Vaihdatin kuluneen tuulilasin uuteen viime viikolla. A-V Hjelm tarjosi Pilkingtonin asennettuna 250e + urat 20e, ja pari muuta liikettä ei vastannut puhelimeen. Koko viikko siihen menikin. Listan alta löytyi paikoin ruostetta, muttei näyttänyt menneen läpi, ja lasiliikkeen vieressä ollut korikorjaamo lupasi tehdä kunnon pohjat lasille, mutta ruostekorjaukselle ei kuulemma voinut antaa takuuta. Homma ei mennyt aivan putkeen, venyi ja oli unohtunut palauttaa tuulilasifirmaan, eikä jälkikään näyttänyt hyvältä. Minusta näytti, että lasiliimaa olisi jätetty putsaamatta maalin alle. Lasin ja katon reunamilla oli pakus kokkare maalia/lakkkaa. Kojelaudan nurkkaankin oli pensseli osunut (ei siis ollut ruiskuhommia). Lakkaa oli valunut nahkaistumelle ja auto oli sisältä aivan pölyssä maattuaan maalaamossa suojaamattomana. Pyyhkijät listoineen oli laittamatta takaisin korikorjaamon jäljiltä. Pari listan kiinnitysnastaa oli kateissa. Korikorjaamon työnjohtaja sanoi, että siellä olisi ollut jokunen neulanreiän kokoinen läpisyöpymä, eikä niitä oltu hitsailtu, vaan tilkkeenä on vain happomaali, väri ja lakka. Tämä lausunto tuli sen jälkeen, kun lasi oli jo asennettu ja auto luovutettu, aiemmin hän puhui parista paikastakin.
Nyt autopesun ja sateen seurauksina löytyy hiukan vettä kytkinpolkimen tienoilta kumimatolta. Pyyhkijän akselien ympärillä olevat suojakumit ovat korikorjaamon ja tuulilasifirman jäljiltä hiukan raollaan. Voiko sitä kautta mennä vesi ohjaamoon? Vai onko tuulilasin tiivistyksessä vikaa?
Kiikutan auton nyt ensimmäiseksi Hjelmille - huomenna on lähtö ajamaan Itä- ja Keski-Eurooppaan, joten vähintään joku tilapäisratkaisu pitää löytyä pian...
Tuulilasin vaihdon jälkeen vettä kuskin jalkatilaan, mistä?
Tuulilasin vaihdon jälkeen vettä kuskin jalkatilaan, mistä?
9-5 Aero vm. 2002, 9000 CSE 2.3T SPORT vm. 98, ex 96 vm. 1972
Re: Tuulilasin vaihdon jälkeen vettä kuskin jalkatilaan, mistä?
Hjelmillä tartuttiin reippaasti asiaan. Tuulilasinpyyhkijän moottorin vivuston alta kuskin kohdalta pellistä löytyi noin 7 cm läpimittainen kumikiekko, jossa oli reikä n. 6 mm läpiviennille ohjaamon puolelle, muttei mitään läpivietynä. Siitä sai veden kaatamalla läpi. Ja pyyhkijän akselin kumitiivisteen repsottaessa vesi saattanee valua vivustoa myöten tuon läpiviennin kohdalle. Olihan siinä läpiviennin yläpuolella yksi kiinnitysnastan paikkakin.
Läpivienti tukittiin paremman puutteessa ruuvilla ja butyylinauhalla. Vaikutus jää nähtäväksi käytännössä.
Peilin kohdallakin oli lievää ruostepaikkaa ja nyt siinä on niin paksulti maalia ja lakkaa, että uusi kumitiiviste irvistää. En rohkene repiä tiivistettä tässä lähdön alla irti. Pitänee ottaa ilmastointiteippiä reissuun, jos sieltä yhäältä vaikka vielä vuotaisi.
Pitäisikö tuossa läpiviennissä olla joku letku tai johto?
Läpivienti tukittiin paremman puutteessa ruuvilla ja butyylinauhalla. Vaikutus jää nähtäväksi käytännössä.
Peilin kohdallakin oli lievää ruostepaikkaa ja nyt siinä on niin paksulti maalia ja lakkaa, että uusi kumitiiviste irvistää. En rohkene repiä tiivistettä tässä lähdön alla irti. Pitänee ottaa ilmastointiteippiä reissuun, jos sieltä yhäältä vaikka vielä vuotaisi.
Pitäisikö tuossa läpiviennissä olla joku letku tai johto?
9-5 Aero vm. 2002, 9000 CSE 2.3T SPORT vm. 98, ex 96 vm. 1972