin käydä jostain hyde-liikkestä hakemassa.
Minkälainen tiiviste tuossa vaihteensiirtäjän akselssonissa on. Sieltä näyttäisi tihkuvan myös jotain?
ja koska noiden vaihtaminen on työlästä, vain orkkis osaa peliin !
Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin
Äkkiseltään ei osaa sanoa että kumpaa ölssiä sieltä vuotaa, molemmissa on samanlaista öljyä, joten hajusta ei pysty helposti päättelemään.
Eikös siellä vauhtipyörän takana ole sen stefan (vaihdettu on) lisäksi vielä jokin tiiviste, millä se takastefan laippa on kiinni? Oonkohan mie nyt käsittäny sen rakenteen oikein?
Eikös siellä vauhtipyörän takana ole sen stefan (vaihdettu on) lisäksi vielä jokin tiiviste, millä se takastefan laippa on kiinni? Oonkohan mie nyt käsittäny sen rakenteen oikein?
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin
Ei siellä kampuran ja vauhtiksen välissä ole mitään muuta, just pari päivää sitten oli systeemit levällään. Öljypumpun puolella on yksi tiiviste ja stefa. Niissä stefoissa on vaan tosiaan se, että ne pitää lyödä oikeaan syvyyteen, muuten saattaa falskata. Katsoin että se laatikon puoleinen stefa on samassa tasossa ympäröivän pinnan kanssa , jakopään puoleinen on pari milliä sisässä.