automaatin vaihto
automaatin vaihto
Miten on sopiiko 2.0i 16v vaparin automaatti laatikko 2.0i 16v turbon automaatin tilalle ovatko vaihto kelpoisia keskenään?
Re: automaatin vaihto
Vaparin laatikosta uupuu esim. turbon tarvitsema paineletku ja välitykset erilaiset. Paikalleen käy kuitenkin. Itse en laittaisi turboon vaparin automaattia.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: automaatin vaihto
Käy kun vaihdat vaparin laatikkoon turbon matolaatikon.
Ja samalla pitää myös vaihtaa vetoakselit.
Ja sitten ei kannata kovin kiusata laatikkoa, kun vaparin ja turbon laatikoissa
on erilaiset vääntö momentit sieto kyvyt.
( suoraan sanottuna yritys on tuhoon tuomittu )
Ja samalla pitää myös vaihtaa vetoakselit.
Ja sitten ei kannata kovin kiusata laatikkoa, kun vaparin ja turbon laatikoissa
on erilaiset vääntö momentit sieto kyvyt.
( suoraan sanottuna yritys on tuhoon tuomittu )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: automaatin vaihto
jepa niin mä vähän arvelinkin jotta ei se sovi...
ei auta muuta kuin huoltaa vanha tai jos jollain ois ehyt myydä?
kas kun ei vaiha lämpimänä alle 3000rpm kolmosta ja nelosta ja välillä jää luistamaan...neloselle vaihtaessa
ei auta muuta kuin huoltaa vanha tai jos jollain ois ehyt myydä?
kas kun ei vaiha lämpimänä alle 3000rpm kolmosta ja nelosta ja välillä jää luistamaan...neloselle vaihtaessa
Re: automaatin vaihto
Mulla on turbossa kiinni vaparin laatikko.Se luistaa ja kuluu kyl nopeemmin kun se ei tosiaan tiedä yhtään että sieltä on tulossa 150 nm enemmän vääntöä ja tehoja 100hp enemmän.Mulla on se laatikko hajalla sillätavalla että vaihtaa nihkeesti ryskäyttäen 2/3 väliä , pitää mennä tosi rauhassa tai pakkovaihteilla.Kyllä se toimii mutta suht huonosti.veijis kirjoitti:jepa niin mä vähän arvelinkin jotta ei se sovi...
ei auta muuta kuin huoltaa vanha tai jos jollain ois ehyt myydä?
kas kun ei vaiha lämpimänä alle 3000rpm kolmosta ja nelosta ja välillä jää luistamaan...neloselle vaihtaessa
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)