Tonnarini kytkinpoljin toimii NYT kuin pitääkin !
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Toimii edelleenkin parkkiruudussa kokeiltuna.
Miksi hitossa en uskalla lähteä sillä "pidemmälle"?
Menikös luotto, tekniikkaan?
Miksi hitossa en uskalla lähteä sillä "pidemmälle"?
Menikös luotto, tekniikkaan?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Edit: kunhan kuittailin liian aikaisin (taas)...Firges9000 kirjoitti:Suorsan Kimmo antoi vinkiksi vaihtaa kytkimen pääsylinterin letku.
Viimeksi muokannut suorsa, To Touko 28, 2009 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Mä menen lauantaina tallille vaihtamaan työsylinterin tiiviisteet.
Lammikko lootan alla ja poljin pohjassa,taaaaaaaaaaaaaaaaas![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kaikki prakaa kerralla![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Lammikko lootan alla ja poljin pohjassa,taaaaaaaaaaaaaaaaas
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kaikki prakaa kerralla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Kannattaa varata toinen sylinteri varalleFirges9000 kirjoitti:Mä menen lauantaina tallille vaihtamaan työsylinterin tiiviisteet.![]()
Lammikko lootan alla ja poljin pohjassa,taaaaaaaaaaaaaaaaas
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Jaska: Vaihda nyt hemmetti se koko työsylinteri kun kerran pitää purkaa koko laatikko pois. Se sylinteri on takuulla aivan paskana jos/kun on orkkis. Samalla tietty pitää laittaa uusi kytkinpaketti , vanhan paikalleen takaisin laittamisessa on ihan yhtä paljon järkeä kuin käytetyn vessapaperin laittamisessa takaisin rullaan.
Eli siis: Täydellinen kykäremppa luvassa. Tarviitko jeesiä ? Ihan päivässä toi ei hoidu ja sunnuntaina mulla on aikaa !
Eli siis: Täydellinen kykäremppa luvassa. Tarviitko jeesiä ? Ihan päivässä toi ei hoidu ja sunnuntaina mulla on aikaa !
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
Lauantaina ja sunnuntaina oon rasvassa, apu kelpaa, henkinenkin.Kaide kirjoitti:Jaska: Vaihda nyt hemmetti se koko työsylinteri kun kerran pitää purkaa koko laatikko pois. Se sylinteri on takuulla aivan paskana jos/kun on orkkis. Samalla tietty pitää laittaa uusi kytkinpaketti , vanhan paikalleen takaisin laittamisessa on ihan yhtä paljon järkeä kuin käytetyn vessapaperin laittamisessa takaisin rullaan.
Eli siis: Täydellinen kykäremppa luvassa. Tarviitko jeesiä ? Ihan päivässä toi ei hoidu ja sunnuntaina mulla on aikaa !
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa
johan oli osien hankitapäivä......huhh..huhh.. mistään ei meinanut löytyä.
Motonetin varastotilanne näytti nollaa.
Nyt on kumminkin hankittuna,
kytkinpaketti: Sachs, kytkinlevy 240mm, paineasetelma ja painelaakeri. = 240 €
Työsylinteri ScanTech. = n. 110 €
Muualta hankittuna olisi kerroin ollut lähes kolme ja toimitusaika viikko.
Ja Motonetistä ne hain, koko läjän.
On se Motonet vaan pirskatin hyvä ja edullinen varaosakauppa
Nyt laitan ne kaikki osat
in alle yöksi ja katson aamulla, ovatko osat hypänneet paikoilleen ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Motonetin varastotilanne näytti nollaa.
Nyt on kumminkin hankittuna,
kytkinpaketti: Sachs, kytkinlevy 240mm, paineasetelma ja painelaakeri. = 240 €
Työsylinteri ScanTech. = n. 110 €
Muualta hankittuna olisi kerroin ollut lähes kolme ja toimitusaika viikko.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ja Motonetistä ne hain, koko läjän.
On se Motonet vaan pirskatin hyvä ja edullinen varaosakauppa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt laitan ne kaikki osat
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Eipä nuo uudet osat olleet käyneet agility-kurssia, koska makasivat paketeissaan asvaltilla.
Olipas homma ilmata tuota kyykkää siirto-ajoa varten.
Imemällä ruutalla tuli vain kuplia ja painamalla "takaperin" ei muutosta kyykän polkimen vapaaliikkeeseen.
Ihan alhaalla irrotti ja pääsin ajamaan perille.
Nyt on tallilla![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olipas homma ilmata tuota kyykkää siirto-ajoa varten.
Imemällä ruutalla tuli vain kuplia ja painamalla "takaperin" ei muutosta kyykän polkimen vapaaliikkeeseen.
Ihan alhaalla irrotti ja pääsin ajamaan perille.
Nyt on tallilla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
päivä meni tallilla Kaiden kanssa.
mun hommiin kuului työkalujen ojentaminen ja tupakkaan tulen tarjoaminen.
On meillä mukana ihmeellinen Saabisti, tuo Kaide
Huomenna jatkuu.....................
mun hommiin kuului työkalujen ojentaminen ja tupakkaan tulen tarjoaminen.
On meillä mukana ihmeellinen Saabisti, tuo Kaide
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Huomenna jatkuu.....................
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
........ja jatkuikin miehekkäästi.
Loota on nyt työpöydällä. Odottaa pesua ja uuden työsylkän ja painelaakerin asennusta.
Työsylinteri oli ihan pskana.
Kaide ihmetteli kytkinlevyn/paineasetelman kuntoa, saabissa jolla on ajettu 420 000km ja on ihan alkuperäinen. Tolla levyllä olis menny vielä 50 000 kilsaa eteenpäin.
Tilalle asennetaan uusi.
.............sirkus jatkuu huo.. siis tänään.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Loota on nyt työpöydällä. Odottaa pesua ja uuden työsylkän ja painelaakerin asennusta.
Työsylinteri oli ihan pskana.
Kaide ihmetteli kytkinlevyn/paineasetelman kuntoa, saabissa jolla on ajettu 420 000km ja on ihan alkuperäinen. Tolla levyllä olis menny vielä 50 000 kilsaa eteenpäin.
Tilalle asennetaan uusi.
.............sirkus jatkuu huo.. siis tänään.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Itseasiassa muuten .... en todellakaan ole ennen nähnyt 420tkm ajetussa autossa kytkintä joka on liki "pakasta vedetyn" näköinen ! Oli pakko tarkistaa leimoista että kyllä se on vuodelta -93! Omassani oli 220tkm kohdalla levy täysin loppu ja niitit raapimassa asetelmaa ja vauhtipyörää. Eli se siitä teoriasta että tonnarin kytkin on aina finaalissa 200tkm kohdallaFirges9000 kirjoitti:........ja jatkuikin miehekkäästi.![]()
Loota on nyt työpöydällä. Odottaa pesua ja uuden työsylkän ja painelaakerin asennusta.
Työsylinteri oli ihan pskana.
Kaide ihmetteli kytkinlevyn/paineasetelman kuntoa, saabissa jolla on ajettu 420 000km ja on ihan alkuperäinen. Tolla levyllä olis menny vielä 50 000 kilsaa eteenpäin.
Tilalle asennetaan uusi.
.............sirkus jatkuu huo.. siis tänään.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Siskonpojan 9000 Saabiin pitäisi ko. operaatio myös tehdä. Montako päivää pitää hommaan varata aikaa? Edellisten kirjoitusten perusteella voisin olettaa, että viikko vierähtää helposti?
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Kerkko66 kirjoitti:Siskonpojan 9000 Saabiin pitäisi ko. operaatio myös tehdä. Montako päivää pitää hommaan varata aikaa? Edellisten kirjoitusten perusteella voisin olettaa, että viikko vierähtää helposti?
Ekalla kerralla 30h, toisella 20h ja sen alle ei harrastelija pääse eikä tarvitsekaan jos polttelee tupakkia välillä eikä jaksa ottaa ressiä. On täällä varmaan kavereita jotka sen homman tekee parissa tunnissa ja ammattilaiset laskuttaa siitä 8-10h . Tosiasia on se, että on toi mukavan suuri homma ja ekalla kerralla jopa raivostuttava proggis !
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Mulla olisi yksin mennyt siihen ainaski kuukauden verran.
Työkaluja pitää siinä olla koko lajitelma; hylsyjä,kiintoavaimia, piiippuavaimia,lenkkejä,vasaroita,tunkkeja,yms ja paaaaljon penetrationia.
Ja Kaide
, jos mukana, niin aika pienenee
Työkaluja pitää siinä olla koko lajitelma; hylsyjä,kiintoavaimia, piiippuavaimia,lenkkejä,vasaroita,tunkkeja,yms ja paaaaljon penetrationia.
Ja Kaide
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!
Ekalla kerralla n 9 tuntia, seuraavana päivänä hyvin harjoitelleena 4,5 tuntia. NosturillaKaide kirjoitti:Ekalla kerralla 30h, toisella 20h ja sen alle ei harrastelija pääse eikä tarvitsekaan jos polttelee tupakkia välillä eikä jaksa ottaa ressiä. On täällä varmaan kavereita jotka sen homman tekee parissa tunnissa ja ammattilaiset laskuttaa siitä 8-10h . Tosiasia on se, että on toi mukavan suuri homma ja ekalla kerralla jopa raivostuttava proggis !
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki