Sama vika täällä. 2,3T -92.
Kun laatikkoon laittaa oikean määrän öljyä, alkaa kuumalla öljyllä valumaan melko voimakkaasti (tahti varmaan nopeampi kuin pisara sekunnissa, eli esim parkkiksella jää selvä tippavana, pysähtymisen jälkeen jää noin kämmenen kokoinen läikkä). Öljyt on siis mitattu siten, että ajetaan auto kuumaksi, käytetään D- ja R- vaihdetta noin puoli minuuttia päällä, sitten P-asennossa (auto käynnissä) tikun kuumalta puolelta. Öljytikun korkki on vihreä. Onhan oikea tikku?
Nyt kun autosta pääsi öljyä tippumaan noin 1,2 litraa, tuntui vuoto loppuvan, ainakin tasaisella alustalla. Lisäsin tuon öljymäärän, tarkastin pinnan ja jälleen kuumana vuoto alkoi runsaana.
Auton alla kömpiessä isoin vuoto tulee sormen osoittamasta kohdasta:
http://img269.imageshack.us/img269/5052 ... 09034y.jpg
Öljyä tuntuu tulevan tuon kumitulpan kohdalta ja oikeastaan sen läpi, eli pisarat tulevat tulpan keskellä olevan reiän läpi ja vähän kun tulppaa raottaa, niin öljyä valui reippaammin. Mitä noiden tulppien alla edes on? pultteja?
Toinen, pienempi vuotokohta on vähän peremmällä auton alla:
http://img268.imageshack.us/img268/1603/17052009033.jpg
Eli tuosta meisselin kohdilta tipahtaa muutama tippa kun auton pysäyttää, mutta tuo vuoto ei ole vakavaa.
Missä siis vika ja millaisiin kustannuksiin varautua? Itse tuskin osaan alkaa tuollaisia korjaamaan, ellei pultin kiristyksellä selviä...