laatikko hajosi taas!
laatikko hajosi taas!
Taas eilen hajosi yksi laatikko
Tämä on nyt sitten kolmas lodju joka on hajonnut vaan eipä auta. Otin asken romut irti ja on taas hieno reikä kopassa... Täytyy yrittää hitsaututtaa jossain tuo kuori niin jos saisi tällä viikolla taas romun liikenteeseen...

Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Re: laatikko hajosi taas!
jarska kirjoitti:Taas eilen hajosi yksi laatikkoTämä on nyt sitten kolmas lodju joka on hajonnut vaan eipä auta. Otin asken romut irti ja on taas hieno reikä kopassa... Täytyy yrittää hitsaututtaa jossain tuo kuori niin jos saisi tällä viikolla taas romun liikenteeseen...
Missä tilanteessa ne hajoo, ja miten?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Mulla voisi olla joutilaana tuohon sopivat kuoret, ja miksei sisuskalujakin. Muistaakseni ovat laatikosta GMT 5301. Pääsen tarkastamaan asian kyllä vasta viikonloppuna
Noista kuorista sen verran, että tässäkin oli muiden varhaisten G-sarjalaisten tapaan käynyt niin, että murikka-akselin päätylaakerin kannas oli murtunut. Kannas on nyt hitsattu kuntoon, mutta sauma pitäisi vielä koneistaa.
Mulla olisi myös uudempia (GMT 5401) laatikoita, joissa on tuo kannasta suojaana tukirauta rasituksia jakamassa, mutta ne on suunnilleen kokonaisia, ja niistä olisi -sitten kun on aikaa
- rempata ja laakeroida ihan vimpan päälle askeja --> ei arvaa myydä kuoria pois...

Noista kuorista sen verran, että tässäkin oli muiden varhaisten G-sarjalaisten tapaan käynyt niin, että murikka-akselin päätylaakerin kannas oli murtunut. Kannas on nyt hitsattu kuntoon, mutta sauma pitäisi vielä koneistaa.
Mulla olisi myös uudempia (GMT 5401) laatikoita, joissa on tuo kannasta suojaana tukirauta rasituksia jakamassa, mutta ne on suunnilleen kokonaisia, ja niistä olisi -sitten kun on aikaa

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Tällä kertaa ei hajonnut heikkouden vuoksi tuo laatikko vaan kävi vaan niin uskomattoman huono tuuri
Siitä kytkinkopassa olevasta aukosta, josta nesteputki menee kytkimelle oli tippunut pultti kytkinkopan sisälle. En pysty ymmärtämään että missä vaiheessa se pultti on löytänyt tiensä sinne mutta loputulos on ainakin selvillä...Taas kopassa reikä kun oli se pultti mennyt kytkimen ja laatikon väliin. Käsittämättömän huonoa tuuria
Vien tänään hitsaukseen jonkun noista mun reitetyistä laatikonpuoliskoista ja korjaan sillä aikaa pakin kun se on takerrellut hiukan...Jos sais viikonloppuna kasaan taas 

Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic