Epätietoisuutta lämmöistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
arttum
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Kesä 13, 2004 09:42
Paikkakunta: Helsinki

Epätietoisuutta lämmöistä

Viesti Kirjoittaja arttum »

Näistä lämmöistä on kyllä jo puhuttu tälläkin osastolla mutta selvyyttä ei ole tullut ja haluaisinkin tietää onko normaalia että tonnarissa lämpömittari seilaa klo 9 ja 10:n väliä kaupunkiajossa, flekti lähtee käyntiin noin reilussa 10:ssä ja pudottaa lämmöt normaaliin, maantiellä lämmöt on normaalissa. Onko vika termostaatissa vai flektin anturissa. Mielestäni lämpömittari ei saisi paljoa nousta 9:n yli missään tilanteessa.
2,3 16V
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

En tiedä onko normaalia, mutta kyllä mulla ainakin nousee lämmöt heti kymmenen tuntumaan kun kesällä ajelee kaupungissa tai jonoissa vähänkin aikaa.

Flekti tosiaan tulee mukaan aika myöhään ja tiputtaa kyllä nopeasti lämmöt taas paikalleen, mutta tuollaista seilaamista esiintyy.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus tonnarin lämpömittarin vaeltelu. Samaa esiintyy myös omassa tonnikalassa.
Foxbody turbo
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joo, sama omassa tonnarissa, kaupungissa 9-10 välillä lämmöt seilaavat ja maantiellä abaut 9 kohdilla.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla kans sama homma. Tonttuni lämmöt ei ole vielä nähnytkään mittarin puoltaväliä. :?
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:Mulla kans sama homma. Tonttuni lämmöt ei ole vielä nähnytkään mittarin puoltaväliä. :?
Jaa mikä lämpömittari 8O , ai se mittari jonka viisari ei koskaan nouse 1cm korkeammalle L merkistä :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Joo just se mittari... tosin samainen mittari nousi kerran puoliväliin kun oli 25 astetta pakkasta :?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Sama juttu seilaa 9-10 välillä mutta ei mikään ihme jos menisi 11:sta jos on oikein kuuma päivä ja kaupungissa jonossa ajelee. No plekti pudottaa sen melko nopeasti 9.
Talvella mittari on jossain 6-7 asennossa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Samma vamma. Vein auton jopa huoltoon, kun epäilin että flektin anturissa tms. olisi jotakin vikaa,... mutta totesivat, että tuollainen
lämmön nousu on ihan normaali ilmiö tonnarissa.... 8O
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
arttum
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Kesä 13, 2004 09:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arttum »

Kiitos vastauksista. On hyvä tietää että noi lämmöt on normaalit.
2,3 16V
Vastaa Viestiin