Tonnarin jarrulevyt
Tonnarin jarrulevyt
Onko kellää kokemuksia bilteman jarrulevyistä että tekeekö niillä mitään ?
Re: Tonnarin jarrulevyt
Tekeehän niillä, jarruttelee jos ei muuta.
Itselläni on takana Biltemalevyt jo toista tai kolmatta vuotta eivätkä ole kuluneet mitenkään oudosti tai omanneet muita oireita. Etulevyt taisivat olla ihan Motonetin jotakin suurinpiirtein merkittömiä.
Tiedänpä pari hurjaa tyyppiäkin jotka ovat hankkineet Bilteman "Sport"- Reijitetyt ja uritetut etulevyt eikä niissäkään kait mitään ongelmia ole ollut.
Jos valurautaisissa tai oikeammin teräksisissä jarrulevyissä on kieroutumisongelmia siitäkin huolimatta että pyörännavat ovat asennuksen yhteydessä puhdistetut oikein huolella, johtuu ongelma silloin mitä todennäköisimmin tehtaalta käsin: Valuraudan tulisi antaa vetäytyä ja "heittäytyä" sen minkä heittäytyy ennen kuin sitä aletaan koneistamaan lopullisiin mittoihinsa.
Tämä valuraudan- ja teräksen kiderakenteen muutos on jotakin mitä nykyinen Markkinataloutemme ei neljännesvuosittaisten aikataulujensa ja tulostensa vuoksi siedä, eli valukappaleiden tulisi oikeasti antaa olla rauhassa useita päiviä tai jopa viikkoja (esim. massiivisemmat kappaleet kuten moottorilohkot ym.) ennenkuin niitä mennään lopullisesti koneistamaan tai hiomaan lopullisiin mittoihinsa.
Itselläni on takana Biltemalevyt jo toista tai kolmatta vuotta eivätkä ole kuluneet mitenkään oudosti tai omanneet muita oireita. Etulevyt taisivat olla ihan Motonetin jotakin suurinpiirtein merkittömiä.
Tiedänpä pari hurjaa tyyppiäkin jotka ovat hankkineet Bilteman "Sport"- Reijitetyt ja uritetut etulevyt eikä niissäkään kait mitään ongelmia ole ollut.
Jos valurautaisissa tai oikeammin teräksisissä jarrulevyissä on kieroutumisongelmia siitäkin huolimatta että pyörännavat ovat asennuksen yhteydessä puhdistetut oikein huolella, johtuu ongelma silloin mitä todennäköisimmin tehtaalta käsin: Valuraudan tulisi antaa vetäytyä ja "heittäytyä" sen minkä heittäytyy ennen kuin sitä aletaan koneistamaan lopullisiin mittoihinsa.
Tämä valuraudan- ja teräksen kiderakenteen muutos on jotakin mitä nykyinen Markkinataloutemme ei neljännesvuosittaisten aikataulujensa ja tulostensa vuoksi siedä, eli valukappaleiden tulisi oikeasti antaa olla rauhassa useita päiviä tai jopa viikkoja (esim. massiivisemmat kappaleet kuten moottorilohkot ym.) ennenkuin niitä mennään lopullisesti koneistamaan tai hiomaan lopullisiin mittoihinsa.
Re: Tonnarin jarrulevyt
Näin varmasti, pitää silti korostaa sitä, että putsaa todella huolellisesti navan laippa ruosteesta yms. töhnästä ennen, kuin laitat uuden levyn. Viila on hyvä apuväline suoruuden tarkastamisessa.Minuteman kirjoitti:...
Tämä valuraudan- ja teräksen kiderakenteen muutos on jotakin mitä nykyinen Markkinataloutemme ei neljännesvuosittaisten aikataulujensa ja tulostensa vuoksi siedä, eli valukappaleiden tulisi oikeasti antaa olla rauhassa useita päiviä tai jopa viikkoja ...
Sitten tarkasta samalla, että satuloissa männät liikkuu helposti ja muutenkin kaikki osat ovat herkkiä. Samoin uudet palat tulee sovittaa satuloiden runkoihin, että eivät jumi. Viila on tässäkin hyvä.
Lopuksi jarrut on hyvä ajaa sisään, ainakin vältää kovia jarrutuksia, kunnes palat istuu hyvin levyihin.
900C -86
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarin jarrulevyt
ASTech kirjoitti:
Lopuksi jarrut on hyvä ajaa sisään, ainakin vältää kovia jarrutuksia, kunnes palat istuu hyvin levyihin.
tuotanoinniin korjatkaa jos oon väärässä mutta kyllä ainakin itse oon ihan kilpureissakin ja myöskin käyttiksissä jarrut "ajanut sisään" sillai että pari kunnon tiukkaa jarrutusta ja se on sit siinä...ainakin mulla toiminut aina helvetin hyvin...lähinnä tollaset miedot jarruttelut lasittaa pinnat...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Tonnarin jarrulevyt
No, jos vaihdat uudet levyt ja palat, niin kyllä se ainakin kaikkien valmistajien ohjeita vastaan onlike_a_glove kirjoitti:ASTech kirjoitti:
Lopuksi jarrut on hyvä ajaa sisään, ainakin vältää kovia jarrutuksia, kunnes palat istuu hyvin levyihin.
tuotanoinniin korjatkaa jos oon väärässä mutta kyllä ainakin itse oon ihan kilpureissakin ja myöskin käyttiksissä jarrut "ajanut sisään" sillai että pari kunnon tiukkaa jarrutusta ja se on sit siinä...ainakin mulla toiminut aina helvetin hyvin...lähinnä tollaset miedot jarruttelut lasittaa pinnat...
Kuuklella saa kyllä asiasta lisää tietoa tai esim. sporttiauton/ferodo racingin sivuilta.
900C -86
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Tonnarin jarrulevyt
Teetin vastikään omaan tonnikalaan jarrurempan, satulat, palat, jarrulevyt (eteen motonet, taakse biltema) ja nesteet vaihtoon. Hyvin ne tuntuu toimivan..
Ja on pakko tunnustaa, että on pirun kivaa ajaa kotterolla jossa ON jarrut.
Ja on pakko tunnustaa, että on pirun kivaa ajaa kotterolla jossa ON jarrut.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Tonnarin jarrulevyt
Toises koslas meni normilevyt kieroon vuodessa (edessä), Tosin vain toinen levy on biltema, toinen on mikälie jufa. Takalevyjen kanssa ei oo koskaan ollu mitään ongelmia. Sporttilevyihin tuli pari ilkeetä halkeemaa joten ne piti vaihtaa. Vähän alamittaset on tonnarin etujarrut joten kovilla on levyt ja palat.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarin jarrulevyt
Minä en asenna Tonnareihini muita jarrulevyjä ja -paloja kuin nuo LUCAS-merkkiset.
jk. voitte tulla katsomaan Firgesin Lucas-etujarruja.
Noilla on ajettu 5-vuotta.
Hinnoissa ei ole eroja, laadussa kylläkin.
jk. voitte tulla katsomaan Firgesin Lucas-etujarruja.
Noilla on ajettu 5-vuotta.
Hinnoissa ei ole eroja, laadussa kylläkin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarin jarrulevyt
86 pommis taitaa vakiona olla ne pienemmät lukasin etujarrut muutenki. Uudemmis noi vähän isommat ATE:t, mut pienet on neki. Brembon tekemiä levyjä sais joskus kohtuu hintaan hessumobiilista vaan ei näytä enää olevan. Koitappa survoo jarrua muutaman kerran kunnolla päälle 200 vauhdeista, alkaa lämpöö tuleen ihan mukavasti.Firges9000 kirjoitti:Minä en asenna Tonnareihini muita jarrulevyjä ja -paloja kuin nuo LUCAS-merkkiset.
jk. voitte tulla katsomaan Firgesin Lucas-etujarruja.
Noilla on ajettu 5-vuotta.
Hinnoissa ei ole eroja, laadussa kylläkin.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tonnarin jarrulevyt
puhuin normaaleista käyttöjarruista.
Noissa muissa "jarru-mitälie-merkeissä" joutuu etupaloja vaihtamaan kolmen kuukauden välein ja jarrulaikkoja joka katsastukseen.
Lucas-paloja puolentoista vuoden välein ja siksi etteivät hapetu koloihinsa.
Lucas-laikat kestävät isältä pojalle.
Noissa muissa "jarru-mitälie-merkeissä" joutuu etupaloja vaihtamaan kolmen kuukauden välein ja jarrulaikkoja joka katsastukseen.
Lucas-paloja puolentoista vuoden välein ja siksi etteivät hapetu koloihinsa.
Lucas-laikat kestävät isältä pojalle.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tonnarin jarrulevyt
Ostin omaan tonnariini hyvät ja halvat etulevyt. Ensin halvat Motonetista, sitten hyvät paikallisesta AD-varaosaliikkeestä. Varmaan parempiakin on, mutta minulle Brembo:t ovat tarpeeksi hyvät. Eivätkä nuo nyt muistaakseni maltaita maksaneet. Motonetin levyt olivat kierot, siksi ne menivät hylkyyn.
#3181
Tarkkailussa saabismin takia.
Tarkkailussa saabismin takia.
Re: Tonnarin jarrulevyt
Jaha että AD myy noita bremboja, pitääpä siellä käydä sitten heti huomenissa.juuso158 kirjoitti:Ostin omaan tonnariini hyvät ja halvat etulevyt. Ensin halvat Motonetista, sitten hyvät paikallisesta AD-varaosaliikkeestä. Varmaan parempiakin on, mutta minulle Brembo:t ovat tarpeeksi hyvät. Eivätkä nuo nyt muistaakseni maltaita maksaneet. Motonetin levyt olivat kierot, siksi ne menivät hylkyyn.
Re: Tonnarin jarrulevyt
Tuli vaan mieleen sellainen juttu kokemuksen kautta, että kun vaihtaa jarrulevyt niin kannattaa oikeesti putsata/hioo viakka vähintään teräsharjalla vanhat ruosteet pois pyörännavoista. Sitten puhdistaa uudet jarrulevyt kunnolla tehtaan säilytysöljyistä. Jos heittämällä laittaa kiinni niin mikä tahansa levy menee kieroks, eli vika siis asentajassa. Onneksi monet varaoasaliikkeet vaihtaa kuitenkin levyt uusiin No, asiasta hiukan poiketen, mutta kyllä varaosissakin on eroa Biltemat vaihdoin edelliseen sabaan, oli ok ja viimeksi ostin motonetistä ja ok. Jos rahasta ei ole kiinni niin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja kysyy mitä ne suosittelee
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Tonnarin jarrulevyt
Hessumobiilin listassa AD-merkityt levyt ovat Bremboja.JouniCSE kirjoitti:Brembon tekemiä levyjä sais joskus kohtuu hintaan hessumobiilista vaan ei näytä enää olevan.
http://www.hessumobiili.fi/tiedotteet.php?tiedote=47
http://www.hessumobiili.fi/varaosat.php ... &varaosa=2
BD4475 Kaikki mallit, ATE ø280mm. paks.25mm. 1kpl* : 6/87-12/98 AD 39.90 €
Ei pahan hintainen, yksi levy on kuusi euroa kalliimpi kuin Motonetin nimetön. Tai on niillä aina joku nimi, viimeksi näkemiäni nimiä ovat All Brake Parts ja Scantech.
Ja Hessumobiilin Remsa-etupalat 31,50 eur vs Motonetin halpis-huono 26,57 eur.
Ei se niin isosti ole rahastakaan kiinni kun hintaero on noin pieni. Maksaa se Motonetin tiskille jonottaminenkin jotain, arvokasta asennusaikaa ainakin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnarin jarrulevyt
jus kirjoitti:Hessumobiilin listassa AD-merkityt levyt ovat Bremboja.JouniCSE kirjoitti:Brembon tekemiä levyjä sais joskus kohtuu hintaan hessumobiilista vaan ei näytä enää olevan.
http://www.hessumobiili.fi/tiedotteet.php?tiedote=47
http://www.hessumobiili.fi/varaosat.php ... &varaosa=2
BD4475 Kaikki mallit, ATE ø280mm. paks.25mm. 1kpl* : 6/87-12/98 AD 39.90 €
Ei pahan hintainen, yksi levy on kuusi euroa kalliimpi kuin Motonetin nimetön. Tai on niillä aina joku nimi, viimeksi näkemiäni nimiä ovat All Brake Parts ja Scantech.
Ja Hessumobiilin Remsa-etupalat 31,50 eur vs Motonetin halpis-huono 26,57 eur.
Ei se niin isosti ole rahastakaan kiinni kun hintaero on noin pieni. Maksaa se Motonetin tiskille jonottaminenkin jotain, arvokasta asennusaikaa ainakin.
Kuulostaa todella hyvältä, tuolta siis ens viikolla meen hakee itsekin uudet levyt ja palat
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988