9000cst kirjoitti:V.J.S kirjoitti:No, päivitetään tilannetta nyt omaltakin osalta. Heti imupuolen putsauksen jälkeen ei esiintynyt juuri minkäänlaisia rykimisiä n. 400km:in. Sitten se taas maanantai-aamun duunimatkalla *:ttuili pari kertaa, tiistai aamuna pomppasi imuletku läppäkotelosta irti ahdoilla (olin kiristänyt klemmarin vinoon...

), ja kotimatkalla nyki niin helevetisti suurimman osan matkaa (reilu 40km suuntaansa), samoin keskiviikkona mennen tullen. Noh, taas IAC:in letku irti ja tällä kertaa CRC 5-56 öljyä letkusta sisään ja akun piuha irti yöksi. Duuniin pääsin tänään kuin uudella autolla

Uskomattoman tasaiseksi muuttui meno, ei PIENINTÄKÄÄN nykimistä, ahdot kiipesi pikaisesti ylös ja meno oli tosiaan kuin uudella autolla

Saas nähdä kuinka kauan kestää......
Onko nyintää ilmennyt enää IAC=AIC:n putsaamisen jälkeen ?
Lyhyesti: On.

Sitten vähän pidemmän kaavan meriselvitys. Tuon "CRC:tä putkeen" hoidon jälkeen nykiminen palasi reilun päivän jälkeen. Pe-iltana otin IACin taas irti sekä putsasin ja voitelin TODELLA huolella. Lisäksi Kävin läpi IMM:n ja imuilman lämpöanturin liittimet, sekä irroitin akun yöksi (boksi palaa "tehdasarvoihin"). Lauantaina olikin sitten edessä Kuopion reissu, jonne pieni pelko persiissä aamulla lähdettiin. Kuopioon ja takaisin päästiin saman päivän aikana kuitenkin ongelmitta, keli oli viileä ja huippuahdot "tapissa" ("muutama" ohitus tuli suoritettua, mittari reilusti punasen puolella)

Tämä siis viime vkonloppuna, nykiminen palasi eilen. Auto ryki ja ei jaksanut kiihtyä, mitä kesti n. 5 sekuntia, mutta loppumatka meni ongelmitta. Tänä aamuna taas himasta lähtiessä rytkytti ja nyki n. 500m:n ajon jälkeen jonkun aikaa, kunnes "tokeni" ja loppumatka meni taas ihan tasaiseen.
Pistää kyllä ihmetyttämään tuo ajoittain esiintyvä nykiminen, kun sen olen pariin kertaan saanut "katoamaan" valohoidolla (=akku irti ja IACin räpläystä). Mitä tässä nyt tulee mieleen, niin on
1. Susi bensanpainesäädin (pumppu on siis uusi, en jaksa uskoa että se olisi vikana) tai muu "satunnainen" tukos putkistossa.
2. IMM svidduilee ajoittain (-012 loppuinen)
3. Ilmavuoto imusarjassa (mihin tämä nyt voisi kadota akun irroittamisella??) tai jossain.
4. Kansipahvi vuotaa (

EIKÄ!), nesteitä ei ainakaan hirmusesti katoa eikä putki tupruttele
5. Mankkuvena (voisko muka aiheuttaa näin kauhiat nykimiset?),
6. DI-kasetti. En oikein jaksa uskoa, että "oireilisi" näin kauan ennen laukeamista, kasetti ei haise palaneelle, käy nätisti tyhjäkäyntiä myös kylmänä...pitänee kuitenkin testata ehjällä.
7. Sytkän boksi haamuilee ajoittain (haluuks kukaan lainaa LH2.4.2 boksia

)
8. Ruiskun lämpötila-anturi jne...lista on pitkä, muilla ideoita?