No niin hyviä vinkkejä mistä alotetaan, letkut, sylinterit.... johan jotaki 240tkm:n jäläkeen saa hajotakki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hakua peliinoh6hfj kirjoitti:Kas kehveli läpsähti jalaka ja kytkinpolokusin lattiaan kesken liikenneympyrässä pyörinnän ja sinne myös jäi... poljin meinaan. Auto rullaten parkkiin läheiselle huoltikselle ja jalakapelissä suunnattoman naputuksen säestämänä (co-pilot) noutamaan kesäkärry alle. En ees alakannu kattelemaan mitä porsi, illan hiljasuudessa vain kakkosella käyntiin ja kotiin.
No niin hyviä vinkkejä mistä alotetaan, letkut, sylinterit.... johan jotaki 240tkm:n jäläkeen saa hajotakki
oh6hfj kirjoitti:No joo kyllä se sieltä löytyy aikanaan.... en kiirusta oo pitäny ko kesäautolla on saanu tehtyä tarpeelliset reissut.
Tuosa tein diagnoosin ja se letkuhan sieltä oli porsinu. Uusi justiinsa tilaukseen tulee ensviikolla. Siinäpä on ujuttelemista että saa uuden paikalleen.
Laitoin sen ilimaussysteemin paikallensa ja painetta säiliöön. Sitte polokusinta kitkuttelin niin alako tippaseen laatikonpäälle tavaraa ja letku märkä. Eiköhän tuo saada kuntoon jahka sen hyvin marinoituneen letkuliitoksen akunalla saapi auki.
Ja tässä neljäs todella näppärä jarrujen ja kytkimen ilmaustapa: Marssit Biltemaan ja hankit jarrujen paineilmakäyttöisen ilmaustyökalun 19-1271 69€ ja tietysti uutta jarrunestettä. Tällä aparaatilla jarrujen ja kytkimen nesteenvaihto käy todella vihellellenFirges9000 kirjoitti:
Kun ilmaat kytkimen, voit tehdä sen kolmella tavalla.
1) Painetta jarrunestesäiliöön, avaat ilmausruuvin.
2) Paina isolla ruiskulla jarrunestettä ilmausruuvin ollessa auki kohti säiliötä.
3) Ime samaisella ruiskulla säiliöstä nestettä avatun ilmausruuvin kautta.
Missään noissa metodeissa ei poljeta kytkinpoljinta
Kaikkia noita testanneena suosittelen ehdottomasti vaihtoehtoa kaksi.Ensinnäkin se on nopein, toiseksi siinä ei tarvitse huolehtia että neste on piripinnassa ja kolmanneksi noilla kahdella muulla tuntuisi aina jäävän kupla tai kaksi jonnekkin.1) Painetta jarrunestesäiliöön, avaat ilmausruuvin.
2) Paina isolla ruiskulla jarrunestettä ilmausruuvin ollessa auki kohti säiliötä.
3) Ime samaisella ruiskulla säiliöstä nestettä avatun ilmausruuvin kautta.