Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Maca »

Vanhempien -96 9000 ei kuulemma aina starttaa, mittaristoon ei tule kuin cruisen valo ja startti pyörii. Eli ilmeisesti virtalukonpohjassa häikkää? Kuinka helppo sitä on fiksailla tienpäällä jos heittäytyy vielä vaikeammaksi? Itse en pääse nyt katsomaan sitä, mutta uhkaavat heittää pitkän reissun 80-luvun Sunnylla Tonnarin sijasta kun pelkäävät etteivät jossain kohtaa saa ollenkaan käyntiin enää.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Maca »

Ei pääse vaihtamaan kun Tonnari on melkein toisella puolella Suomea. Kysyin että pääseekö siihen helposti käsiksi fiksailemaan tien päällä jos hätä tulee.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Maca »

Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipolla :) Ei kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

Maca kirjoitti:Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipolla :) Ei kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Veikkaan, että voip olla paha kikkailla tienpäällä kuntoon.
Tilaa edes Motonetistä virtalukon pohja mukaan matkalle ( n.60eur) niin on edes
toivoa korjata sitä siellä levähdyspaikalla tms. mihin se "vieteri" sitten lopahtaa.

http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minulla on täällä Mikkelissä yksi toimiva pohja, jos se hajoaa täälläpäin :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Maca »

Kiitos aputarjouksesta :)
Reissu on kuulemma tehty ongelmattomasti ja Motonettiin heitetty tilaus alotuspostauksen aikaan.

Mhirvi pisti kyllä pirun hyvän linkin. Aiheuttaako akun irtikäyttäminen missään laitteessa sen kummempaa kummallisuutta?
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

radiosta häviää tallennetut kanavat ja kello jätättää.
#3834
Harzan
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 20:36

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Harzan »

Osaako joku kertoa mitä voisi yrittää seuraavaksi, kun on ratti- ja virtalukko niin juntturassa etten saa tuota lukkopesän sylinteriä irti, vaikka yritän tuota yhtä vipuakin siitä pienestä reiästä vapauttaa. Saan auton nyt kyllä käyntiin, kun irroitin tuon pohjan lukosta, mutta rattilukko päällä ei pääse pihasta sellaiselle "lentoradalle" että osuisi verstaalle.

KIITOKSET!Sain tuon siihen vaiheeseen, että vapautui tuo rattilukko (otin vaan pikkuhiljaa ronskimmat otteet käyttöön, niin sitten vihdoin helpotti). Täytyy ajaa paikalliselle purkamolle huomenna ja katsoa uutta lukkopesää.
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Maca »

Mitä teen väärin tuon kasaamisessa? Pohjan kiinnityksen jälkeen avain menee ekalla kerralla starttiasentoon normaalisti mutta jos aikoo uuestaan startata niin täytyy pohjaa käyttää irti että kuuluu kloksahdus -> pohja takaisin kiinni ja taas startti onnistuu kerran.

Lukko lukittuu siis off-asentoon.

Vanhalla pohjalla toimii hienosti, alkuperäistä vikaa lukuunottamatta. Motonetistä tilattu osa ja päällepäin näyttää aivan samanlaisilta.

Edit: Toimii.

Aidon Saab-merkatun lukkopohjan sai työntää tiukasti lukkopesää vasten. Pysy tiukasti ja toimi. Tämän motonettilukkopohjan kanssa piti jättää lukon ja pohjan väliin kolmisen millin raon. Sai olla melkein irti ennenku toimi oikein, eikä varmasti osunu ruuvit hahloihin. Saa nähä kauan pysyy paikoillaan. Hirveä kohistelu oli.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Sama " ominaisuus " minunkin vanhassa tonnarissa, eli uudelleen starttaus vaatii enemmän toimenpiteitä mutta tuntuu toimivan vieläkin. Puol tuttu korjaaja aikoinaan vaihto, valitin, mutta ei kuulemma paremmaksi saa. No, saahan sen mutta en ole itse jaksanut käydä askartelemaan
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
RANTSU
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 20:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja RANTSU »

Ihme juttu,itse vaihdoin tonnariin virtalukonpohjan viikolla eikä mitään probleemia asennuksessa ja käynnistyksessä.Virtalukonpohja mallia motonet.
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hyvä toi linkki kuvineen, joo.

Onko nyt tuo pesä sitten helppo saada kunnostettua samalle orkkis avaimelle?

Eli, joku erikoistunut lukkopaja ja sinne lukkopesä?

-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Dänx Mimmi.

Pääsee taas liikkumaan, kun ei oo enää kyynärkeppejä, jee :D
96
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:57

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja 96 »

Terve,

Kävipä tänään siten, että Tonnaria startatessa virtalukko ei ei enää palauta start-asennosta on-asentoon. Manuaalisesti kun palauttaa, niin ei tässä vaiheessa ole ongelmia. Itse-lukkosylinterin vaihdoin n. vuosi sitten.
Oletan vian löytyvän virtalukon pohjasta. En tunne pohjan rakennetta,sieltä lienee löytyvän jokin varsin yksinkertainen palautussysteemi.
Osaisiko kukaan sanoa, mikäli pohjaa ei heti tänään ehdi vaihtamaan, onko vaarana esim. pohjan jumiutuminen tms?
#2865
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

RANTSU kirjoitti:Ihme juttu,itse vaihdoin tonnariin virtalukonpohjan viikolla eikä mitään probleemia asennuksessa ja käynnistyksessä.Virtalukonpohja mallia motonet.

Eipä mullakaan, kun vaidoin Firgesiin virtalukon pohjan.

Kohta menen vaihtamaan FPT:hen saman osan, kerron kuinka kävi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin