Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Vanhempien -96 9000 ei kuulemma aina starttaa, mittaristoon ei tule kuin cruisen valo ja startti pyörii. Eli ilmeisesti virtalukonpohjassa häikkää? Kuinka helppo sitä on fiksailla tienpäällä jos heittäytyy vielä vaikeammaksi? Itse en pääse nyt katsomaan sitä, mutta uhkaavat heittää pitkän reissun 80-luvun Sunnylla Tonnarin sijasta kun pelkäävät etteivät jossain kohtaa saa ollenkaan käyntiin enää.
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Ei pääse vaihtamaan kun Tonnari on melkein toisella puolella Suomea. Kysyin että pääseekö siihen helposti käsiksi fiksailemaan tien päällä jos hätä tulee.
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipolla
Ei kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Veikkaan, että voip olla paha kikkailla tienpäällä kuntoon.Maca kirjoitti:Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipollaEi kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Tilaa edes Motonetistä virtalukon pohja mukaan matkalle ( n.60eur) niin on edes
toivoa korjata sitä siellä levähdyspaikalla tms. mihin se "vieteri" sitten lopahtaa.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Minulla on täällä Mikkelissä yksi toimiva pohja, jos se hajoaa täälläpäin ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Kiitos aputarjouksesta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Reissu on kuulemma tehty ongelmattomasti ja Motonettiin heitetty tilaus alotuspostauksen aikaan.
Mhirvi pisti kyllä pirun hyvän linkin. Aiheuttaako akun irtikäyttäminen missään laitteessa sen kummempaa kummallisuutta?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Reissu on kuulemma tehty ongelmattomasti ja Motonettiin heitetty tilaus alotuspostauksen aikaan.
Mhirvi pisti kyllä pirun hyvän linkin. Aiheuttaako akun irtikäyttäminen missään laitteessa sen kummempaa kummallisuutta?
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
radiosta häviää tallennetut kanavat ja kello jätättää.
#3834
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Osaako joku kertoa mitä voisi yrittää seuraavaksi, kun on ratti- ja virtalukko niin juntturassa etten saa tuota lukkopesän sylinteriä irti, vaikka yritän tuota yhtä vipuakin siitä pienestä reiästä vapauttaa. Saan auton nyt kyllä käyntiin, kun irroitin tuon pohjan lukosta, mutta rattilukko päällä ei pääse pihasta sellaiselle "lentoradalle" että osuisi verstaalle.
KIITOKSET!Sain tuon siihen vaiheeseen, että vapautui tuo rattilukko (otin vaan pikkuhiljaa ronskimmat otteet käyttöön, niin sitten vihdoin helpotti). Täytyy ajaa paikalliselle purkamolle huomenna ja katsoa uutta lukkopesää.
KIITOKSET!Sain tuon siihen vaiheeseen, että vapautui tuo rattilukko (otin vaan pikkuhiljaa ronskimmat otteet käyttöön, niin sitten vihdoin helpotti). Täytyy ajaa paikalliselle purkamolle huomenna ja katsoa uutta lukkopesää.
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Mitä teen väärin tuon kasaamisessa? Pohjan kiinnityksen jälkeen avain menee ekalla kerralla starttiasentoon normaalisti mutta jos aikoo uuestaan startata niin täytyy pohjaa käyttää irti että kuuluu kloksahdus -> pohja takaisin kiinni ja taas startti onnistuu kerran.
Lukko lukittuu siis off-asentoon.
Vanhalla pohjalla toimii hienosti, alkuperäistä vikaa lukuunottamatta. Motonetistä tilattu osa ja päällepäin näyttää aivan samanlaisilta.
Edit: Toimii.
Aidon Saab-merkatun lukkopohjan sai työntää tiukasti lukkopesää vasten. Pysy tiukasti ja toimi. Tämän motonettilukkopohjan kanssa piti jättää lukon ja pohjan väliin kolmisen millin raon. Sai olla melkein irti ennenku toimi oikein, eikä varmasti osunu ruuvit hahloihin. Saa nähä kauan pysyy paikoillaan. Hirveä kohistelu oli.
Lukko lukittuu siis off-asentoon.
Vanhalla pohjalla toimii hienosti, alkuperäistä vikaa lukuunottamatta. Motonetistä tilattu osa ja päällepäin näyttää aivan samanlaisilta.
Edit: Toimii.
Aidon Saab-merkatun lukkopohjan sai työntää tiukasti lukkopesää vasten. Pysy tiukasti ja toimi. Tämän motonettilukkopohjan kanssa piti jättää lukon ja pohjan väliin kolmisen millin raon. Sai olla melkein irti ennenku toimi oikein, eikä varmasti osunu ruuvit hahloihin. Saa nähä kauan pysyy paikoillaan. Hirveä kohistelu oli.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Sama " ominaisuus " minunkin vanhassa tonnarissa, eli uudelleen starttaus vaatii enemmän toimenpiteitä mutta tuntuu toimivan vieläkin. Puol tuttu korjaaja aikoinaan vaihto, valitin, mutta ei kuulemma paremmaksi saa. No, saahan sen mutta en ole itse jaksanut käydä askartelemaan
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Ihme juttu,itse vaihdoin tonnariin virtalukonpohjan viikolla eikä mitään probleemia asennuksessa ja käynnistyksessä.Virtalukonpohja mallia motonet.
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Hyvä toi linkki kuvineen, joo.
Onko nyt tuo pesä sitten helppo saada kunnostettua samalle orkkis avaimelle?
Eli, joku erikoistunut lukkopaja ja sinne lukkopesä?
-Hessu-
Onko nyt tuo pesä sitten helppo saada kunnostettua samalle orkkis avaimelle?
Eli, joku erikoistunut lukkopaja ja sinne lukkopesä?
-Hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Dänx Mimmi.
Pääsee taas liikkumaan, kun ei oo enää kyynärkeppejä, jee![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pääsee taas liikkumaan, kun ei oo enää kyynärkeppejä, jee
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Terve,
Kävipä tänään siten, että Tonnaria startatessa virtalukko ei ei enää palauta start-asennosta on-asentoon. Manuaalisesti kun palauttaa, niin ei tässä vaiheessa ole ongelmia. Itse-lukkosylinterin vaihdoin n. vuosi sitten.
Oletan vian löytyvän virtalukon pohjasta. En tunne pohjan rakennetta,sieltä lienee löytyvän jokin varsin yksinkertainen palautussysteemi.
Osaisiko kukaan sanoa, mikäli pohjaa ei heti tänään ehdi vaihtamaan, onko vaarana esim. pohjan jumiutuminen tms?
Kävipä tänään siten, että Tonnaria startatessa virtalukko ei ei enää palauta start-asennosta on-asentoon. Manuaalisesti kun palauttaa, niin ei tässä vaiheessa ole ongelmia. Itse-lukkosylinterin vaihdoin n. vuosi sitten.
Oletan vian löytyvän virtalukon pohjasta. En tunne pohjan rakennetta,sieltä lienee löytyvän jokin varsin yksinkertainen palautussysteemi.
Osaisiko kukaan sanoa, mikäli pohjaa ei heti tänään ehdi vaihtamaan, onko vaarana esim. pohjan jumiutuminen tms?
#2865
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
RANTSU kirjoitti:Ihme juttu,itse vaihdoin tonnariin virtalukonpohjan viikolla eikä mitään probleemia asennuksessa ja käynnistyksessä.Virtalukonpohja mallia motonet.
Eipä mullakaan, kun vaidoin Firgesiin virtalukon pohjan.
Kohta menen vaihtamaan FPT:hen saman osan, kerron kuinka kävi
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3