Oikeasti oikeasta öljystä en tiedä kyllä sanoa, mutta jos lähtisin oikein hipostelemaan niin laittaisin jotakin PTFE:tä eli Teflonia sisältävää öljyä siksi että "pumpun" purkaneena tai oikeammin sen silmilletulon kokeneena tiedän sen että siellä on siinä vaimenninmännässään jousiteräksinen tiiviste/lukkorengas joka hinkkaa alumiini- tai silumiiniseen vaimenninsylinteriin.peinu kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla se ihan oikea öljy sisälle? Oisko ihan moottoriöljystä haittaa vai vaatiiko jonkun vaihdelaatikkoöljyn tms. ?
Väpättävä mekkala, kiristimen pyörä, vesipumppu vai?
Re: Väpättävä mekkala, kiristimen pyörä, vesipumppu vai?
Re: Väpättävä mekkala, kiristimen pyörä, vesipumppu vai?
Kuittaan tän eli kyse oli vähän sekäettä, lopullinen vika vaikuttaa olevan falskissa vaihdetun vesipumpun laakerissa, ei vuoda mutta remmin ollessa löysättynä siimapyörästä kii ottaessa tuntuu selvä klappi. Pyörä ei ole löysällä...
Eli mitä löysempänä vaimennin toimi, sitä enemmän vesipumppu mekkaloi.
Eli mitä löysempänä vaimennin toimi, sitä enemmän vesipumppu mekkaloi.
#2274
Re: Väpättävä mekkala, kiristimen pyörä, vesipumppu vai?
Olipas taas foorumista hyötyä!
Ihmetelly uutena saabistina outoja ääniä jakopään seudulta ja pelottanu että nyt se tasapainoketju tai jakopään ketju laukee
Vaan sitte katottiin Jyrchin kanssa, että siellähän viputtaa hihna aika lailla ja vielä pahemmin kun ilmastointi napsahtaa päälle. Kiristinpyörä teki pumppaavaa liikettä. 350 tkm ajettu mylly. Lirautin pipetillä ja meisseli apuna yli 10 ml ATF:ää ensiavuksi. Vaimeni tärinät heti. Valitettavasti vaan se kumin yläreuna jäi raolleen, siinä taitaa olla lukkorengas kumin sisällä ja se napsahti poikki? Noh, uutta kiristintä ja rullat tulemaan samalla PCS:ltä niin saa kerralla kuntoon... toivottavasti...
Ihmetelly uutena saabistina outoja ääniä jakopään seudulta ja pelottanu että nyt se tasapainoketju tai jakopään ketju laukee
Vaan sitte katottiin Jyrchin kanssa, että siellähän viputtaa hihna aika lailla ja vielä pahemmin kun ilmastointi napsahtaa päälle. Kiristinpyörä teki pumppaavaa liikettä. 350 tkm ajettu mylly. Lirautin pipetillä ja meisseli apuna yli 10 ml ATF:ää ensiavuksi. Vaimeni tärinät heti. Valitettavasti vaan se kumin yläreuna jäi raolleen, siinä taitaa olla lukkorengas kumin sisällä ja se napsahti poikki? Noh, uutta kiristintä ja rullat tulemaan samalla PCS:ltä niin saa kerralla kuntoon... toivottavasti...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Väpättävä mekkala, kiristimen pyörä, vesipumppu vai?
Jos vaimennin hiljenee pelkällä nesteen lisäyksellä, onse aivan tiensä päässä.
Toimii siten. että alemmassa osassa on putki, jossa pienet reiät alhaalla. Ylemmän osan tanko, jossa metalli rengas tiivisteenä, toimii mäntänä tähän putkeen. Virtaus putken rei'istä tapahtuu siis alhaalta.
Sen takia olisi vielä välttämätöntä ilmata vaimennin painamalla se täysin pohjaan ja nestettä lisätä pikkuhiljaa vasta vaimenninta vapauttaessa. Muuten vaimentimen sisään jää ilmaa ja nesteen lisäyksestä ei ole hyötyä!
Nestettä ensin lisätessä ja sitten ilmatessa, saattaa "ylimääräiset valua kumin välistä pihalle!
Ilmaaminen tapahtuu helpoiten kiintoavaimella ja hyvällä varrella hitaasti käsin vääntämällä pohjaan asti, sitten hitaasti vapauttaen. Tosin vaatii hiukan pattia
Yleensä pitkään tyhjänä tärisseen vaimentimen ylä/ala muovihelat ovat myös kuluneet väljiksi, joten ei aina vaimennin-nesteen lisäyskään auta ensiapuna.
Toimii siten. että alemmassa osassa on putki, jossa pienet reiät alhaalla. Ylemmän osan tanko, jossa metalli rengas tiivisteenä, toimii mäntänä tähän putkeen. Virtaus putken rei'istä tapahtuu siis alhaalta.
Sen takia olisi vielä välttämätöntä ilmata vaimennin painamalla se täysin pohjaan ja nestettä lisätä pikkuhiljaa vasta vaimenninta vapauttaessa. Muuten vaimentimen sisään jää ilmaa ja nesteen lisäyksestä ei ole hyötyä!
Nestettä ensin lisätessä ja sitten ilmatessa, saattaa "ylimääräiset valua kumin välistä pihalle!
Ilmaaminen tapahtuu helpoiten kiintoavaimella ja hyvällä varrella hitaasti käsin vääntämällä pohjaan asti, sitten hitaasti vapauttaen. Tosin vaatii hiukan pattia
Yleensä pitkään tyhjänä tärisseen vaimentimen ylä/ala muovihelat ovat myös kuluneet väljiksi, joten ei aina vaimennin-nesteen lisäyskään auta ensiapuna.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005