AT vaihteisto ongelmia
AT vaihteisto ongelmia
joskus kun kiihdyttää niin 3 -> 4 vaihteelle vaihtaessa vetäsee tyhjää, käyttää kierroksia jossain 4000-5000 tietämillä ja sitten nappaa vaihde taas kiinni.
onko loota menossa rikki vai mitähä?
onko loota menossa rikki vai mitähä?
Re: AT vaihteisto ongelmia
Mulla sama vika. Ilmenee vain kylmällä koneella/kylmällä ilmalla. Mikähän tuosa...?
-96 9000 CSE 2.3TA
-76 99 GL(s)
-76 99 GL(s)
Re: AT vaihteisto ongelmia
Kytkinpakka luultavasti alkaa olemaan kabut tai sitten lootan akselistoissa häikkää...
Itsellä teki 1-2 välillä saman joskus talvikylmillä kylmänä. Turbiinin pääakselin laakeri sökö ja akseli sorvaantunut + kytkin pakka sorona...
Itsellä teki 1-2 välillä saman joskus talvikylmillä kylmänä. Turbiinin pääakselin laakeri sökö ja akseli sorvaantunut + kytkin pakka sorona...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: AT vaihteisto ongelmia
Kyselempä tässä vähän laatikko ongelmista. Mitä kaikkia mahdollisia syitä voi olla laatikon nykivään käyttäytymiseen. Voimakkaassa kiihdytyksessä(1 tai 2 vaihteella) kun yhtäkkisesti nostaa kaasun niin saattaa laatikko "jysähtää" kunnolla, kun loota päättää lyödä reilusti isomman vaihteen. Muutoinkin meno on hieman nykivää kaasujalan asennosta riippumatta(reilummin poljettaessa nykii ehkä enempi), mutta muuten loota toimii kuitenkin lähes täydellisesti, mitä nyt välillä on hieman innokas vaihteleen vaihteita. Kick downin vaijerin on säädetty muutaman kymmenesosamillin tarkkuudella. Moottorin ja lootan kumit melko loppu, mutta sikaflexillä jämäköitetty. Voi tietenki johtu noista, mutta loota nykii kuitenkin hyvin rauhallisessakin ajossa.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: AT vaihteisto ongelmia
Matolaatikon jouset ja keskipakosäätäjän o-renkaat on ne perinteiset vikapaikat.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: AT vaihteisto ongelmia
ecopoweriin yhteys ja sovit jousi/o-rengas urakanmikkox9x kirjoitti:Kyselempä tässä vähän laatikko ongelmista. Mitä kaikkia mahdollisia syitä voi olla laatikon nykivään käyttäytymiseen. Voimakkaassa kiihdytyksessä(1 tai 2 vaihteella) kun yhtäkkisesti nostaa kaasun niin saattaa laatikko "jysähtää" kunnolla, kun loota päättää lyödä reilusti isomman vaihteen. Muutoinkin meno on hieman nykivää kaasujalan asennosta riippumatta(reilummin poljettaessa nykii ehkä enempi), mutta muuten loota toimii kuitenkin lähes täydellisesti, mitä nyt välillä on hieman innokas vaihteleen vaihteita. Kick downin vaijerin on säädetty muutaman kymmenesosamillin tarkkuudella. Moottorin ja lootan kumit melko loppu, mutta sikaflexillä jämäköitetty. Voi tietenki johtu noista, mutta loota nykii kuitenkin hyvin rauhallisessakin ajossa.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Re: AT vaihteisto ongelmia
Puslia epäilisin. Etutukivarren puslat aiheutti omassa nykäisyn kun olivat finaalissa. Veikkaisin että kone pääsee heilahtelemaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: AT vaihteisto ongelmia
Pitääkö matolaatikon jouset vaihtaakseen laskea laatikosta öljyt ulos?
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Re: AT vaihteisto ongelmia
Ei. Öljyt on vaihteiston pohjalla ja matolaatikko on vaihteistossa ylimpänä, joten enimmät öljyt pysyy vaihteistossa kyllä vaikka päältä aukookin.makinju2 kirjoitti:Pitääkö matolaatikon jouset vaihtaakseen laskea laatikosta öljyt ulos?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age33.html
Voi silti olla hyvä idea vaihtaa öljyt ja puhdistaa/vaihtaa suodatin sitten kun jouset on vaihdettu ja vaihteiston kansi taas paikallaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: AT vaihteisto ongelmia
Ilmeisesti ei ole ihan yksinkertainen urakka ja jousi, sekä o-rengas maksaa hunajaa?samsikki kirjoitti:ecopoweriin yhteys ja sovit jousi/o-rengas urakanmikkox9x kirjoitti:Kyselempä tässä vähän laatikko ongelmista. Mitä kaikkia mahdollisia syitä voi olla laatikon nykivään käyttäytymiseen. Voimakkaassa kiihdytyksessä(1 tai 2 vaihteella) kun yhtäkkisesti nostaa kaasun niin saattaa laatikko "jysähtää" kunnolla, kun loota päättää lyödä reilusti isomman vaihteen. Muutoinkin meno on hieman nykivää kaasujalan asennosta riippumatta(reilummin poljettaessa nykii ehkä enempi), mutta muuten loota toimii kuitenkin lähes täydellisesti, mitä nyt välillä on hieman innokas vaihteleen vaihteita. Kick downin vaijerin on säädetty muutaman kymmenesosamillin tarkkuudella. Moottorin ja lootan kumit melko loppu, mutta sikaflexillä jämäköitetty. Voi tietenki johtu noista, mutta loota nykii kuitenkin hyvin rauhallisessakin ajossa.
Voi se olla kyllä puslistakin kiinni, mutta tuntuu, että ennemmin vika olisi niissä hydraulikumeissa. Tuntuu tuo kohtalaisesti kuitenkin toimivan ja ei viitsisi hirveästi rahaa tuohon upottaa. Vaihdoin tuossa, jo hyvän aikaa vuotaneen pakosarjan tiivisteen. Jotenkin tuntuu kuin että loota olisi ruennut toimimaan hieman paremmin(pehmeämmin) siinä samalla. Lienee loota antavan hieman enemmän periksi, kun ahdot huitelee nyt normaaleissa lukemissa.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
EX 900i 2d 8v -89
Re: AT vaihteisto ongelmia
On niitä harvoja hommia mitä voi tehdä ilman laatikon irroitusta joten ei ole kovin ihmeellinen työ.mikkox9x kirjoitti:Ilmeisesti ei ole ihan yksinkertainen urakka ja jousi, sekä o-rengas maksaa hunajaa?samsikki kirjoitti: ecopoweriin yhteys ja sovit jousi/o-rengas urakan
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366