9000 -96 2.3t nykii pintakaasulla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Jesh! Nykimisissä on eroja -kuten viineissäkin... :? Taisit ansiokkaasti opastaakin tuossa taannoin "haku" toiminnon käyttöä jollekin. Ja niemenomaan noita seikkaperäisiä selostuksia on hyvä saada lisää tänne muiden luettavaksi, varsinkin jos roplaamisesta oli hyötyä ja vika selvästi korjaantui. Liian moni treadi jää auki koska "viallinen" ei ilmoita kuinka loppupelissä kävi-kuka nyt sellaista "kokeile tätä" korjausta haluaa tehdä pihassa...en minä ainakaan. V.J.S taisi juuri ilmoittautua toiseksi vapaaehtoiseksi :D
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja morc »

Moro

Viikkoon ei ole vielä nykinyt CRCtä ruiskutin tyhjäkäynti moottorin letkusta sisään ja annoin parituntia olla ;)

katsotaan kuinka käy pitäisi varmaan ottaa kokonaan irti ja avata sekä putsata.
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No, päivitetään tilannetta nyt omaltakin osalta. Heti imupuolen putsauksen jälkeen ei esiintynyt juuri minkäänlaisia rykimisiä n. 400km:in. Sitten se taas maanantai-aamun duunimatkalla *:ttuili pari kertaa, tiistai aamuna pomppasi imuletku läppäkotelosta irti ahdoilla (olin kiristänyt klemmarin vinoon... :oops: ), ja kotimatkalla nyki niin helevetisti suurimman osan matkaa (reilu 40km suuntaansa), samoin keskiviikkona mennen tullen. Noh, taas IAC:in letku irti ja tällä kertaa CRC 5-56 öljyä letkusta sisään ja akun piuha irti yöksi. Duuniin pääsin tänään kuin uudella autolla 8O Uskomattoman tasaiseksi muuttui meno, ei PIENINTÄKÄÄN nykimistä, ahdot kiipesi pikaisesti ylös ja meno oli tosiaan kuin uudella autolla 8) Saas nähdä kuinka kauan kestää......
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

V.J.S kirjoitti:No, päivitetään tilannetta nyt omaltakin osalta. Heti imupuolen putsauksen jälkeen ei esiintynyt juuri minkäänlaisia rykimisiä n. 400km:in. Sitten se taas maanantai-aamun duunimatkalla *:ttuili pari kertaa, tiistai aamuna pomppasi imuletku läppäkotelosta irti ahdoilla (olin kiristänyt klemmarin vinoon... :oops: ), ja kotimatkalla nyki niin helevetisti suurimman osan matkaa (reilu 40km suuntaansa), samoin keskiviikkona mennen tullen. Noh, taas IAC:in letku irti ja tällä kertaa CRC 5-56 öljyä letkusta sisään ja akun piuha irti yöksi. Duuniin pääsin tänään kuin uudella autolla 8O Uskomattoman tasaiseksi muuttui meno, ei PIENINTÄKÄÄN nykimistä, ahdot kiipesi pikaisesti ylös ja meno oli tosiaan kuin uudella autolla 8) Saas nähdä kuinka kauan kestää......
Onko nyintää ilmennyt enää IAC=AIC:n putsaamisen jälkeen ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000cst kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:No, päivitetään tilannetta nyt omaltakin osalta. Heti imupuolen putsauksen jälkeen ei esiintynyt juuri minkäänlaisia rykimisiä n. 400km:in. Sitten se taas maanantai-aamun duunimatkalla *:ttuili pari kertaa, tiistai aamuna pomppasi imuletku läppäkotelosta irti ahdoilla (olin kiristänyt klemmarin vinoon... :oops: ), ja kotimatkalla nyki niin helevetisti suurimman osan matkaa (reilu 40km suuntaansa), samoin keskiviikkona mennen tullen. Noh, taas IAC:in letku irti ja tällä kertaa CRC 5-56 öljyä letkusta sisään ja akun piuha irti yöksi. Duuniin pääsin tänään kuin uudella autolla 8O Uskomattoman tasaiseksi muuttui meno, ei PIENINTÄKÄÄN nykimistä, ahdot kiipesi pikaisesti ylös ja meno oli tosiaan kuin uudella autolla 8) Saas nähdä kuinka kauan kestää......
Onko nyintää ilmennyt enää IAC=AIC:n putsaamisen jälkeen ?
Lyhyesti: On. :evil: Sitten vähän pidemmän kaavan meriselvitys. Tuon "CRC:tä putkeen" hoidon jälkeen nykiminen palasi reilun päivän jälkeen. Pe-iltana otin IACin taas irti sekä putsasin ja voitelin TODELLA huolella. Lisäksi Kävin läpi IMM:n ja imuilman lämpöanturin liittimet, sekä irroitin akun yöksi (boksi palaa "tehdasarvoihin"). Lauantaina olikin sitten edessä Kuopion reissu, jonne pieni pelko persiissä aamulla lähdettiin. Kuopioon ja takaisin päästiin saman päivän aikana kuitenkin ongelmitta, keli oli viileä ja huippuahdot "tapissa" ("muutama" ohitus tuli suoritettua, mittari reilusti punasen puolella) :D Tämä siis viime vkonloppuna, nykiminen palasi eilen. Auto ryki ja ei jaksanut kiihtyä, mitä kesti n. 5 sekuntia, mutta loppumatka meni ongelmitta. Tänä aamuna taas himasta lähtiessä rytkytti ja nyki n. 500m:n ajon jälkeen jonkun aikaa, kunnes "tokeni" ja loppumatka meni taas ihan tasaiseen.

Pistää kyllä ihmetyttämään tuo ajoittain esiintyvä nykiminen, kun sen olen pariin kertaan saanut "katoamaan" valohoidolla (=akku irti ja IACin räpläystä). Mitä tässä nyt tulee mieleen, niin on

1. Susi bensanpainesäädin (pumppu on siis uusi, en jaksa uskoa että se olisi vikana) tai muu "satunnainen" tukos putkistossa.
2. IMM svidduilee ajoittain (-012 loppuinen)
3. Ilmavuoto imusarjassa (mihin tämä nyt voisi kadota akun irroittamisella??) tai jossain.
4. Kansipahvi vuotaa ( 8O EIKÄ!), nesteitä ei ainakaan hirmusesti katoa eikä putki tupruttele
5. Mankkuvena (voisko muka aiheuttaa näin kauhiat nykimiset?),
6. DI-kasetti. En oikein jaksa uskoa, että "oireilisi" näin kauan ennen laukeamista, kasetti ei haise palaneelle, käy nätisti tyhjäkäyntiä myös kylmänä...pitänee kuitenkin testata ehjällä.
7. Sytkän boksi haamuilee ajoittain (haluuks kukaan lainaa LH2.4.2 boksia :roll: )
8. Ruiskun lämpötila-anturi jne...lista on pitkä, muilla ideoita?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

V.J.S

Juu eli sulla on lh boksi. itsellä oli kans joskus jotain ongelmia ja hommasin turhaan LH 2.2 boksin. Jos auto pelaa vähän aikaa niin silloin vika on jossain anturissa joka antaa virheellistä tietoa, jonka auto sitten rekisteröi. Missään ei ole vuotoja jos kerta pelaa hyvin akunkengän irroituksen jälkeen.

Ikävä ongelma. Itsella tuntuu että AIC ja kompura aiheuttaa nykimistä ja rytkäyttelyjä vaihteiden vaihdon yhteydessä ... pitäis alkaa selvitteleen.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000cst kirjoitti:V.J.S

Jos auto pelaa vähän aikaa niin silloin vika on jossain anturissa joka antaa virheellistä tietoa, jonka auto sitten rekisteröi.
Meikäläisen tuurilla se on IMM, eli se kaikista "halvin" vaihtoehto antureista...Noh, pitää yrittää ajaa LH:n testiohjelma läpi (kiitoksia vaan eräälle klubilaiselle, joka on pistänyt LH:n korjaamokäsikirjan saataville) ja katsoa irtoisko jotain vikakoodia.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Omassa nuo ajoittaiset nykimiset aiheutti välijäähdyttimeltä tulevassa metalliputkessa olevan lämpötilatunnistimen liitin (samassa johtosarjassa ja aivan DI kasetin liittimen läheisyydessä).

Ko tunnistimen liittimeltä lähtevät johdot ovat tiukalla mutkalla ja aika kuumassa paikassa. Omassa oli toinen johto melkein poikki ja aiheutti satunnaisesti kunnon nykimistä (ja DI kasetin vaihdon...) ja välillä check enginen vilkkumista. Onneksi irtosi kokonaa IAC:n putsaamisen jälkeen niin löytyi vika helpolla tien poskessa... Onpahan nyt kaksi DI kasettia, jos oikeasti sattuu joskus menemään rikki.
Vastaa Viestiin