Tonnarini kytkinpoljin toimii NYT kuin pitääkin !

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Toimii edelleenkin parkkiruudussa kokeiltuna.

Miksi hitossa en uskalla lähteä sillä "pidemmälle"?
Menikös luotto, tekniikkaan?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Firges9000 kirjoitti:Suorsan Kimmo antoi vinkiksi vaihtaa kytkimen pääsylinterin letku.
Edit: kunhan kuittailin liian aikaisin (taas)...
Viimeksi muokannut suorsa, To Touko 28, 2009 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mä menen lauantaina tallille vaihtamaan työsylinterin tiiviisteet. :idea:
Lammikko lootan alla ja poljin pohjassa,taaaaaaaaaaaaaaaaas :evil:

Kaikki prakaa kerralla :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Firges9000 kirjoitti:Mä menen lauantaina tallille vaihtamaan työsylinterin tiiviisteet. :idea:
Lammikko lootan alla ja poljin pohjassa,taaaaaaaaaaaaaaaaas :evil:
Kannattaa varata toinen sylinteri varalle :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Jaska: Vaihda nyt hemmetti se koko työsylinteri kun kerran pitää purkaa koko laatikko pois. Se sylinteri on takuulla aivan paskana jos/kun on orkkis. Samalla tietty pitää laittaa uusi kytkinpaketti , vanhan paikalleen takaisin laittamisessa on ihan yhtä paljon järkeä kuin käytetyn vessapaperin laittamisessa takaisin rullaan.

Eli siis: Täydellinen kykäremppa luvassa. Tarviitko jeesiä ? Ihan päivässä toi ei hoidu ja sunnuntaina mulla on aikaa !
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kaide kirjoitti:Jaska: Vaihda nyt hemmetti se koko työsylinteri kun kerran pitää purkaa koko laatikko pois. Se sylinteri on takuulla aivan paskana jos/kun on orkkis. Samalla tietty pitää laittaa uusi kytkinpaketti , vanhan paikalleen takaisin laittamisessa on ihan yhtä paljon järkeä kuin käytetyn vessapaperin laittamisessa takaisin rullaan.

Eli siis: Täydellinen kykäremppa luvassa. Tarviitko jeesiä ? Ihan päivässä toi ei hoidu ja sunnuntaina mulla on aikaa !
Lauantaina ja sunnuntaina oon rasvassa, apu kelpaa, henkinenkin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin OLI/ON/OLI pohjassa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

johan oli osien hankitapäivä......huhh..huhh.. mistään ei meinanut löytyä.
Motonetin varastotilanne näytti nollaa.
Nyt on kumminkin hankittuna,
kytkinpaketti: Sachs, kytkinlevy 240mm, paineasetelma ja painelaakeri. = 240 €
Työsylinteri ScanTech.
= n. 110 €

Muualta hankittuna olisi kerroin ollut lähes kolme ja toimitusaika viikko. :?
Ja Motonetistä ne hain, koko läjän.
On se Motonet vaan pirskatin hyvä ja edullinen varaosakauppa :D

Nyt laitan ne kaikki osat :saab: in alle yöksi ja katson aamulla, ovatko osat hypänneet paikoilleen :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Eipä nuo uudet osat olleet käyneet agility-kurssia, koska makasivat paketeissaan asvaltilla.

Olipas homma ilmata tuota kyykkää siirto-ajoa varten.

Imemällä ruutalla tuli vain kuplia ja painamalla "takaperin" ei muutosta kyykän polkimen vapaaliikkeeseen.

Ihan alhaalla irrotti ja pääsin ajamaan perille.
Nyt on tallilla :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

päivä meni tallilla Kaiden kanssa.
mun hommiin kuului työkalujen ojentaminen ja tupakkaan tulen tarjoaminen.
On meillä mukana ihmeellinen Saabisti, tuo Kaide :D

Huomenna jatkuu.....................
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

........ja jatkuikin miehekkäästi. :D
Loota on nyt työpöydällä. Odottaa pesua ja uuden työsylkän ja painelaakerin asennusta.
Työsylinteri oli ihan pskana.
Kaide ihmetteli kytkinlevyn/paineasetelman kuntoa, saabissa jolla on ajettu 420 000km ja on ihan alkuperäinen. Tolla levyllä olis menny vielä 50 000 kilsaa eteenpäin.
Tilalle asennetaan uusi.

.............sirkus jatkuu huo.. siis tänään. :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Firges9000 kirjoitti:........ja jatkuikin miehekkäästi. :D
Loota on nyt työpöydällä. Odottaa pesua ja uuden työsylkän ja painelaakerin asennusta.
Työsylinteri oli ihan pskana.
Kaide ihmetteli kytkinlevyn/paineasetelman kuntoa, saabissa jolla on ajettu 420 000km ja on ihan alkuperäinen. Tolla levyllä olis menny vielä 50 000 kilsaa eteenpäin.
Tilalle asennetaan uusi.

.............sirkus jatkuu huo.. siis tänään. :lol:
Itseasiassa muuten .... en todellakaan ole ennen nähnyt 420tkm ajetussa autossa kytkintä joka on liki "pakasta vedetyn" näköinen ! Oli pakko tarkistaa leimoista että kyllä se on vuodelta -93! Omassani oli 220tkm kohdalla levy täysin loppu ja niitit raapimassa asetelmaa ja vauhtipyörää. Eli se siitä teoriasta että tonnarin kytkin on aina finaalissa 200tkm kohdalla :lol:
Kerkko66
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:20

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Kerkko66 »

Siskonpojan 9000 Saabiin pitäisi ko. operaatio myös tehdä. Montako päivää pitää hommaan varata aikaa? Edellisten kirjoitusten perusteella voisin olettaa, että viikko vierähtää helposti?
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kerkko66 kirjoitti:Siskonpojan 9000 Saabiin pitäisi ko. operaatio myös tehdä. Montako päivää pitää hommaan varata aikaa? Edellisten kirjoitusten perusteella voisin olettaa, että viikko vierähtää helposti?

Ekalla kerralla 30h, toisella 20h ja sen alle ei harrastelija pääse eikä tarvitsekaan jos polttelee tupakkia välillä eikä jaksa ottaa ressiä. On täällä varmaan kavereita jotka sen homman tekee parissa tunnissa ja ammattilaiset laskuttaa siitä 8-10h . Tosiasia on se, että on toi mukavan suuri homma ja ekalla kerralla jopa raivostuttava proggis !
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla olisi yksin mennyt siihen ainaski kuukauden verran.
Työkaluja pitää siinä olla koko lajitelma; hylsyjä,kiintoavaimia, piiippuavaimia,lenkkejä,vasaroita,tunkkeja,yms ja paaaaljon penetrationia.
Ja Kaide :D , jos mukana, niin aika pienenee
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tonnarini kytkinpoljin EI OLE enään kauan pohjassa!

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kaide kirjoitti:Ekalla kerralla 30h, toisella 20h ja sen alle ei harrastelija pääse eikä tarvitsekaan jos polttelee tupakkia välillä eikä jaksa ottaa ressiä. On täällä varmaan kavereita jotka sen homman tekee parissa tunnissa ja ammattilaiset laskuttaa siitä 8-10h . Tosiasia on se, että on toi mukavan suuri homma ja ekalla kerralla jopa raivostuttava proggis !
Ekalla kerralla n 9 tuntia, seuraavana päivänä hyvin harjoitelleena 4,5 tuntia. Nosturilla :D. Mutta kyllä siihen aika ripeään tahtiin saa tehdä, että 5 tuntiin saa homman tehtyä. Jos rauhassa haluaa tehdä, kannattaa varata reilusti koko viikonloppu, ei tule hätiköityä. Pariin tuntiin tarvitaankin jo hieman erilainen konehuone, esim. akku takakonttiin. Saa nähdä koska pääsee kokeilemaan omassa tallissa montun päällä. Onnea vaan teille projektiin ja hyvä siitä tulee joka tapauksessa!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin