Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Moi

Mitäs kaikkia tiivisteitä pitää vaihtaa kun moottorin ja laatikon välistä puskee öljyä tasaiseen hitaaseen mutta varmaan tahtiin. Viime kesänä mie vaihdoin sen moottorin stefan mutta se ei näemmä riittänyt?

Mistä noita tiivisteitä saa (motonetillä ei tainnu olla mitään sopivaa) vai onko siellä myös sellaisia tiivisteitä mitä vois ite tehdä tiivistepaperista?

Laatikon stefan (oletan että siellä työsylinterin takana sellainen on) vaihtaisin tietenkin. Jos joku tietää tuon stefan mitat niin sen voisin ainakin käydä jostain hyde-liikkestä hakemassa.

Minkälainen tiiviste tuossa vaihteensiirtäjän akselssonissa on. Sieltä näyttäisi tihkuvan myös jotain?
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Teemu_P kirjoitti:Moi

Mitäs kaikkia tiivisteitä pitää vaihtaa kun moottorin ja laatikon välistä puskee öljyä tasaiseen hitaaseen mutta varmaan tahtiin. Viime kesänä mie vaihdoin sen moottorin stefan mutta se ei näemmä riittänyt?

Mistä noita tiivisteitä saa (motonetillä ei tainnu olla mitään sopivaa) vai onko siellä myös sellaisia tiivisteitä mitä vois ite tehdä tiivistepaperista?

Laatikon stefan (oletan että siellä työsylinterin takana sellainen on) vaihtaisin tietenkin. Jos joku tietää tuon stefan mitat niin sen voisin ainakin käydä jostain hyde-liikkestä hakemassa.

Minkälainen tiiviste tuossa vaihteensiirtäjän akselssonissa on. Sieltä näyttäisi tihkuvan myös jotain?
Kumpaa vuotaa, laatikkoöljyä vai moottoriöljyä ? Moottorin puolella on vain stefa, jonka siis jo vaihdoit ? näemmä sen vaihdossa pitää olla tarkkana että lyö sen uuden stefan tarpeeksi syvälle siihen koneen päätykoppaan kiinni. Vaihteensiirtäjän ympärillä on myös stefa joka on helppo vaihtaa jos laatikko on irti.

ja koska noiden vaihtaminen on työlästä, vain orkkis osaa peliin !
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Äkkiseltään ei osaa sanoa että kumpaa ölssiä sieltä vuotaa, molemmissa on samanlaista öljyä, joten hajusta ei pysty helposti päättelemään.

Eikös siellä vauhtipyörän takana ole sen stefan (vaihdettu on) lisäksi vielä jokin tiiviste, millä se takastefan laippa on kiinni? Oonkohan mie nyt käsittäny sen rakenteen oikein?
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tiivisteitä vaihtoon moottorin ja laatikon väliin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ei siellä kampuran ja vauhtiksen välissä ole mitään muuta, just pari päivää sitten oli systeemit levällään. Öljypumpun puolella on yksi tiiviste ja stefa. Niissä stefoissa on vaan tosiaan se, että ne pitää lyödä oikeaan syvyyteen, muuten saattaa falskata. Katsoin että se laatikon puoleinen stefa on samassa tasossa ympäröivän pinnan kanssa , jakopään puoleinen on pari milliä sisässä.
Vastaa Viestiin